Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Samme motor som 1ern etter det jeg husker, men de har gjort mye med den.

Så en film der du så 1ern på halve skjermen og 2ern på andre halvdelen.

Og ansikts-animasjonene er ihveertfall mye bedre, ser bedre ut også.

Slik som teksturer, eksplosjoner osv.

Men enig i at det ikke blir som og benche Crysis.

Men for et rpg\action spill så ser det bra ut syns jeg.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merk at 9.12 Hotfix phøkker i CFX i MW2, har frapset litt og ytelsen går ned med CFX kontra ett kort... 9.12 vanilla har null problemer med dette, men at så få har oppdaget dette skyldes vel mangelen på FPS visning i spillet, samt at det er såpass lett å drive..... Syntes selv det ikke gikk bra nok i MW2 med hotfix, pluss bugs med Everest og afterburner, og gikk tilbake til Whql tidlig, men så det via fraps at følelsen stemte godt med fps'en... Trodde et øyeblikk at ATI var på bedringens vei mtp flimmer/bølgene i COD4-6 og CFX med hotfixen, men så viste det seg altså at mangelen på flimmer/waves skyltes mangelen av cfx, stønn :ermm:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Får ikke noe fornuftig ut av prime95 cpu stress, i går kveld kjørte jeg testen 3 ganger etterhverandre uten feil, i dag med samme setting for jeg pluttselig feil igjen på en kjøligere pc, starter å feile på rundt 54 grader - expectet 0.4 got 05 (noe sånt).

Noen som har link til noen andre 4 kjerners stress test programm, for kan ikke stole på dette.

5970 har startet å plage meg med 2d problemer igjen, etter en lang pause ved ny-innstallasjon av win7. Ser på dette som omtrent umulig å få RMA på siden jeg for det første ikke har kjøpt det på komplett (som har et glimmerendet test team) samt ingen har kortet inne.

edit:

ser i cpu-z at volt nå skifter fra 1.26 til 1.28 selv om jeg har 1.31 i bios, trolig får cpu for lite strøm i dag av en eller annen grunn.

edit2.

Har det stoppet å feile igjen, høres snodig ut men virker som om det stopper å feile om pcen for stå på litt før jeg startet å stresse.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

@simalarion

Bruk denne, sett minnebruken til max av det du har ledig etter en boot, og 30x så er du veldig nære en stabil maskin.. Feiler du veldig tidlig i Prime95, så har du et stykke igjen til stabilitet, men bruk linx... Merk at man ofte får frys i vanlig idle/surfe o.l. på mange CPU'er da de trenger mer volt i idle, mens load kan være mye mer stabil...

linx_0.64_.rar

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Takker.

5970 lager også trøbbel i 2d så ikke så lett å skille ).

Profilen min er litt feil, har nå Q9550 på 3.9 (endret nå), men som nevnt virker alt stabilt når jeg jeg lot pcen stå litt før testen. Har nå kjørt prime95 30 min uten feil.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Q9550 er dessverre ganske sær akkurat på det overnevnte, den kan altså klare alt du slenger etter den i load, også fryser den på så og si idle, f.eks surfing eller nedlasting....... Greit å ha i bakhodet når du klokker denne CPU'en, og det er ofte ganske mye mer volt den trenger i idle enn load....

Lenke til kommentar
Flott da har jeg bådet 5970 - Q9550 som plager meg i 2d med ikke i 3d ;) . Heldigvis har jeg en Media Pc jeg bruker mest til 2d.

Er jo ikke verre enn at du knepper opp volten et par hakk så den ikke tryner i 2d (cpu altså)

Prime95 burde jo kjøres 24 timer før du kan kalle den temmelig stabil.

Linx er også fint, stresser enda hardere enn prime95

Lenke til kommentar

Nå etter mange uker begynner mitt 5870 å tulle. Får ofte slike svarte og grå streker når jeg spiller, hele driten henger seg opp og jeg må rs hele systemet.

Dette skjer med stock klokk og 50% på vifta, fatter nada...

Bruker 9.12 driverene uten hotfix.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...