Hvem Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Ingen som vet noe om de gråe stripene jeg snakket om lenger opp på siden? EDIT: På forrige side er det nå.. Endret 28. januar 2010 av Oysteinkn Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 eneste jeg vet er at mange har det, har du søkt rundt om det? Lenke til kommentar
dredg Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Fy pokker i helvete møkkete skitne ekle ATi, disabled CF og ikke noe mer flimmring men da kan jeg ikke kjøre alt på high. Nei skal rive denne driten ut av maskina og kjøpe meg noe som funker. (skuffa) Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Apropo CF er muligheten for å slå dette av\på tatt bort på de to siste driverne?. Er rimelig sikker på begger er aktivert for msi afterburner viser at 2stk gpuer jobber. Men i Catalyst er all info om at jeg har CF helt borte. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Noen her med 58xx som har testet BF BC2???????????????????? Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Apropo CF er muligheten for å slå dette av\på tatt bort på de to siste driverne?. Er rimelig sikker på begger er aktivert for msi afterburner viser at 2stk gpuer jobber. Men i Catalyst er all info om at jeg har CF helt borte. Lasta ned siste amd driverene i dag, og jeg har crossfire x som et valg i menyen i ccc. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Mulig det er tatt bort på 5970?. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Til dere som har testa 10.1 og 10.1 hotfixen, har dere sjekka om sleep mode for skjermen deres fungerer riktig? La nemlig merke til at disse nye driverne har fucka opp sleep mode for skjermen min her. Skjermen blir svart, men powerknappen lyser fortsatt grønn, skal egentlig være oransje i sleep mode. Funka fint med 9.12 hotfixen vel og merke. Sleepmode ser ut til å ikke virke som den skal på 10.1 WHQL i allefall, ikke testet 10.1 hotfixen. Så ikke bra av betatesterne til ATI dette her, dette burde de ha rapportert inn... Fy pokker i helvete møkkete skitne ekle ATi, disabled CF og ikke noe mer flimmring men da kan jeg ikke kjøre alt på high. Nei skal rive denne driten ut av maskina og kjøpe meg noe som funker. (skuffa) Denne Advanced AFR som ATI mest sannsynlig kun kjører fordi det er deres egen rendering plattform for CFX, eller av andre ukjente grunner, funker ofte veldig dårlig i NV sponsede titler, og BF2+ serien er vel kjent for å ikke gjøre det lett for ATI. Det er snart mulig å sette CFX redering selv i ATI driverne (takk og pris), så du skal vel snart få flimmerfritt bilde i disse titlene også.. Det er tre sikre fixer for å fjerne dette flimmeret helt eller delvis, 1.: fps cap til oppfriskningen/hz til skjermen din, dvs. 60fps (200fps funket også bra i COD4), denne løsningen fjerner flimmeret delvis. 2. Slå på vsync (grøss), denne fjerner det helt. 3. Sett på 16xAA "box", blytungt men fjerner flimmeret helt.. Apropo CF er muligheten for å slå dette av\på tatt bort på de to siste driverne?. Er rimelig sikker på begger er aktivert for msi afterburner viser at 2stk gpuer jobber. Men i Catalyst er all info om at jeg har CF helt borte. Det har aldri vært CFX av/på på dualchip korta til ATI, denne muligheten er bare tilstede med to eller fler fysiske kort, så slenger du inn ett 5970 til så dukker den opp... Endret 28. januar 2010 av Ourasi Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Haddet det på 4870x2 (også før jeg kjøpte et 4870 1b) samt første driveren på 5970. Hmm ser faktisk ikke ut som gpu 1 jobber heller i msi afterburner når jeg sjekker nå, må se litt nærmere på dette. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Da husker du nok feil, jeg har testet alle driverne til ATI med 4870x2 i ett år snart, og ingen av dem har hatt denne crossfire fanen for av/på... Tror ikke det er mulig å bruke dualchip kortene til ATI uten noen form for intern CF, selv med AI disablet er cf tech ibruk på disse kortene selv om en av chippene kobles ut, er nok derfor man ikke har denne muligheten på disse kortene.. Synd igrunn, for ved å disable AI, så er ytelsen betydelig lavere enn ett singelkort... Lenke til kommentar
Hvem Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Nå har jeg lyst til å spille, men er redd for at det skal skje igjen iom. at jeg måtte holde inne power-knappen på pcen for å få det vekk... Søkte litt rundt på nettet og fant ut at dette er et UTROLIG stort problem. Vurderer å sende inn kortet og bestille nVidia... Noen som vet om noen andre måter å komme vekk fra stripene, fargene ol.? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Ok, du har sikkert rett mulig hjernen min har tatt litt ferie. Spilte Risen og så det bare var liv i gpu 1, men testet 3dmark nå og da var det aktivitet på begge gpuene. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) For titler du ikke får CFX til å funke på, rename .exe fila til "d3d-afrfriendly.exe" eller "AFRFriendly.exe", så slipper du å knote med drivere eller vente på driver når ett nytt spill dukker opp.. PS: kan legge til at v8.70 beta driverne har CFX profil til Bad Company 2, så om man sliter med denne tittelen, så kan denne driveren være en løsning... Endret 28. januar 2010 av Ourasi Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Hmm har brukt Crysis.exe på et pr titler for fikk mye bedre fps, der ga du meg trolig forklaringen på det ). Takk for tipset. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Hm, ser ut som om ytelsen ble permanent dårligere etter at jeg satte på ei vannblokk gitt. - har ikke fått tid til å prøve å ta den av ennå. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Til dere som har testa 10.1 og 10.1 hotfixen, har dere sjekka om sleep mode for skjermen deres fungerer riktig? La nemlig merke til at disse nye driverne har fucka opp sleep mode for skjermen min her. Skjermen blir svart, men powerknappen lyser fortsatt grønn, skal egentlig være oransje i sleep mode. Funka fint med 9.12 hotfixen vel og merke. Sleepmode ser ut til å ikke virke som den skal på 10.1 WHQL i allefall, ikke testet 10.1 hotfixen. Så ikke bra av betatesterne til ATI dette her, dette burde de ha rapportert inn... Okay, ser flere og flere har nevnt dette i flere poster rundt på div. forum, så da burde det vel bli fiksa til neste release håper jeg. Dog er litt usikker på om jeg skal gå tilbake til 9.12 hotfixen eller holde meg til 10.1 selv om det har problemet med sleep mode til skjermen Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Til dere som har testa 10.1 og 10.1 hotfixen, har dere sjekka om sleep mode for skjermen deres fungerer riktig? La nemlig merke til at disse nye driverne har fucka opp sleep mode for skjermen min her. Skjermen blir svart, men powerknappen lyser fortsatt grønn, skal egentlig være oransje i sleep mode. Funka fint med 9.12 hotfixen vel og merke. hotfix.. igjen.. bah.. Det testtemaet til ATI, bør gjøre noen grep. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Nå blir det trolig et regime endring i mitt oppsett, så trenger litt hjelp. Jeg har et HD5850 og skal ha to 22/24" skjermer med 16:9 og HD oppløsning, disse skal være utvidet skrivebord på. I tillegg skal jeg ha min 46" TV koblet til som er en kloning av den ene skjermen. Vil tro at akkurat den delen burde gå ganske greit, det er vel mulig å få til det oppsettet? Videre, jeg trenger en DP til HDMI/DVI overgang som faktisk virker! Hvordan er status på disse tingene? Hva må jeg ut med? Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 For titler du ikke får CFX til å funke på, rename .exe fila til "d3d-afrfriendly.exe" eller "AFRFriendly.exe", så slipper du å knote med drivere eller vente på driver når ett nytt spill dukker opp.. PS: kan legge til at v8.70 beta driverne har CFX profil til Bad Company 2, så om man sliter med denne tittelen, så kan denne driveren være en løsning... Uh.. hjem og remane wow.exe til d3d-afrfriendly.exe da Kan man merke noen problemer med og force inn cfx? Lenke til kommentar
Balli Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 fikk pakke i dag, 5870 nr 2 har ankommet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå