The Ghost Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Pizzaen: Kommer ann på oppsettet, noen ganger blir 3stk 24" billigere og noen ganger kan det lønne seg med en 47", men eyefinity har ikke noe med at man får en "større" skjerm, egenlig har jeg 83" diagonalt (har regna det ut) over mine 3 24", men det er aspect ratio som teller her, med 3stk 24" får jeg 16:3 og det er surround gaming, med en 47" så for man 16:9 og man må sitte mye lenger unnå for å få med seg hva som skjer ........ Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Pizzaen: Kommer ann på oppsettet, noen ganger blir 3stk 24" billigere og noen ganger kan det lønne seg med en 47", men eyefinity har ikke noe med at man får en "større" skjerm, egenlig har jeg 83" diagonalt (har regna det ut) over mine 3 24", men det er aspect ratio som teller her, med 3stk 24" får jeg 16:3 og det er surround gaming, med en 47" så for man 16:9 og man må sitte mye lenger unnå for å få med seg hva som skjer ........ Godt jobbet å få mer enn 72" diagonalt ut av 3x24". Det kan jo hende du har satt dem slik: ......--- ...---... ---...... Men i såfall så er det bare den ene diagonalen som er 72", den andre er bare 24". Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Om du setter tre 24" paneler (518x324mm viewable) vedsidenav hverandre får du 62" med panelareal diagonalt. Endret 31. januar 2010 av WheelMan Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Husker ikke akkurat tallet, men elektronikk læreren på skolen regna det ut. Kan sikkert prøve å få fram formelen som ble brukt, men kan godt hende 83" er feil, husker ikke helt ... ......---...---... ---...... skjønte ikke helt denna jeg ...... Endret 31. januar 2010 av The Ghost Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Det er vidt kjent fakta at ting flyter bedre desto høyere FPS. Et program måler gjennomsnittet i en gitt tid, og drops vil ikke syns så godt osv. Sier seg selv at drops vil bli mindre synlige desto høyere average. Det beste er å droppe hele diskusjonen. Dette har vært tatt opp tusenmillioner ganger her på forumet. Noen mener ditt og noen mener datt. Det er forskjell på spill og hvordan de er laget. Noen er noobs som ikkje vet hva de skal se etter, og noen har spillt quake 3 aktivt med 120 fps og crt skjerm. Da sier vi punktum //spøkemodus// Ikkje rart Theo sier Placebo, fordi han folder jo bare :!: //spøkemodus slutt// Og noen har spilt slike spill før dere visste hva det var Siden dere slenger inn mange betingelser jeg ikke har sagt noe om, la oss ta utgangspunktet jeg kommenterte. Er de som mener 40-50FPS er bra. Selv hater jeg å spille med under 100fps. Har man min. fps 40-50 i alle situasjoner on-screen ja så er det meget bra og det er da tullete å mene at alt under 100fps er hat. Selvf. lov å mene. Så jeg er også meget lei av å se slike tåpelig utsagn akkurat som mange nykommere er lei av diskusjonene. For meg blir det kun et barnslig forsøk på å forsøke å fremstå som *legg inn det "kule" ordet du ønsker*. Endret 1. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Litt misforståelse fra min side da, for 40-50 er helt knall det:) Men i mp liker jeg og ha høyere for det blir mer nøyaktig:) Er et par spill jeg skulle gjerne sett zebe ha over 100fps :!: Endret 1. februar 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Raske bevegelser krever høy FPS. selvf. Ellers ser jeg frem til 10.2 Beta da det ikke virker som 10.1 har brakt oss så mye lenger ift. 5870. Endret 1. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Enig i den, ser gemerelt frem til driverne som kommer de neste månedene. Får håpe de kan komme med en monster-driver snart Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Nå er ikke jeg helt inne på dette, men trenger man å ha høyere FPS enn refreshrate på skjermen? Om man kjører 60 Hz på skjermen så hjelper det vel ikke med 200 FPS? Du får bare se 60 av de likevel... Eller? Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Og om det stemmer, går det i tilfelle an å begrense kortet oppad til å bare levere 60FPS? Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Begrense kortet til å bare levere 60fps toppen: Vsync. Derimot hvis skjermkortet ikke klarer 60fps blir det automatisk satt ned til 30/15 fps (går bare i halveringer). Så det er litt 'risikabelt' sånn. Min oppfatning av å ha høyere FPS enn oppdateringsfrekvensen på skjermen: (Gjetning/Teori, noen med mer peiling får bekrefte/avkrefte) Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor Du risikerer å få en utdatert frame. La oss si at du gjør noe med mye bevegelse, skjermen oppdateres 60 ganger i sekundet, spillet kjører også i 60fps. Det skjer derimot fler endringer i spillet enn bare 60 ganger i sekundet, men skjermkortet presterer ikke mer enn de 60. Derfor kan du risikere å få en gammel frame gitt til deg på skjermen, mens spillet egentlig ville vært lengre framme. Hadde du hatt 100fps, ville det sannsynligvis ikke kommet opp samme problemstilling, og "rett" frame ville blitt sendt til skjermen. Vanskelig å legge merke til noen, men blir mer og mer viktig i høy konkurranse. Eks. Skjerm: 60hz, GPU1: 60 maks GPU2: 120 maks Stor scene i spillet, mye skjer, kortet sliter. Går glipp av noen endringer. I skjermens siste oppdatering det sekundet blir frame 60 fra GPU1 sendt til skjermen. Denne er den mest oppdaterte fra GPU, men Spillet er allerede på Frame 63. GPU2 derimot klarer å levere rett frame. Endret 1. februar 2010 av Crazymech Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Dette kalles også tearing. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Det skjer derimot fler endringer i spillet enn bare 60 ganger i minuttet 60hz er 60 ganger i sekundet, ikke i minuttet, det hadde blitt det samme som 1FPS og det hadde blitt uspillbart .... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Da forstår jeg at man må ha 100FPS om det er FPM :!: Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 AMD has confirmed that a previously reported issue of grey lines or screens with certain Radeon HD 5000 GPUs affects both the 5700 and 5800 series. http://www.tomshardware.com/news/ATI-Grey-...-5870,9549.html Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Sleng med 5970 også (trolig ligger det i 5800 serien) Lenke til kommentar
Arneeyy Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Er det noen butikker som har 5970 på lager? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Sleng med 5970 også (trolig ligger det i 5800 serien) Ikke for å være pessimistisk, men får håpe det ikke har noe med issuet som ble oppdaget på 5830 og som førte til utsettelse. Endret 1. februar 2010 av Mekkus Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Det var vel en hw-feil, og tviler sterkt på at dette har noe med det og gjøre. Og det er mange som ikke har dette problemet også. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 @Amanita, stemmer det. Men tanken liksom streifer en med tanke på tempoet hardware blir pushet ut på markedet. Men var nok bare et øyeblikks "katastrofe-tenking" som rammet meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå