007CD Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Til dere som har testa 10.1 og 10.1 hotfixen, har dere sjekka om sleep mode for skjermen deres fungerer riktig? La nemlig merke til at disse nye driverne har fucka opp sleep mode for skjermen min her. Skjermen blir svart, men powerknappen lyser fortsatt grønn, skal egentlig være oransje i sleep mode. Funka fint med 9.12 hotfixen vel og merke. hotfix.. igjen.. bah.. Det testtemaet til ATI, bør gjøre noen grep. ATi slipper i allefall ut fixene raskt skal det sies. Nvidia lot ett stygt problem som gjorde Left 4 Dead uspillelig pågå i flere måneder før de endelig fikk en fix for det i driveren. Left 4 Dead var da sendt ned på rundt 4-5 FPS om du hadde ett GT200 basert skjermkort. Men men, 10.1 har liten hensikt for meg, sjekket release noten, og det var lite fiks for XP eller noe nytt der så da ruller jeg videre med det jeg har. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Til dere som har testa 10.1 og 10.1 hotfixen, har dere sjekka om sleep mode for skjermen deres fungerer riktig? La nemlig merke til at disse nye driverne har fucka opp sleep mode for skjermen min her. Skjermen blir svart, men powerknappen lyser fortsatt grønn, skal egentlig være oransje i sleep mode. Funka fint med 9.12 hotfixen vel og merke. hotfix.. igjen.. bah.. Det testtemaet til ATI, bør gjøre noen grep. ATi slipper i allefall ut fixene raskt skal det sies. Nvidia lot ett stygt problem som gjorde Left 4 Dead uspillelig pågå i flere måneder før de endelig fikk en fix for det i driveren. Left 4 Dead var da sendt ned på rundt 4-5 FPS om du hadde ett GT200 basert skjermkort. Men men, 10.1 har liten hensikt for meg, sjekket release noten, og det var lite fiks for XP eller noe nytt der så da ruller jeg videre med det jeg har. Jeg gikk også tilbake til 9.12 pga dårligere ytelse i alle bencher jeg tester og i Dirt2, får heller vente på 10.2. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Hm, ser ut som om ytelsen ble permanent dårligere etter at jeg satte på ei vannblokk gitt.- har ikke fått tid til å prøve å ta den av ennå. Daaa ble det RMA. - det hjalp ikke å bytte tilbake til stock-kjøler heller. |: Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Har du funnet noe som faktisk er galt med kortet fysisk? Noe annet enn ned fra 27 000 til 25 000 i vantage altså.. Undres på reaksjonen til support dersom det eneste du skriver i RMA årsak er det du har nevnt her i tråden, poengene i Vantage er nok ikke det de kan mest om ser du.. Er du 100% sikker på at årsaken til dette fenomenet er kortet, for et fysisk defekt kort pleier jo å kunne merkes ganske greit i spill o.l. Har du skjekket noen faktiske spilltester, som FC2 benchen eller en timedemo i COD4? Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Fikk endelig Battlefield BC2 til og funke. Helt sykt rått spill. MEN, det er ikke helt spillbart med alt på high. Håper det er bare driver problem, vist ikke må jeg anskaffe meg enda et 5870. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Har du funnet noe som faktisk er galt med kortet fysisk? Noe annet enn ned fra 27 000 til 25 000 i vantage altså.. Undres på reaksjonen til support dersom det eneste du skriver i RMA årsak er det du har nevnt her i tråden, poengene i Vantage er nok ikke det de kan mest om ser du.. Er du 100% sikker på at årsaken til dette fenomenet er kortet, for et fysisk defekt kort pleier jo å kunne merkes ganske greit i spill o.l. Har du skjekket noen faktiske spilltester, som FC2 benchen eller en timedemo i COD4? Sikker og sikker. - eneste jeg vet er at både 3dmarkytelsen og spillytelsen gikk ned etter at jeg bytta til vannblokk. Battleforge DX11 benchmark(eneste benchmarken jeg har på PCen) gikk ned alt fra 10-20 avg. fps og ned 50% min fps. |: nesten så jeg vurderer å bare vente på nvidia. en gang må jo være den første. :c Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 For de som måtte være interessert, Sapphire har gjort en ny revisjon av Vapor-X utgaven av 5870. Forrige revisjon er visst allerede utgått. Jeg lurte litt på hvorfor kortene jeg nylig fikk ikke var helt lik de jeg har sett i tester fra i fjor, men nå vet jeg hvorfor. Ser ut som det både er noen fordeler og bakdeler, men alt i alt er jeg bare mer fornøyd. For min del er det beste at de default støyer mindre under load enn de forrige, siden jeg liker lavest mulig støynivå. Her er en artikkel som sammenligner de to revisjonene: http://www.pcgameshardware.com/aid,704035/...viewed/Reviews/ Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Fikk endelig Battlefield BC2 til og funke. Helt sykt rått spill. MEN, det er ikke helt spillbart med alt på high. Håper det er bare driver problem, vist ikke må jeg anskaffe meg enda et 5870. Kan bekrefte at det er VELDIG spillbart med alt på max med 2 stk 5870 Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Hehe, kan tenke meg det ja. Det gikk litt bedre når jeg klokka skjermkortet da. Men ikke sån jeg vil ha det. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Merkelig om du ikke klarer BF BC2 på max med et stock 5870, for jeg drar det på max med et enkelt 5770 @ stock. Får ikke spilt med 2x5770 da hehe. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Nå blir det trolig et regime endring i mitt oppsett, så trenger litt hjelp. Jeg har et HD5850 og skal ha to 22/24" skjermer med 16:9 og HD oppløsning, disse skal være utvidet skrivebord på. I tillegg skal jeg ha min 46" TV koblet til som er en kloning av den ene skjermen. Vil tro at akkurat den delen burde gå ganske greit, det er vel mulig å få til det oppsettet? Videre, jeg trenger en DP til HDMI/DVI overgang som faktisk virker! Hvordan er status på disse tingene? Hva må jeg ut med? Noen som har et svar eller? Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Med 10.1+hotfix, får jeg flickering texture buggen på 5850cfx oppsett i bf:bc2, men gidder ikke gå tilbake til 9.12 da jeg spiller ME2 for tiden. Lenke til kommentar
SSSMonkey Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Mener jeg så noe tidligere i tråden om DP til DVI-adapter, produsert av Sapphire. Denne regner jeg med det er, Sapphire Adapter Active DP to DVI-I Endret 30. januar 2010 av Nesset Lenke til kommentar
NRTHC Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Har postet et problem i Maskinen fungerer ikke forumet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1198608 Forslag til andre drivere enn de nyeste catalyst? Er det noen gamle catalystdrivere som folk syns fungerer greit? Evnt andre enn catalyst? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Mener jeg så noe tidligere i tråden om DP til DVI-adapter, produsert av Sapphire. Denne regner jeg med det er, Sapphire Adapter Active DP to DVI-I Dette er dingsen man tenger for at 3 skjermer skal fungere smertefritt. Har den selv Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Dette blir vel konge kort, men blir sikkert alt for dyrt :/ Asus ROG ARES * Two Cypress GPUs (3200 Stream processors) * Target performance > 2 x 5870 in CF * 4 GB GDDR5 * Three PCIe power connectors (8 + 8 + 6-pin) * Massive 100 % copper heatsink * VGA will require 2,5 slots from motherboard * PCB is taller than usual, almost square * Limited availability but no numbering on cards * Est. suggested retail price similar to MARS Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Mener jeg så noe tidligere i tråden om DP til DVI-adapter, produsert av Sapphire. Denne regner jeg med det er, Sapphire Adapter Active DP to DVI-I Dette er dingsen man tenger for at 3 skjermer skal fungere smertefritt. Har den selv Er det kun den som virker? Synes den var litt dyr.. Kan noe slik virke? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Mener jeg så noe tidligere i tråden om DP til DVI-adapter, produsert av Sapphire. Denne regner jeg med det er, Sapphire Adapter Active DP to DVI-I Dette er dingsen man tenger for at 3 skjermer skal fungere smertefritt. Har den selv Er det kun den som virker? Synes den var litt dyr.. Kan noe slik virke? Den MÅ være aktiv. Sånn er det desverre På en annen side så har du sikkert råd om du har 3 skjermer/tv'er Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Kjører nå et Sapphire 5870 kort med mitt gamle 8800GTX som PhysX,men sitter fortsatt med en gammel E6600 og et 680I hovedkort. Hvor mye flaskehals er prosessoren og hovedkortet for 5870 kortet i dette tilfellet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå