Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Testet Unreal Tournament iste og når jeg spillte med OpenGL gikk alt noe helt forferdelig fort. Fikk ikke til og gjøre noe som helst. Når jeg switcha om til Direct3d gikk alt normalt igjen, men da ble alt my "seigere", så ingen av delene var egentlig spillbart.

 

Har dette noe med skjermkorte og gjøre? Driveren kanskje?

 

Dette er Unreal Tournament, det første. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager hvis dette alt har blitt svart på, men jeg blar ikke gjennom 192 sider :p. Skal kjøpe et Sapphire 5870, men jeg aner ikke fra hvor jeg burde kjøpe det for å få det kjapt. Ser at de fleste norske nettbutikker påstår at de får det inn 04.01.2010, mens komplett skrive 01.02.2010. Dustinhome har dem til gjenngjeld visstnok inne 22.01.2010. Kjøper likevel resten av varene fra dustinhome, men kunne ha tenkt meg kortet før nærmere februar. Noen forslag?

Lenke til kommentar

Testa Vantage med 9.12

 

P18853

GPU score: 17461

CPU score: 24778

 

Samme, men med Stream 2.0 sdk installert:

 

P18873

GPU score: 17494

CPU score: 24721

 

9.12 + 9.12 hotfix + Steam 2.0 sdk

 

P18899

GPU score: 17513

CPU score: 24783

 

Så liten vits å installere Stream 2.0 sdk om man ikke trenger det.

Men litt mer ytelse er bedre enn ingenting :)

 

Bra ytelsesøkning fra tidligere drivere iallefall.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Heisann, driver å sikler litt på eit Sapphire Radeon Vapor-X 5870 kort, men lurer litt på om det er verdt den ekstra prisen for den fancy vifta som dei har satt på? Nokon som har erfaring med anten det eller andre variantar av Vapor-X kort?

 

Sitter forøvrig på eit "gammalt" 8800GTS kort på heile 320mb, og eg trur nok eg vil merke meget god oppgang i rå kraft om eg oppgraderer ;) Er det forresten nokre problem med korta / driverar som eg bør tenke over? Har lest litt rundt at folk har hatt diverse problem, og er littegranne skeptisk pga dette.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri sett vitsen med Vapor-X selv. Stock kjøler fungerer fint og bråker minimalt.

 

Du vil merke "litt" forskjell mellom 8800gts og 5870.

Fordel om resten av maskinen din er bra også(cpu kan lett bli flaskehals)

 

Har hatt ati kort en stund nå og vil si at driverene til ATI begynner å bli meget bra. Jeg opplever ingen problemer lengre iallefall.

 

Hadde f.eks problemer med Cod: Waw med 4870x2 og noen eldre drivere, men sånne ting er løst for lenge siden.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har fått med meg gjennom diverse tester her og der, så er vapor kortet litt bedre kjølt, men til gjengjeld så støyer det mer under tung bruk. Vurderte det selv, men går heller for et vanlig som jeg monterer et annet kjølesystem på.

 

Et spørsmål: Er det noen vesentlig forskjell mellom et 5870 som er produsert av f.eks sapphire og club3d?

Endret av Tkalm
Lenke til kommentar
Såvidt jeg har fått med meg gjennom diverse tester her og der, så er vapor kortet litt bedre kjølt, men til gjengjeld så støyer det mer under tung bruk. Vurderte det selv, men går heller for et vanlig som jeg monterer et annet kjølesystem på.

 

5870 Vapor-X støyer mindre utifra alle tester jeg har lest. Den har en mer stillegående vifte. Og fordi det er en bedre kjøler og kortet holdes kaldere (tester sier 60-70 grader ved full load), trenger ikke viften ha like høy hastighet. Man kan jo uansett regulere viften manuelt om man vil, og siden det er bedre kjøler, kan man sikkert sette hastigheten ganske lav om man aksepterer samme temperaturer som stock kjøler.

 

Jeg har 2 stk 5870 Vapor-X på bestilling, så jeg er spent på hvor mye mer stillegående de er under load. Men at de skal støye mer enn stock kjøleren, nekter jeg å tro. Jeg har 2 stk 5870 med stock kjøler, og de bråker som en STØVSUGER under full load (med default vifte hastighet).

Lenke til kommentar

har 9.12 driveren uten hotfix, lurer på om noen andre har problemer med at 5870 ikke vil sende lyd gjennom HDMI? markerte lyd driveren i installeren til 9.12 så burde jo funke

 

noen som har en ide?

 

FØR

audiohdmi.png

ETTER jeg har plugga i hdmi

audionohdmi.png

 

er som at den disabler hdmi audio me engang kablen er plugga inn, og nekter å komme tilbake etter den er plugga ut.

 

Jeg har 2 stk 5870 Vapor-X på bestilling, så jeg er spent på hvor mye mer stillegående de er under load. Men at de skal støye mer enn stock kjøleren, nekter jeg å tro. Jeg har 2 stk 5870 med stock kjøler, og de bråker som en STØVSUGER under full load (med default vifte hastighet).

 

kan love deg at vapor x kjører stillegående som bare d :D

Endret av Silentspy
Lenke til kommentar
Testet Unreal Tournament iste og når jeg spillte med OpenGL gikk alt noe helt forferdelig fort. Fikk ikke til og gjøre noe som helst. Når jeg switcha om til Direct3d gikk alt normalt igjen, men da ble alt my "seigere", så ingen av delene var egentlig spillbart.

 

Har dette noe med skjermkorte og gjøre? Driveren kanskje?

 

Dette er Unreal Tournament, det første. :p

 

Testet dette nå :D

 

Du må sette vsync på i catalyst center :) "3dsettings" --> "Wait for vertical sync" --> "Always off"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...