Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Fikk akkurat svartskjerm og pcen restartet. Kom igjen igjen så kom artifakts i 2d frys, ny restart. Pcen er veldig humør syk og jeg har aldrig peiling på når neste crash kommer.

 

To ting holder direkte RMA igjen nå, 1. De har ikke flere 5970 inne (vært et forsøk for å få prøvd et annet) 2. Trolig haddet ikke testpanelet funnet noe feil med kortet og sendt kortet tilbake tilbake til meg (stoler ikke på at testpanelet der jeg kjøpte kortet gjør en grundig test av ren erfaring).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
skulle også gjerne hatt vifte kontroll på ccc om dette lar seg gjøre?

hadde det på min gamle data med 4870 på og det var jo rett og slett genialt.

fikk også en del andre opplysninger derifra slik som feks temperatur på skjermkortet o.l.

 

Disse funksjonene ser ikke ut til å finnes på den nyeste ccc av en eller annen rar grunn :/

 

Det er jo en klar indikasjon på at drivere ikke finner kortet/inkompatibel hardware.

Det kortet du har er ett "verstingkort".

Alle disse skal ha en Bios som støtter både klokking, viftestyring samt temp-overvåking.

 

Må være surt å ha en rigg til godt over 20k som funker dårligere (i praksis) enn en gammel, billig rigg med (billig) Quad og ett greit skjermkort (til å spille med). :p

Lenke til kommentar
skulle også gjerne hatt vifte kontroll på ccc om dette lar seg gjøre?

hadde det på min gamle data med 4870 på og det var jo rett og slett genialt.

fikk også en del andre opplysninger derifra slik som feks temperatur på skjermkortet o.l.

 

Disse funksjonene ser ikke ut til å finnes på den nyeste ccc av en eller annen rar grunn :/

 

Det er jo en klar indikasjon på at drivere ikke finner kortet/inkompatibel hardware.

Det kortet du har er ett "verstingkort".

Alle disse skal ha en Bios som støtter både klokking, viftestyring samt temp-overvåking.

 

Må være surt å ha en rigg til godt over 20k som funker dårligere (i praksis) enn en gammel, billig rigg med (billig) Quad og ett greit skjermkort (til å spille med). :p

 

 

vel godt over er vel å ta i (klokka vel inn på ganske så nøyaktig 20k)

 

for å si det sånn så liker jeg egentlig den gamle maskina til under 10k bedre.

 

Tror ikke jeg har hatt så mye som et sekund med problemer med den.

MERK: da har også skjermkortet (hd 4870) ståt på en idle temp på 80 grader celcius i nesten to år før jeg i det hele tatt tenkte på å se på det, fant da forresten viftejustering første gang jeg så etter det og justerte på litt mer fart, bare for syns skyld.

 

alt utenom skjermkortet ser ut til å fungere eksemplarisk om ikke annet da :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
alt utenom skjermkortet ser ut til å fungere eksemplarisk om ikke annet da :p

 

Det er jo en god start om ikke annet.

Har ikke noe annet råd (nå) enn å sitte pal på Google og lete etter tilsvarende problem som du har.

Finner du ikke ut av det er det vel best å returnere og prøve ett annet skjermkort. :)

Sånn som du sliter nå (og "Simmern" og forøvrig) skal man ikke plages.

Lenke til kommentar

Jeg har et litt pussig problem med hdmi-utgangen på 5870 kortet mitt. Bildet ser tilsynelatende normalt ut en stund, men etter noen minutter blir fargene slik:

 

post-26550-1265740534_thumb.jpg

 

Jeg vet det har vært en del driverproblemer med disse kortene, er dette et kjent problem? Eller kan det være noe fysisk feil på kortet?

Lenke til kommentar

Faen det irriterer meg at hver gang jeg skal slette driveren for å installere en ny, så blir skjermen helt svart, før avinstalleringen er ferdig. Så må jeg vente og gjette når den er ferdig. Så må jeg restarte manuelt, for at skjermen skal funke igjen..

 

Noen som har vært borti det samma? Har ikke vært sån før. Bare nå i det siste.

Lenke til kommentar
Jeg har et litt pussig problem med hdmi-utgangen på 5870 kortet mitt. Bildet ser tilsynelatende normalt ut en stund, men etter noen minutter blir fargene slik:

 

post-26550-1265740534_thumb.jpg

 

Jeg vet det har vært en del driverproblemer med disse kortene, er dette et kjent problem? Eller kan det være noe fysisk feil på kortet?

 

det er det samme som skjer til meg jo. 5970 xfx black edition.

har spurt mange, men ingen som har opplevd det samme. kjører 1920x1080 på 42" full hd tv.

 

Har også det samme problemet til dette kortet som blashyrkh har, men til meg er det vel hakke værre.

 

til å begynne med ble alt bare svart og maskina restartet seg selv, men plutselig ble det bluscreen og en crashdump.

 

måtte installere windows på nytt og de nyeste driverne fra nettet umiddelbart i stede for de som fulgte med cd'en til kortet.

 

nå funker det i alle fall til å spille litt med

 

MERK: skjermen blir ikke tyåe rosa/grønn mens jeg spiller, bare mens jeg er på skrivebordet/nettet o.l.

Lenke til kommentar
Faen det irriterer meg at hver gang jeg skal slette driveren for å installere en ny, så blir skjermen helt svart, før avinstalleringen er ferdig. Så må jeg vente og gjette når den er ferdig. Så må jeg restarte manuelt, for at skjermen skal funke igjen..

 

Jepp, den har jeg også hatt ofte. Oppe i 4 til 5 ganske kritiske problemer med kortet nå.

Lenke til kommentar

Blir mere og mere glad for at jeg kjøpte 5870 kort i stedet for å kjøpe 5970.

 

Har knapt hatt noen problemer :)

 

Spillte bioshock en stund nå, og spillet gikk smud og ingen ting tull :)

 

Kanskje jeg har flaks at jeg har hatt lite tull? Har spillt masse forskjellige spill og overklokket. Akkurat nå bruker jeg 8.70 beta driver sammen med catalyst center 10.1.

Lenke til kommentar

Er 5970 kortet mye lengre enn 4870x2 ? Isåfall må jeg gjøre noen modifiseringer i kabinettet, siden det er bare så vidt 4870x2 kortet passer nå.

 

Må sannsynligvis fjerne litt av hylla harddiskene sitter. Noe som ikke bør være et problem siden jeg bare har 2 harddisker uansett (vanlig 1TB + ssd)

Lenke til kommentar
Battlefield 2 Beta fungerte særdeles dårlig på 5970, masse flickering og endte med vertikale striper og total frys etter ca 1 time. Masseffect 2 fungerer på den andre siden helt uten problemer.

Har delevis samme problem med mitt 4870x2. Vannet flimrer osv.. Men det er pga Crossfire.

Det er fikset ifølge DICE til den ferdig versjonen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...