Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er vidt kjent fakta at ting flyter bedre desto høyere FPS. Et program måler gjennomsnittet i en gitt tid, og drops vil ikke syns så godt osv. Sier seg selv at drops vil bli mindre synlige desto høyere average.

Det beste er å droppe hele diskusjonen. Dette har vært tatt opp tusenmillioner ganger her på forumet.

Noen mener ditt og noen mener datt. Det er forskjell på spill og hvordan de er laget. Noen er noobs som ikkje vet hva de skal se etter, og noen har spillt quake 3 aktivt med 120 fps og crt skjerm.

Da sier vi punktum :D

//spøkemodus//

Ikkje rart Theo sier Placebo, fordi han folder jo bare :!:

//spøkemodus slutt//

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

begynner og bli lei av de som sier det ikke er forskjell, i mp-spilling så er 40 og 100fps veldig stor forskjell. Og det er IKKE placebo, er en grunn til de som spiller klan-kamper skrur av alt som heter ekstra-detaljer selv om de har en monsterpc.( satt på spissen )

for det har med flyten og gjøre, jo bedre flyt jo mer nøyaktig blir det.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Mener jeg så noe tidligere i tråden om DP til DVI-adapter, produsert av Sapphire.

Denne regner jeg med det er, Sapphire Adapter Active DP to DVI-I

Dette er dingsen man tenger for at 3 skjermer skal fungere smertefritt. Har den selv :)

Er det kun den som virker? Synes den var litt dyr.. :( Kan noe slik virke?

Den MÅ være aktiv. Sånn er det desverre :(

På en annen side så har du sikkert råd om du har 3 skjermer/tv'er ;)

Har selv den Sapphire adapteren, og kan bekrefte at den virker.

Noen opplever at den skjermen som er koblet i adapteren flimrer og skrur seg av, men dette skal kunne løses ved å flashe biosen i skjermkortet.

Grunnen til flimmer og slikt er at adapteren er litt følsom, og stock Volt ut på Displayporten er litt lav, den nye biosen på kortet vil gi litt mer spenning ut på DP, som løser problemet.

Lenke til kommentar
Merkelig om du ikke klarer BF BC2 på max med et stock 5870, for jeg drar det på max med et enkelt 5770 @ stock. Får ikke spilt med 2x5770 da hehe.

Hjå meg går det som ei klokke med 5870 og alt på fullt, så det spørs om ikkje det er andre ting som er årsaka til dårleg yting for vedkomande.

Hvilken driver bruker du da?

Lenke til kommentar
Merkelig om du ikke klarer BF BC2 på max med et stock 5870, for jeg drar det på max med et enkelt 5770 @ stock. Får ikke spilt med 2x5770 da hehe.

Hjå meg går det som ei klokke med 5870 og alt på fullt, så det spørs om ikkje det er andre ting som er årsaka til dårleg yting for vedkomande.

Hvilken driver bruker du da?

Var egentlig jeg som skulle svare her da. Men jeg brukte bærbaren til en venninne, og glemte og bytte bruker. :p

Jeg bruker nå den 9.12 hotfix driveren. Blir det bedre ytelse vist jeg installerer den nyeste da tro?

Lenke til kommentar
Mener jeg så noe tidligere i tråden om DP til DVI-adapter, produsert av Sapphire.

Denne regner jeg med det er, Sapphire Adapter Active DP to DVI-I

Dette er dingsen man tenger for at 3 skjermer skal fungere smertefritt. Har den selv :)

Er det kun den som virker? Synes den var litt dyr.. :( Kan noe slik virke?

Den MÅ være aktiv. Sånn er det desverre :(

På en annen side så har du sikkert råd om du har 3 skjermer/tv'er ;)

Nja, det blir to billig skjermer jeg skal ha, Tv'en har jeg kjøpt for lenge siden :) Mye penger har jeg ikke..

Det er jo spenning i DP porten? Trengs det mer? Det var også noe snakk om dell sin overgang.. Virker denne? Er det kun på disse skjermkortene at "vanlig" over ganger ikke virker, eller er alle uten ekstra strøm tilførsel ubrukelige?

Lenke til kommentar

Velger å poste en link her også til tråden min i "maskinen min fungerer ikke"-forumet. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1198608

Andre som har problemer med sine 5xxx-kort, med "Display Driver Stopped Responding and has succsessfully recovered?"

Gjør at jeg ikke får brukt skjermkortet i det hele tatt til det som var planen, nemlig spill.

Som dere ser i tråden har jeg prøvd alt. Har lest om mange som har det samme problemet, noen har defekte kort og har fått nytt, andre har fått nye og problemet vedvarer.

Lenke til kommentar
Endelig er PC'en min hel igjen inkl. en temp måler for vannet :D

Nå er 1stk 5970, 1stk 5870 samt 1stk qx9650 vannkjølt. Så deilig og stille det er nå, samtidig som skjermkortene er kalde og klare for klokking :D :D :D :D

Gratulerer :D Høres meget spennende ut :yes: Ser frem til resultater :love:

+1

@The Ghost hvordan gikk det med flashingen?

Lenke til kommentar
Hvilket kort er det? har du klokket? hvordan er luftflyten i kabinettet ditt? ellers hw?

Jeg har fått "Display Driver Stopped Responding and has succsessfully recovered?" noen ganger, men det er bare når jeg har klokket skjermkortet for mye.

Det er et 5850, som jeg ikke har rørt klokken på.

Luftflyten er veldig bra, er et antec 300 og all annen HW fungerer knirkefritt

(tror jeg iaffal). Temperaturen på alt er kjølig og fint.

Hva skal standardklokken stå på?

Endret av CptZiggy
Lenke til kommentar
Hvilket kort er det? har du klokket? hvordan er luftflyten i kabinettet ditt? ellers hw?

Jeg har fått "Display Driver Stopped Responding and has succsessfully recovered?" noen ganger, men det er bare når jeg har klokket skjermkortet for mye.

Det er et 5850, som jeg ikke har rørt klokken på.

Luftflyten er veldig bra, er et antec 300 og all annen HW fungerer knirkefritt

(tror jeg iaffal). Temperaturen på alt er kjølig og fint.

Hva skal standardklokken stå på?

Åpne Catalyst så ser du hva som står der :) Hvis du ikke har ett fabrikk klokket kort er standard klokk 725MHz på gpu og 1000MHz(4000 effektiv)på minnet ;)

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar
Velger å poste en link her også til tråden min i "maskinen min fungerer ikke"-forumet. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1198608

Andre som har problemer med sine 5xxx-kort, med "Display Driver Stopped Responding and has succsessfully recovered?"

Gjør at jeg ikke får brukt skjermkortet i det hele tatt til det som var planen, nemlig spill.

Som dere ser i tråden har jeg prøvd alt. Har lest om mange som har det samme problemet, noen har defekte kort og har fått nytt, andre har fått nye og problemet vedvarer.

La igjen et svar i tråden din, og hvis du ønsker å ha tråden din flytta til skjermkort delen av forumet, så rapport tråden din og si at du ønsker den flyttet, så sant du ikke alt har gjort det.

Lenke til kommentar
@The Ghost hvordan gikk det med flashingen?

Har ikke flashet og kan ikke huske jeg har sagt at jeg skal det :p

Har ikke fått klokket skjermkortene noe ennå fordi jeg har en matte innlevering imorra og fysikk prøve på tirsdag, men tok 2 raske run for å illustrere hvor mye CPU klokk har å si på ytelsen på 5800, 5900 og muligens 5700 har å si.

post-89620-1264967502_thumb.pngpost-89620-1264967531_thumb.png

Synes 3Dmark06 skalerer dårlig på trifire spesielt med 5000 kort :(

Lenke til kommentar

Jeg lurer på to ting:

Når det gjelder Eyefinity, hvorfor ikke bare kjøpe 1 stor skjerm isteden for 6 små? Er det slik at 6 små er billigere en 1 stor?

Også har jeg hørt rykter om et kort som kommer med 6 skjermutganger? Har dette kommet og når kommer eventuelt dette kortet? Og hvilket kort er det, er det både 5850, 5870 og 5970?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...