Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Kjører du 3008WFP Wheelman? Hvordan synes du intputlag og overdrive-trail er på den i FPS?

3007 WFP. Hvis du forklarer meg hva inputlag og overdrive-trail er, og hvordan jeg kan teste det, så skal jeg fortelle. Jeg forguder den hvertfall til gaming, og den er ikke irriterende treg. Ikke treg i det heletatt vil jeg si, den er overlegen det meste av Samsung og NEC jeg har prøvd. S-IPS er fantastiske saker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg bestilt meg den splitter nye Dell Ultrasharp U2711 (2560 x 1440) og tipper jeg blir fornøyd med den. DustinHome fikk den på lager i dag som første i skandinavia :) (muligens første i Europa). Den har også DP så da kan jeg få til Eyefinity med 2 DVI skjermer. Men kan man ha forskjellige oppløsninger på de 3 i skrivebordsmodus?

 

Jeg skal ikke spille i Eyefinity kun koble til 3 skjermer for skrivebord, film osv.

 

Jeg ønsker å kjøre de slik. Derfor jeg lurer. Den største skal kjøres via HDMI (som den gjør i dag, inkl. lyd.)

post-38451-1265986075_thumb.jpg

 

Har kjørt de to andre slik i flere år, så det er den tredje skjermen som blir det usikre elementet. Dette blir da på 2x5870 i CF.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Magronmhr:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...t=0&start=0

 

Så leser du post nr. 2 og under Increase CCC limits

 

Du trenger ikke og bytte bios. Bare tungvindt det. Last ned MSI Afterburner og følg guiden i den linken over.

 

Takk :)

Skal teste det.

 

Edit: Prøver å unngå dobbelpost.

 

Når dere overklokker skjermkortene deres. Hvordan gjør dere det på idle? Vil overklokke, samtidig som jeg har lave temperaturer på idle uten for mye viftestøy.

Endret av Magronmhr
Lenke til kommentar

Ytelsen på disse nye driverene er noe av det dårligste verfall på lenge. Og vertfall når du kjører med ccc. Testet flere program og ytelsen har droppet.. Kan jo hende andre ting er fixet, slik att du får mere stabilitet. Det er ikke jeg rette personen til og uttale meg om.

 

Gammle drivere er bedre på ytelse, men passer jo ikke bra sammen med 5970 kortene da.

Lenke til kommentar
Ytelsen på disse nye driverene er noe av det dårligste verfall på lenge. Og vertfall når du kjører med ccc. Testet flere program og ytelsen har droppet.. Kan jo hende andre ting er fixet, slik att du får mere stabilitet. Det er ikke jeg rette personen til og uttale meg om.

 

Gammle drivere er bedre på ytelse, men passer jo ikke bra sammen med 5970 kortene da.

 

Nye drivere har en tentes å være best på nyeste generasjon skjermkort. Det er jo et salgstriks det der :)

Lenke til kommentar

Har instalert dem, og de er de mest stabile driverene som jeg har prøvd siden release ccc 9.12 + hotfix. Har testet alle spillene som jeg har hatt problemer med siden posting kl 11:30 nå. Har ikke merket noe preformance problemer i mitt 5850 cfx oppsett. Ikke kjørt noen tester programmer enda.

Lenke til kommentar

Ser gpu konstant står på 96% så her kan varme være et problem etterhvert.

 

 

Har nå kjørt furmark burn stabil test i 30 min Temp økte ikke lenger på 86 de siste 10 min, så det er ikke tvil om at skjermkortet fungerer flott, ikke en eneste pixel feil under hele testen. Måtte øke volten litt for å få det stabilt, så får prøve Bad Compnay igjen nå.

Lenke til kommentar

Dette var litt trist lesning og forteller at man må leve med microstuttering også på HD5870 i Crossfire. Hadde jeg visst dette hadde jeg muligens ikke kjøpt 2 kort.

 

Eric was telling me about how they trimmed down 870 from over 400mm2 down to 334mm2 and how wonderful the end product was. I stopped him and asked for more detail here. I wanted an example of a feature that they had to throw out but they really wanted to keep in.

 

Manufacturers rarely tell you what they threw out, marketing likes to focus on what’s in the chip and make everything sound like a well calculated move. Thankfully, marketing wasn’t allowed to speak at my dinner.

 

Eric turned to Carrell and said: “i know one feature we could talk about.”

 

Sideport”.

 

Carrell responded, “OH MY GOD, that’s totally not fair.” (note that Carrell does not sound like a teenage girl, imagine that phrase just spoken more engineer-y).

 

When ATI first talked about the Radeon HD 4870 X2 they told us about a feature called Sideport. It was a port off each RV770 GPU that could be used for GPU-to-GPU communication.

 

 

Sideport as it was intended to be used

 

The whole point of doing CrossFire in alternate frame rendering mode (AFR) is that the chips never have to talk. The minute you have to start synchronizing them, you kill performance. Sideport was supposed to alleviate that.

 

Unfortunately, due to power reasons, Sideport was never used on the 4870 X2. ATI’s reference design had it disabled and all vendors followed suit.

 

Sideport was Carrell Killebrew’s favorite feature, and he had to give it up.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3740&p=5

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...