Mydog Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) @minhund Tenker du 5970+5870 i cf og et 5870 utenom eller 5970 utenom og 5870 kortene i CF? eller alle separert, men det er jo kjedelig Det blir nok 5970 og 5870 i CF, med et utenom. OMG! Litt klokking hjalp Fra stock 24k Til Endret 17. desember 2009 av minhund Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Ok, troddet det var 2 stk slike http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=507941 som komplett haddet nylig og 1 stk 5970 jeg så. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Ok, troddet det var 2 stk slike http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=507941 som komplett haddet nylig og 1 stk 5970 jeg så. De er faktisk identiske bare at jeg har kjøpt og montert selv. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 13334 mer enn 2x5870 stock på en I7 920 på 2,8 Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Lurer på om kjøleren er montert med pasta idle temps ligger på 70 grader Får leke litt mer etter jobb i morgen. Lenke til kommentar
Cyberia Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Halvveis seriøst spørsmål, har en gigantisk bordvifte (600mm), vil den kunne kjøle ned noe ved å ha den på full guffe på siden av kabinettet? Og kan Kabinettet stå ute i gangen? Romtemperaturen der er ca 4 grader. (Basementdweller ftw) Bare tenkte siden jeg har stock kjøler og det bare er 3 vifter i Storm Sniper Kabinettet, så kan kanskje 5970 bli litt varmt? Endret 18. desember 2009 av Cyberia Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 burde hjelpe på, ja Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Om skjermkortet blir for varmt kan du se i catalyst på overdrive. Selvsagt kan det hjelpe litt for å få kjølt ned pcen din og muligens 5970 suger inn litt kaldere luft, men da 5970 kjøleren er helt lukket får du nok ikke den helt store efekten. Men jo kaldt rom gir god effekt men pass på at det ikke blir så kaldt at det blir mye kondens (fuktighet). Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Halvveis seriøst spørsmål, har en gigantisk bordvifte (600mm), vil den kunne kjøle ned noe ved å ha den på full guffe på siden av kabinettet? Og kan Kabinettet stå ute i gangen? Romtemperaturen der er ca 4 grader. (Basementdweller ftw) Bare tenkte siden jeg har stock kjøler og det bare er 3 vifter i Storm Sniper Kabinettet, så kan kanskje 5970 bli litt varmt? Minner meg om da jeg holdt på og overklokket CPUen min en gang. Var vinter og noen minusgrader ute. Hentet boblejakka mi, satt PCen i vinduskarmen og åpnet vinduet. Tempen gikk fra 35-40gr. til 5-10gr. Lenke til kommentar
Cyberia Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Takk for svar. ^^ Det er såpass kaldt der at jeg ikke trår på gulvet uten sokker Dog er det bare en liten tynn tredør ut dit fra der jeg sitter, men det er ikke varmekabler i gulvet der Tror ikke det er så fuktig der, men skal passe på. Hahaha, det er sånn det skal være! det med vinduskarmen minner igjen meg om når vi ikke hadde internett selv, måtte sniknette på naboens trådløse, jeg holdt laptopen oppe på vinduskarmen med ene armen, og spilte med den andre under GW tourneys. Fikk laget meg et boktårn å ha den på etter et par dager, etter å ha overtalt noe skeptiske foreldre om at det var viktig nok til å ramponere stuen for. Forresten har de 4stk 5970 på Amentio. 4539,- per stykk http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2773824 Endret 18. desember 2009 av Cyberia Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Halvveis seriøst spørsmål, har en gigantisk bordvifte (600mm), vil den kunne kjøle ned noe ved å ha den på full guffe på siden av kabinettet? Og kan Kabinettet stå ute i gangen? Romtemperaturen der er ca 4 grader. (Basementdweller ftw) Bare tenkte siden jeg har stock kjøler og det bare er 3 vifter i Storm Sniper Kabinettet, så kan kanskje 5970 bli litt varmt? Minner meg om da jeg holdt på og overklokket CPUen min en gang. Var vinter og noen minusgrader ute. Hentet boblejakka mi, satt PCen i vinduskarmen og åpnet vinduet. Tempen gikk fra 35-40gr. til 5-10gr. Haha! Kjenner meg igjen! Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 ok, så komplett har nå klart å sende meg feil kort igjen. de sendte ny identisk vare (asus HD 5770) i stedet for Hd 4890. jeg gidder ikke å sende det tilbake igjen, så nå er jeg keen på å klokke det litt. er et klokkeprogram som fulgte med kortet, asus smartdoctor. engine står nå på 850mhz og memory på 4800. Hvor mye tror dere jeg bør klokke uten å få problemer? Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Klokking er egentlig hvor heldig du er. Noen kan få et kort som er veldig klokkevennlig, mens andre kan få et som ikke er så fullt klokkevennlig. Noe jeg tydeligvis fikk.. Kan jo være hovedkorte og da. ^^ Så det er egentlig bare og klokke det litt å litt, helt til det ikke blir stabilt lengre, og passe på tempen selvfølgelig. Anbefaler deg og heller laste ned MSI Afterburner som er et veldig enkelt klokke program. Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 ok, skal forsøke det programmet når jeg får tid Lenke til kommentar
deltamannen Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Er det meninga det skal lyse noen lys på HD 5770? Får ikke noe bilde på skjermen her, og vifta på kortet sviver ikke. Har bare en gammel skjerm her for øyeblikket og bruker en VGA til DVI overgang, men det skal vel ikke ha noe å si.. Har ellers Gigabyte UD6 og i7 860 Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Har du satt i trømkontakten da? Noen som har testet 9.12 driveren? Jeg la inn, men får helt syke artifacts i 2d-modus bare jeg tenker på å fyre opp afterburner... Noen med lignende erfaringer? Noen som har en skjermdriver å foreslå for 5770 og win xp? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Kjører du andre programmer sammen med afterburner? det er utrolig viktig og IKKE kjøre andre programmer som viser tempen osv. på skjermkortet. Overdrive telles ikke, men alle andre. Det står forresten i Afterburner, men sier det uansett. Lenke til kommentar
deltamannen Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Strøm i maskinen ja, det er vel ikke noen egen strøm til GPU? Står FF i display på HK som står for "boot attempt", men får ikke bilde på skjerm. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Kom en pakke i posten i dag Innholdet var: Får ikke satt den på før i morgen mangler en radiator til loopen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå