Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Halvveis seriøst spørsmål, har en gigantisk bordvifte (600mm), vil den kunne kjøle ned noe ved å ha den på full guffe på siden av kabinettet?

 

Og kan Kabinettet stå ute i gangen? Romtemperaturen der er ca 4 grader. (Basementdweller ftw)

 

Bare tenkte siden jeg har stock kjøler og det bare er 3 vifter i Storm Sniper Kabinettet, så kan kanskje 5970 bli litt varmt?

Endret av Cyberia
Lenke til kommentar

Om skjermkortet blir for varmt kan du se i catalyst på overdrive. Selvsagt kan det hjelpe litt for å få kjølt ned pcen din og muligens 5970 suger inn litt kaldere luft, men da 5970 kjøleren er helt lukket får du nok ikke den helt store efekten. Men jo kaldt rom gir god effekt men pass på at det ikke blir så kaldt at det blir mye kondens (fuktighet).

Lenke til kommentar
Halvveis seriøst spørsmål, har en gigantisk bordvifte (600mm), vil den kunne kjøle ned noe ved å ha den på full guffe på siden av kabinettet?

 

Og kan Kabinettet stå ute i gangen? Romtemperaturen der er ca 4 grader. (Basementdweller ftw)

 

Bare tenkte siden jeg har stock kjøler og det bare er 3 vifter i Storm Sniper Kabinettet, så kan kanskje 5970 bli litt varmt?

Minner meg om da jeg holdt på og overklokket CPUen min en gang. Var vinter og noen minusgrader ute. Hentet boblejakka mi, satt PCen i vinduskarmen og åpnet vinduet.

Tempen gikk fra 35-40gr. til 5-10gr. :p

Lenke til kommentar

Takk for svar. ^^

Det er såpass kaldt der at jeg ikke trår på gulvet uten sokker :p Dog er det bare en liten tynn tredør ut dit fra der jeg sitter, men det er ikke varmekabler i gulvet der :p Tror ikke det er så fuktig der, men skal passe på.

 

 

Hahaha, det er sånn det skal være! det med vinduskarmen minner igjen meg om når vi ikke hadde internett selv, måtte sniknette på naboens trådløse, jeg holdt laptopen oppe på vinduskarmen med ene armen, og spilte med den andre under GW tourneys. Fikk laget meg et boktårn å ha den på etter et par dager, etter å ha overtalt noe skeptiske foreldre om at det var viktig nok til å ramponere stuen for. :rofl:

 

Forresten har de 4stk 5970 på Amentio. 4539,- per stykk

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2773824

Endret av Cyberia
Lenke til kommentar
Halvveis seriøst spørsmål, har en gigantisk bordvifte (600mm), vil den kunne kjøle ned noe ved å ha den på full guffe på siden av kabinettet?

 

Og kan Kabinettet stå ute i gangen? Romtemperaturen der er ca 4 grader. (Basementdweller ftw)

 

Bare tenkte siden jeg har stock kjøler og det bare er 3 vifter i Storm Sniper Kabinettet, så kan kanskje 5970 bli litt varmt?

Minner meg om da jeg holdt på og overklokket CPUen min en gang. Var vinter og noen minusgrader ute. Hentet boblejakka mi, satt PCen i vinduskarmen og åpnet vinduet.

Tempen gikk fra 35-40gr. til 5-10gr. :p

 

Haha! Kjenner meg igjen! :p

Lenke til kommentar

ok, så komplett har nå klart å sende meg feil kort igjen. de sendte ny identisk vare (asus HD 5770) i stedet for Hd 4890. jeg gidder ikke å sende det tilbake igjen, så nå er jeg keen på å klokke det litt. er et klokkeprogram som fulgte med kortet, asus smartdoctor. engine står nå på 850mhz og memory på 4800. Hvor mye tror dere jeg bør klokke uten å få problemer? :)

Lenke til kommentar

Klokking er egentlig hvor heldig du er. Noen kan få et kort som er veldig klokkevennlig, mens andre kan få et som ikke er så fullt klokkevennlig. Noe jeg tydeligvis fikk..:( Kan jo være hovedkorte og da. ^^

 

Så det er egentlig bare og klokke det litt å litt, helt til det ikke blir stabilt lengre, og passe på tempen selvfølgelig.

Anbefaler deg og heller laste ned MSI Afterburner som er et veldig enkelt klokke program.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...