Nizzen Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Eller 10.1 beta fra MSI som er enda nyere.. http://www.msi.com/index.php?func=driverfi...o=11144&i=0 ---> win 7 Linker du feil fil, eller misforstår jeg noe? 'ATI_8.69_Win7_Vista.zip' Står det man laster ned derfra. Det er bare du som ikkje skjønner at 8.69 = drivernummer. Det er snakk Driver pakage version Catalyst 10.1 er Catalyst center versjon. Både 8.69 driver og 8.70 er kommet i beta sammen med catalyst 10.1. Tror faktisk den MSI 8.69 er nyere enn 8.70 av en eller annen grunn Lett å bli forvirra med betadrivere avogtil Endret 17. januar 2010 av Nizzen Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg har et mini-kabinett (Lian Li PC-A05B), med ATX-hovedkort. 5970 gled rett inn. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Nå har jeg endelig fått meg selv til å bestille 5870. Dog det er lenge siden jeg har fulgt noe med her, så det jeg lurer på var det ang. overclocking på de forskjellige kortene. Var det slik at man kunne clocke lengre på asus sin bios? Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Om jeg tar ut strømmen fra det øverste skjermkortet og lar det stå i. Det vil ikke være aktivt på noen måte da? Tenkte å bare teste saphire 5970 kortet for seg sjøl og klokke. Gidder ikke alt strevet med å ta ut korta å få på plass igjenn Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Drar du ut strømmen så sier det seg selv at det ikke vil fungere Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Nå du vet jo aldri hva som kan skje her i går'n vettu. Da får jeg teste det. For å ha dem der svarte stripene på all anna klokk en standar i 2d er dritt. Endret 17. januar 2010 av turbo_fever Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Har drevet og prøvet og finne grunnen til black sreen freeze, OG siden fredag har jeg ikke opplevd det en gang. La inn win7 uten og legge inn oppdateringer, så de tåplige sikkhertsoppdateringene som det har vært snakk om det kan være ikke får lage noe tull. Og null tull har det vært:P Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 skal legges inn på nytt her og, men måtte vel bruke ett program for å formatere ssd disken synnst jeg jeg las. Det andre kortet står jo og blåser som bare det virker det som nå. For er ikke forskjell på lydnivå selv om jeg justerer vifta.. Uff får et bråk. Og hvor varmt det underste kortet var da. Svartte att det ikke er uavhengig justering på begge korta for vifter. Håper rivatuner kommer med ny versjon snart. Bare det som duger. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Fungerer ikke afterburner? Den kan ihvertfall gjøre det med 5870 i CF. Så lenge Ati-drivern og afterburner fungerer sikkelig isammen. Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Nei det er bare ene vifta du får styre, vet ikke om det er synkront att du styrer begge samtidig. Men nå har jeg funnet ut litt her. Testet med å ta ut strømmen mens begge kort var i og saphire kortet var nederst. Da var resultatet det samme. Står i ett gigabyte ga-ep45-ud3p og er da på pci-e 8x bare siden det ikke har 2x 16x Nå tok jeg det ut og flytta det til slott 1. Nå fungerer det fin, men jeg sa det var så varmt i forige post. Tempen på kjerne 2 nå. Med 45% vifte på, 1225vcore/900/1200 var på 80 grader Mens kjerne 1 var på 79. Det er endel mere en på asus sitt under test. Men testen ja. Kjører nå min q9650 på 4365mhz på 1,408vcore.. Kjørte tropics demo 1.1 dx10.1 fullscreen på alle standard setings bare at jeg skrudde på ambient occlusion. Okei her er en pekepinne på forskjell på 16x og 8x pcie da. For når jeg kjørte bege korta i crossfire klokka i samme hastighet som over og bare saphire kortet i 8x slotten fikk jeg 2100 poeng ca. Med bare saphire kortet på samme klokk i 16x slotten. 4194 poeng. Det er jo nessten dobbelt så mye jo.. Og ingen striper. Hmmmmm, er driver feil. Virker sånn. Ennten for kortene eller på hovedkortet. Sukk Ang varmen såg jeg på xs att det faktisk kan hjelpe å montere extra pads noen plasser. Er en som testet med stokk pads på luftkjøler og med extra. Hjalp vertfall på vrm tempene hans.. Blir jo vannblokk lell da... Endret 17. januar 2010 av turbo_fever Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) JEG kan ihvertfall styre kort 1 og kort 2;) Du kan velge synkront eller hver for seg. Så ikke si det du, MEN hvis du har beta-driver så kan du bare styre kort 1, men kort 2 klokker seg ikke ned heller til 2d mode. Vet ikke hvordan det er med 5890, men med 5870 i CF kan man styre hver enkel vifte. Det virker som når jeg la inn win7 og ikke la inn sikkerhetsoppdateringene hjalp. har ikke hatt black freeze siden fredag. Sikkerhetsoppdateringen det gjelder kom ut i desember, utifra det jeg har lest. Endret 17. januar 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Nei det kan hende det stemmer med beta drivere vs orginale. Ikke testet så mye. Men nå fungerer kortet som asus kortet. Bare ett problem det er att når sekvenser laster seg inn så får du disse blinkende svarte stripene. Bare du øker med 1 mhz. Men ikke under 3d tester, bare den siste og under inlasting. Ikke i desktop. Dette er drygt da. Men mann lærer jo av dette og så kan mann dele med andre. Får skaffe meg det formaterings programmet jeg såg i ssd tråden for å formatere disken så installere på nytt tenker jeg. Sjå hva som skjer. Håper på ny afterburner som funker 100%\bedre å drivere som er mere optimale for 5970 og i crossfire... Mummle mummle Ja kom på att jeg har fått slike lyseblåe screen freez ett par ganger bare i crossfire det da tror jeg. Rare greier det gitt. Endret 17. januar 2010 av turbo_fever Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Prøv foreks. 9.11 så kan du sjekke om du kan styre hvert enkelt kort:) Lot bare Win7-greia formatere før jeg la inn:P Endret 17. januar 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg kan vel velge av synckroen da. Kanskje det hjelper. Men går ikke å ha striper blinkende på desktop nei Vi får sjekke litt etter hvert:) Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Stripende linger på skjermen er uholdbart:( Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Jeg hadde også trøbbel med Afterburner når kortene hadde forskjellig bios og når jeg endret den overklokkingsfila, men det forsvant etter bios flashing. Noen som vet hvilken bios som gir mulighet for høyest klokk på 5970? Endret 17. januar 2010 av minhund Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Maks på asus sin uten endring av fil er 1105/1315 Men det rare med bios navnene er att master bios navnet på saphire kortet ser annerledes ut enn på den tre andre:? Skulle tro det var likt med samme bios på begge Lenke til kommentar
archanios Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Hei. Akkurat ferdig med å bygge nyemaskina mi og det aller meste fungerer akkurat sånn som det skal, med unntak av skjermkortet. Har eit Sapphire HD 5770 1gb - kort og det ser ikkje ut som at eg klarar å kople det til driverane som følger med. Kortet er i bruk, men det brukar ein Standard VGA Graphics Adapter driver, i staden for ATI-driveren som er installert. Nokon som har vore borti noko liknande, evt veit kva feilen kan vere`? Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Nå har jeg endelig fått meg selv til å bestille 5870.Dog det er lenge siden jeg har fulgt noe med her, så det jeg lurer på var det ang. overclocking på de forskjellige kortene. Var det slik at man kunne clocke lengre på asus sin bios? Shameless self-quote. ): Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Maks på MSI i afterburner er 1090/1300 mens den er 1000/1500 i CCC, men det er enda større forskjell på 5870ene der er det maks i CCC på 1800/2600 og i afterburner 1275/1560. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå