Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen som har en kort "guide" til overklokking av 58xx? har MSI afterburner installert og prosessor (i5) @ 3.6 Ghz.

 

bare klokka prosessor, aldri gpu :)

 

Du har vel likt skjermkort som meg? Anyway, Sapphire 5850 bios klarer opp til 773 core/1125 mem cirka, om du skal høyere må flashe med asus eller msi bios.

Lenke til kommentar

Nei du trenger ikke og flashe. Bare bruk den nyeste MSI Afterburner og gjør dette;

 

Go to installed directory of MSI Afterburner, default: C:\Program file\MSI Afterburner

Use notepad to edit “MSIAfterburner.cfg”

Change the parameter of “EnableUnofficialOverclocking” from “0” to “1”.

 

Så kan du klokke så høyt du bare vil.

Lenke til kommentar
Nei du trenger ikke og flashe. Bare bruk den nyeste MSI Afterburner og gjør dette;

 

Go to installed directory of MSI Afterburner, default: C:\Program file\MSI Afterburner

Use notepad to edit “MSIAfterburner.cfg”

Change the parameter of “EnableUnofficialOverclocking” from “0” to “1”.

 

Så kan du klokke så høyt du bare vil.

 

Takk for tipset, skal prøve dette. :thumbup:

 

EDIT: Dette virket, men hadde litt bugs med det. "Speedstep" funksjonen sluttet å virke, så skjermkortet klokker seg ikke ned når den er på idle. Viften setter seg til 20% hele tiden også av en eller annen grunn.

Endret av zebe
Lenke til kommentar
ATI Catalyst 9.12 hotfix

 

Support for ATI CrossFireX™ on Eyefinity configurations :new_woot:

The ATI Catalyst™ 9.12 hotfix release provides ATI CrossFireX™ support on Eyefinity configurations, allowing users to take advantage of their additional GPUs for increased gaming performance when driving high resolution Eyefinity display groups

Supported on the ATI Radeon™ HD 5970 Series, ATI Radeon™ HD 5800 Series, and ATI Radeon™ HD 5700 Series

 

Nå er det bare å handle inn flere skjermer folkens :mrgreen:

 

Hver tredje må være DP skjerm, og alle må ha samme oppløsning :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

får snart ny pc'n i hus, og lurer litt på hvordan det er med drivere osv til windows 7. Vet at driverne finnes osv, men spørsmål er vel heller om alle driverne innstaleres automatisk? eller er skjermkortet for nytt?

 

er sikkert noen av dere som allerede har erfart dette :thumbup:

Lenke til kommentar
får snart ny pc'n i hus, og lurer litt på hvordan det er med drivere osv til windows 7. Vet at driverne finnes osv, men spørsmål er vel heller om alle driverne innstaleres automatisk? eller er skjermkortet for nytt?

 

er sikkert noen av dere som allerede har erfart dette :thumbup:

Det er noe du kan velge selv i Windows update, lønner seg å installere selv.

Lenke til kommentar
Unnskyld litt offtopic spørsmål, men kan jeg bruke 3x BenQ 24' G2420 til eyefinity?

Ja, men du må ha et aktivt displayport adapter, selv har jeg 3stk G2420HD (BenQ 24") og et aktivt adapter, men har ikke et 5970 eller en overgang fra DP til miniDP adapter så får ikke brukt den siste skjermen :p

 

Nizzen: sender adapteret til deg imorra så for den i romjula engang tipper jeg, har akkurat fått de .....

Lenke til kommentar

Er det noen som har oversikt over hvilke relativt gode 22, 23 eller 24" skjermer som kan settes på høykant, har displayport tilkopling og samtidig har små/tynne kanter rundt? Bør vel heller ikke koste så forferdelig mye per skjerm. Toppen 2500-3000,- per. Skjermene må kunne vise 1920x1080 eller 1920x1200 oppløsning.

 

Må nesten prøve å bruke 2x HD5870 til noe "fornuftig" når man først har vært så ufornuftig å bestille to slike kort ;)

Lenke til kommentar
Du stiller umulige krav, men om du dropper det at skjermene skal ha displayport så åpner det seg litt, er nesten ingen skjermer som er mulig å få kjøpt med displayport i norge idag, iværtfall ikke som finnes i prisguiden, men vet dell iværtfall har 1 skjerm (veldig, veldig dyr), du for se på dell.no isåfall ....

 

Flere produsenter som selger skjermer med DP :) Dell og HP blant annet. Om dem finnes i prisguiden er jo i grunn irellevant. Men det er helt sikkert noen her som har gjort grunnarbeidet allerede tenker jeg. Så vi får se :) Men takk for svar.

Lenke til kommentar
Her er resultater fra Crysis Warhead og Dirt2 med 5970 og 2x 5870 CF

CPU @ 4,2

 

 

Kjørte Dirt2 på Ultra også

min_fps="119.241302" av_fps="142.054001"

 

Har litt problemer med å kunne klokke alle GPUene og at 5970'n listes som GPU 3 og 4.

 

Ser ut som jeg må ta en retest med 4x5870 snart! 9.12 driveren er konge! Synn jeg ikkje skal være hjemme i jula :p

 

Kanskje like greitt å slappe av litt også :love::xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...