Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og så har vi de som har brukt CF siden 2900-serien og syns det har fungeert bra :whistle:

 

Ja, jeg er en av de som mener CF fungerer greit.

5xxx-serien er ikke helt fin ennå, men 4000-serien var helt gull syns jeg.

Men alle har sin opplevelse, men ingen skal komme og si at det er kortene\CF sin skyld hver gang.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Jeg har hatt dårlig efaring, men pga jeg fant ut at ett av kortene var sånn halveis defekt. Prøvde det defekte kortet alene og fikk sort skjerm fra oppstart. Men det funker i crossfire i noen minutter så crasher alt.

 

Om du får svart skjerm er kortet dødt, send det inn.

Mitt andre 3850 som jeg fikk var dødt, det startet og bootet fint, men trynet i 3D modus totalt.

I CrossFire var det instant krasj og frys, når jeg testet det kortet solo så var det samme sak.

Det gikk i retur og jeg fikk nytt 3850 og kunne nyte CrossFire etterpå.

 

Bortsett fra varmeproblemet jeg hadde med at kort nr 2 koket mens nr 1 gikk greit, men dette er løst i disse dager når Unwinder endelig har fått opp øynene for slike løsninger.

Han har hevdet at multi GPU ikke er fremtiden og har nektet å støtte dette inntil 4xxx serien til ATi begynte å rulle for fullt.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar
Jeg har hatt dårlig efaring, men pga jeg fant ut at ett av kortene var sånn halveis defekt. Prøvde det defekte kortet alene og fikk sort skjerm fra oppstart. Men det funker i crossfire i noen minutter så crasher alt.

 

Om du får svart skjerm er kortet dødt, send det inn.

Mitt andre 3850 som jeg fikk var dødt, det startet og bootet fint, men trynet i 3D modus totalt.

I CrossFire var det instant krasj og frys, når jeg testet det kortet solo så var det samme sak.

 

Akkurat samme problem jeg har. :( Har sendt både mail og returskjema til MPX, men kortet er utgått (selges ikke lenger) så blir nok å få pengene tilbake. Gidder ikke å vente en mnd til de får inn et annet merke av 5850. Ganske rart at sapphire har stoppet helt med 5850.

Lenke til kommentar

Unwinder har heldigvis blitt betraktlig flinkere med og ta med støtte for multi-gpu oppsett nå.

 

Zebe: Det du har opplevd er defekt kort ( kondolerer forresten:( ) , men det betyr ikke at Ati er automatisk dårlig:P

Bare vent til du får et kort som fungerer som det skal så skal du nok se at opplevelsen blir bedre.

Jeg sier ikke at der ikke er bugs, for det er det nok av.

Men opplevelsen skaal uansett bli mye bedre:)

Lenke til kommentar
Zebe: Det du har opplevd er defekt kort ( kondolerer forresten:( ,men det betyr ikke at Ati er automatisk dårlig:P

 

Takk, han var alt for ung til å gå bort. :cry:

 

Mitt første Sapphire 5850 var jo kjempe greier, strålende fornøyd med det.;) Må si jeg har vært heldig, siden jeg har aldri opplevd å få tilsendt noe som er defekt, helt til nå da. :shrug:

Endret av zebe
Lenke til kommentar

Vel en av de store nyhetene med Catalyst rundt årsskiftet var jo at CF profiler splittes ut av selve driveren til egne xml baserte biblioteker. Dermed skulle man tro at man ATi legger opp til hurtigere oppdateringer av CF profiler for spill.

 

Men det gjenstår å se hvor lang tid det tar før det skjer noe der.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

sikkert et tidligere stilt spørsmål, men det er 237 sider på dette temaet og sent på kvelden så jeg spør alikavel.

 

Nylig innkjøpt 5970 xfx black edition (kjører i7 - 950 6 gb RAM på et asus p6t) som ikke oppfører seg helt som det skal.

 

startet allerede første timen jeg brukte det, plutselig blir alt på skjermen rosa/grønt og et lite innslag av blått (kjører 42" full hd lcd tv som skjerm)

kjører 1920x1080 oppløsning om det kan ha noe å si.

 

når dette skjer er det "bare" å endre oppløsning fram og tilbake enn gang på CCC så ordner det seg, men det er jo fortsatt utrolig irriterende.

 

får heller ikke til å installere nyere drivere en de som var med på cd'n til kortet.

prøver jeg på det blir alt bare svart og maskina restarter seg selv ca 1 min etter skjermen går svart.

