Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt hehe, etter google søk ser man at nettet er ganske fullt av 5970 kjøpere med nøyaktig samme problemene som jeg har. Ligger på topp1 ang kort jeg har hatt problemer med. De gangene jeg har hatt i nærheten av lignendet problemer er når kortet har tatt kvelden. Men det er bare Bad company 2 som er u-spillbart, fleste problemene ligger faktisk i vanlig 2d.

Lenke til kommentar
Litt *frustrert* over at det tar jo nesten 1 måned før noen av butikkene får Radeon HD 5970 på lager. Iallefall hos Komplett, Dustin, Mpx, Netshop eller Ps.no (de butikkene jeg foretrekker mest).

 

Huff. :(

 

Det er mye mindre feil med 5870 sånn btw :D JEg har faktisk hatt særdeles lite "bug" med mine 5870 i crossfire. Sandwich kort fra ati har jo ikkje et godt rykte på seg synes jeg. Derfor har jeg brukt 2 eller flere kort av ati med stor suksess :)

 

2 stk 4870 funket mye bedre enn 4870x2 mener nå jeg. Mye mindre driverbug var det også. 4870x2 sliter jo enda med drivere virker det som. Iallefall noe.

Lenke til kommentar
Det er mye mindre feil med 5870 sånn btw :D JEg har faktisk hatt særdeles lite "bug" med mine 5870 i crossfire. Sandwich kort fra ati har jo ikkje et godt rykte på seg synes jeg. Derfor har jeg brukt 2 eller flere kort av ati med stor suksess :)

 

2 stk 4870 funket mye bedre enn 4870x2 mener nå jeg. Mye mindre driverbug var det også. 4870x2 sliter jo enda med drivere virker det som. Iallefall noe.

Jeg var på nippen nettopp til og bestille et 5870 istedet (har ikke råd til to stk), men det virker som det kan være littegrann bortkastet siden jeg har 4870x2 fra før av.

 

4870x2 og 1x 5870 er visst ca. like gode (ifølge mine kilder på google).

 

 

Edit: Hovedkortet mitt støtter også bare 1 skjermkort, så skal jeg ha nytt hovedkort vil jeg heller investere i et i7 Oppsett.. noe jeg ikke vil ha råd til på en liten stund iallefall :p

Så mulig jeg bare biter i det sure eplet og venter på 5970.. Skal ikke se bort ifra at de har sikkelige drivere også da..Dette kan jo ta litt tid!

 

Edit2:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=113494

Sapphire Radeon HD 5970 2GB Forventet til oss 13-02-2010.

 

Dette ser jo lysere ut.. Får bare håpe at den datoen ikke blir utsatt noe.

 

Edit3:

Dette følger med i Sappphire Bundlen: (+ Dirt2 spillet)

7a.jpg

Da kan jeg vel bruke den miniport > DVI uten at jeg må investere i dette selv fra andre butikker? :-)

 

Edit4:

Hm, ser visst ut som den overgangen kunn var fra Mini Displayport til Display Port. Må vel investere i en overgang alikavel :p. Da går jeg for den du anbefalte hos komplett, Nizzen. - Så fremt du ikke vil selge din? :p

Endret av Merkoen
Lenke til kommentar

Hehe. typisk.

Skulle akkurat til og bestille 5970.

 

Fikk greie på at de fikk inn nye på lager hos mpx den 13. så fikk jeg mail fra mpx:

 

Hei,

Nei har desverre ikke en sikker dato, men i første omgang får jeg 16 stk... nå er det 10 stk som er reservert. Så bestiller du nå er du sikkret et kort. :)

 

Sjekket nå igjen, nå får de inn nye kort 04.03.2010.. Så den første bestillingen er vel allerede utsolgt. :( min flaks vettu :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
analysterte nettopp PCen gjennom "Kontroller Windows-opplevelsesindeksen". Med det gamle skjermkortet (HD 4770) fikk jeg 7.2, og med det nye (HD 5850 BE) får jeg kun 6.0. noen som vet hva som er galt?

 

Det som er galt her, er at du har kjøpt et relativt dyrt skjermkort som du åpenbart ikke har så mye bruk for. :)

 

For det første er "Windows-opplevelsesindeks" lite relevant for f.eks. ytelsen i Crysis (men det finner du forhåpentligvis ut etterhvert).

For det andre er det tallet det laveste av flere "ratings", hvorav "Gaming graphics" i ditt tilfelle med HD4770 neppe har vært 7.2. :)

 

Slik du skriver her/henger deg opp i helt uvesentlig "tall" bør du returnere det dyre kortet og heller sette tilbake HD4770.

 

Og:

Du trenger da virkelig ikke Fraps eller tilsvarende for å se/merke om spillopplevelsen blir bedre/dårligere etter å ha "oppgradert" skjermkortet?

 

PS/Edit:

Har du muligens ikke rett drivere (tester med kortet nyinstallert og VGA-driver). :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Det som blir avgjørende er mengden problemer man slipper, det er for min del verdt en høyere pris.

 

Skal sikkert ha fermi også, men hatt lite/ingen ting problemer det siste året med gtx 285 og 5870 kort. Holde seg borte fra sandwichkort har vært smart gitt :p

 

Etter å ha eid 2 stk 9800GX2 hvor jeg opplevde mye microstuttering samt artifact aktige ting i bildet som "sorte lyn over skjermen" gjorde at jeg aldri skulle kjøpe flere dualkort. Men CF og den slags har vel fortsatt problemer med microstuttering selv om det er to enkle kort?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
analysterte nettopp PCen gjennom "Kontroller Windows-opplevelsesindeksen". Med det gamle skjermkortet (HD 4770) fikk jeg 7.2, og med det nye (HD 5850 BE) får jeg kun 6.0. noen som vet hva som er galt?

 

Det som er galt her, er at du har kjøpt et relativt dyrt skjermkort som du åpenbart ikke har så mye bruk for. :)

 

For det første er "Windows-opplevelsesindeks" lite relevant for f.eks. ytelsen i Crysis (men du finner du forhåpentligvis ut etterhvert).

For det andre er det tallet det laveste av flere "ratings", hvorav "Gaming graphics" i ditt tilfelle med HD4770 neppe har vært 7.2. :)

 

Slik du skriver her/henger deg opp i helt uvesentlig "tall" bør du returnere det dyre kortet og heller sette tilbake HD4770.

 

Og:

Du trenger da virkelig ikke Fraps eller tilsvarende for å se/merke om spillopplevelsen blir bedre/dårligere etter å ha "oppgradert" skjermkortet?

 

Syntes det var litt rart at det gamle kortet fikk bedre score enn det det nye kortet. 4770 fikk 7.2 i grafikk. Med harddisk så er det på 5.9.

 

Kjører kortet sammen med en i7 920, Corsair TX-750 og Corsair 6 GB ram.

 

Klokkes kortet ned når man ikke trenger ytelsen?

 

Edit: Skrivefeil

Endret av Magronmhr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...