Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4gb går fint det, jeg bruker og si 4gb på 775\AMD og 6gb på X58....4 eller 6 på I5:P

Men du skal absolutt ikke få noe flaskehals etter det jeg vet, madammen har 4gb på sin spill-pc og har ikke merket noe tull. Syns det virker ganske perfekt.

Når kjører jeg 3gb som fungerer veldig bra:)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Brukte du vista da? Jeg slår som regel av alle bakgrunnsprogrammer og slikt før jeg spiller, og virus er jeg fri av.

 

Før jeg begyner og spille, ligger minne på en 30% usage, etter noen minutter med spilling, låg den på 97%, og spille begynte og bli tregere.

 

Samma var det i AoC og. Men har ikke dette probleme nå etter at jeg fikk Win7 og 6Gb minne. :p

Lenke til kommentar

Jeg brukte da Vista og 2x4870 i crossfire.

 

Tror jammen med det er Crysis Warhead som ligger på topplisten hos meg ved å bruke ram. Nå jeg har full oppløsning med 8xAA og 16AF, så er den oppe i nesten 1.4gb for bare spillet.

 

Enda så er det mye igjen av eventuell 4gb ram.

 

Ikkje vet jeg, men jeg skriver bare hva jeg har erfart. Mitt system er ikkje akkurat "regelen" :p

 

Men mye vas installert på pc'en fører til lite minne ja.

 

*antivirus is for noobs*

Lenke til kommentar
Kjører du andre programmer sammen med afterburner? det er utrolig viktig og IKKE kjøre andre programmer som viser tempen osv. på skjermkortet.

Overdrive telles ikke, men alle andre.

Det står forresten i Afterburner, men sier det uansett.

 

Kjører ingen andre programmer. Men var ikke afterburner sin feil, det var at jeg hadde lagret en overklokk der som slo inn straks etter jeg starta. Men jeg har jo fremdeles et problem: jeg kan ikke klokke én eneste mhz uten å få artifacts :ohmy:

 

Har nå funnet ut av dette. Brukte driver sweeper til å fjerne alt på nytt, og avinstallerte afterburner. La inn nye drivere først og så afteburner på nytt. Nå ser det ut til at alt fungerer helt fint på 1030/1400 :cool: Kunne egentlig tenkt meg å hatt enda litt mer power, men det får bli senere. Det er vel forresten mulig å kjøre CF på P5B også.. Hmm..

Lenke til kommentar
Hva kan jeg forvente å få i 3DMark 06/Vantage, og er 4GB RAM "nok" for dagens spill, eller blir det en liten flaskehals?

 

 

4GB er nok, det. Jeg har 2GB RAM og de eneste spillene som tar opp all rammen er GTA IV og MW2. Spillene kjører smooth da, det er bare at de tvinger operativsystemet over i sidevekslingsfila, så når jeg er ferdig å spille tar det 3-5 min før vista er seg selv igjen.

Lenke til kommentar

Legger opp Vantage og 3DM06 resultater for XFX HD5850 Black Ed., dessverre ble det kortet jeg egentlig skulle ha, HD5970, solgt mens jeg fullførte handelen på NetShop... Og siden HD4870x2 kortet ble solgt for å finansiere HD5970, måtte jeg finne på noe, og da var dette det absolutt eneste alternativet, alt annet var ikke på lager... Resultatene var overasskende bra, og ett til etter jul vil nok dempe skuffelsen ved å ikke få det som allerede var dypt nede i handlekurven..

Tempraturene er glimrende i et Cosmos S kabinett, ca. 28C idle, og 58C max er observert sålangt, dritt dog at AMD "Overdrive" ikke tar hensyn til at dette kortet er preklokket til 765/1125, og stopper like jævli på 775/1125.... 3. parts OC software er noe slit, så håper jeg finner en løsning...

post-72177-1261494408_thumb.jpg

post-72177-1261494427_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Angående minneforbruk så vil det ta en god stund før dere får se ett spull forbruke mer enn MAKS 2Gb RAM.

Supreme Commander er ett spill som hadde tjent på å ha 64 bit kode slik at det kan bruke mer enn 2Gb RAM som maks, for denne grensen blåser du raskt i lengere slag, og når du blåser denne så får du studere skrivebordet ditt igjen...

 

Ellers har jeg ikke merket noe særlig til GTA 4 sitt RAM forbruk, ikke med 2Gb brukbar RAM heller (32 bit grensen med skjermkort.)

Lenke til kommentar

Siden HD 5870 kortet blir utsatt til Q1 neste år, sikkert seinere enn man helst ville, så er det kanskje like lurt å kansellere og vente på GT300?

 

vet at det ikke er faste kilder på ytelsen, men om det skulle bli noen råtasser av noen kort, ville det bare vært dumt å ha kjøpt hd5870 kort tid før release av GT300

 

EDIT: heh, bare dumt å kansellere nå, får vel bare vente å se :p

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...