 

noen som har lignende problem, eventuelt har funnet en løsning på det?

Lenke til kommentar
Og så har vi de som har brukt CF siden 2900-serien og syns det har fungeert bra :whistle:

 

Ja, jeg er en av de som mener CF fungerer greit.

5xxx-serien er ikke helt fin ennå, men 4000-serien var helt gull syns jeg.

Men alle har sin opplevelse, men ingen skal komme og si at det er kortene\CF sin skyld hver gang.

 

Hehe.. 2900pro, flashet til XT var jo bare uberkonge i crossfire :love: savner de kortene igrunn :blush:

Lenke til kommentar
sikkert et tidligere stilt spørsmål, men det er 237 sider på dette temaet og sent på kvelden så jeg spør alikavel.

 

Nylig innkjøpt 5970 xfx black edition (kjører i7 - 950 6 gb RAM på et asus p6t) som ikke oppfører seg helt som det skal.

 

startet allerede første timen jeg brukte det, plutselig blir alt på skjermen rosa/grønt og et lite innslag av blått (kjører 42" full hd lcd tv som skjerm)

kjører 1920x1080 oppløsning om det kan ha noe å si.

 

når dette skjer er det "bare" å endre oppløsning fram og tilbake enn gang på CCC så ordner det seg, men det er jo fortsatt utrolig irriterende.

 

får heller ikke til å installere nyere drivere en de som var med på cd'n til kortet.

prøver jeg på det blir alt bare svart og maskina restarter seg selv ca 1 min etter skjermen går svart.

 

noen som har lignende problem, eventuelt har funnet en løsning på det?

Sikker på at du laster ned rett driver til rett windows da? De driveren som er med skjermkortene suger rett og slett. :p Gammle og utdaterte. Prøv og slett helt den du har installert, og last ned den nyeste fra AMD.COM. Pass på at du laster ned til 64-bit windows vist du har det, eller 32-bit vist du har det.

Lenke til kommentar

Er det noen som har fått kjøpt billig HD 5870 for tiden (under 3000)?

 

Jeg har sjekket prisguiden, men ingen av HD5870-variantene til under 3000 finnes på lager. Har lyst på et HD 5870, men hvis jeg må vente i en måned før jeg får det kan jeg like godt vente i tilfelle prisen synker (evt. vente til NVidia kommer med sine DX11-kort).

Lenke til kommentar
sikkert et tidligere stilt spørsmål, men det er 237 sider på dette temaet og sent på kvelden så jeg spør alikavel.

 

Nylig innkjøpt 5970 xfx black edition (kjører i7 - 950 6 gb RAM på et asus p6t) som ikke oppfører seg helt som det skal.

 

startet allerede første timen jeg brukte det, plutselig blir alt på skjermen rosa/grønt og et lite innslag av blått (kjører 42" full hd lcd tv som skjerm)

kjører 1920x1080 oppløsning om det kan ha noe å si.

 

når dette skjer er det "bare" å endre oppløsning fram og tilbake enn gang på CCC så ordner det seg, men det er jo fortsatt utrolig irriterende.

 

får heller ikke til å installere nyere drivere en de som var med på cd'n til kortet.

prøver jeg på det blir alt bare svart og maskina restarter seg selv ca 1 min etter skjermen går svart.

 

noen som har lignende problem, eventuelt har funnet en løsning på det?

Sikker på at du laster ned rett driver til rett windows da? De driveren som er med skjermkortene suger rett og slett. :p Gammle og utdaterte. Prøv og slett helt den du har installert, og last ned den nyeste fra AMD.COM. Pass på at du laster ned til 64-bit windows vist du har det, eller 32-bit vist du har det.

 

 

Lastet ned de nyeste driverne (til rett windows) flere ganger, men når jeg installerte de fikk jeg bare en bluescreen med en crashdump eller noe slikt.

 

Måtte innstallere windows 7 på nytt så innstallere de nyeste driverne fra amd.com da funket det.

men sliter fortsatt med samme problem (alt blir rosa/grønt)

 

skulle også gjerne hatt vifte kontroll på ccc om dette lar seg gjøre?

hadde det på min gamle data med 4870 på og det var jo rett og slett genialt.

fikk også en del andre opplysninger derifra slik som feks temperatur på skjermkortet o.l.

 

Disse funksjonene ser ikke ut til å finnes på den nyeste ccc av en eller annen rar grunn :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...