Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

*snip*

Oppsettet ditt vil klare å hamle opp med begge disse kortene, hva du kjøper kommer an på hvor mye penger du gidder å bruke ;)

Takker for svar! Då tenker eg at eit 5870 kort havner på eit postkontor nært meg om ikkje så alt for lenge, om då nettbutikkane får det på lager... Fint å få litt pengar til jul ja!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei!

har et 5850 kort og er storfornøyd!

men et lite problem. aero effekten ser ut til å vere klikk... For å aktivere Aero, må jeg reinstallere den nyeste driveren til ATI ( 9.12 eller no) og hver gang jeg restarter pcen, blir all aero slått av og jeg må installere den samme driveren på nytt. Gta IV funker drit bra når jeg har reinstallert driveren, men når jeg ikke har de, funker de DRIIT dårlig. har prøvd allt får å tvinge de på. som den regedit tweak tingen....

håper noen har noe svar:(

takk

Endret av t0rg31r
Lenke til kommentar
Ingen som vet om en butikk som faktisk har 5870 kortet inne? Er jo utsolgt overalt, hørt noe snakk om at det har vært leverings problemer pågrunn av 40nm GPUen eller noe? Noen som vet om det vil bedre seg i nærmeste fremtid?

Hadde du fulgt med litt før jul, altås på lille julaften, så hadde komplett 35stk 5870kort på lager. Jeg anonserte dette i denne tråden da. På kvelden var det tomt :D

Det lønner seg å følge med i timen. Ellers så har Digitalimpuls.no stadig hatt noen kort inne. Så mulighetene har vært til stede for dem som leter litt.

Lenke til kommentar

Here are the official power requirements for the brand new ATI Radeon HD 5850 and HD5870 video cards.

ATI Radeon™ HD5850 System Requirements

PCI Express® based PC is required with one X16 lane graphics slot available on the motherboard

• 500 Watt or greater power supply with two 75W 6-pin PCI Express® power connectors recommended (600 Watt and four 6-pin connectors for ATI CrossFireX™ technology in • dual mode)

ATI Radeon™ HD5870 System Requirements

• PCI Express® based PC is required with one X16 lane graphics slot available on the motherboard

• 500 Watt or greater power supply with two 75W 6-pin PCI Express® power connectors recommended (600 Watt and four 6-pin connectors for ATI CrossFireX™ technology in • dual mode)

NOTE - These are the power supply recommendations for an entire pc system. I can't wait to see techncial reviews with power consumption results. I knew the cards were supposed to be more energy efficient than current generation cards.

Kilde

Lenke til kommentar
Vil det være mulig å kjøre 2 stk 5850 på en Corsair HX 750W? Sitter nemlig fremdeles og venter på mitt første 5850, og det er klart at hvis det ikke er mulig å kjøre dem i CF, kan jeg like så godt kjøpe én 5870.

Nå gidder jeg ikke å finne frem quoten til Nizzen, men han kjørte jo 2x 5870, xenon @ 4ghz(?) og en haug av harddisker og bruke knappe 600W ved load. 750 burde holde lenge! ;)

Lenke til kommentar

En PSU bør ikke belastes særlig over 80%, ta også det med i bildet. I såfall ikke i timesvis. Det er ikke skadelig, bare ikke ideelt.

Jeg beregner alltid at belastningen ikke skal overstige 80% av faktisk rail-kapasitet, selv på full guff og klokk på alt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Snip
Snip
Snip

Takk for fine svar, da ser det ut som om det kan gå greit med 2 * 5850, ja! :D Uansett prøver jeg meg jo med 1 stk først, og kjøper meg vel ett til om et år eller to hvis/når det blir nødvendig.

Forresten fjernet jeg akkurat min bestilling fra PS.no, og bestilte 1 stk fra mpx.no! Det kosta ca 150 kr mer, men det er jammen verdt det når de faktisk har det på lager, i motsetning til PS. :)

Lenke til kommentar
Vil det være mulig å kjøre 2 stk 5850 på en Corsair HX 750W? Sitter nemlig fremdeles og venter på mitt første 5850, og det er klart at hvis det ikke er mulig å kjøre dem i CF, kan jeg like så godt kjøpe én 5870.

Nå gidder jeg ikke å finne frem quoten til Nizzen, men han kjørte jo 2x 5870, xenon @ 4ghz(?) og en haug av harddisker og bruke knappe 600W ved load. 750 burde holde lenge! ;)

2stk 5870 kort @ 1010/1223 + 8800gt + 16 harddisker + 7 120mm vifter + raidkort + xeon w3520 @ 4300mhz + 6gb ram + dvdrom + noe usb greier :)

Tror jeg har tatt med det meste :p

Lenke til kommentar

2stk 5870 kort @ 1010/1223 + 8800gt + 16 harddisker + 7 120mm vifter + raidkort + xeon w3520 @ 4300mhz + 6gb ram + dvdrom + noe usb greier :)

Tror jeg har tatt med det meste :p

Shait! NASA maskin du har eller? :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...