Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

da sier jeg takk og farvel til HD 5xxx serien til ATI. Hei til 4890 (komplett sendte meg faktisk et dyrere kort i retur denne gangen, ikke verst!). Tiden vil vise hvor fornøyd jeg blir med kortet. èn ting er sikkert, jeg blir garantert mer fornøyd enn med HD 5770. Kvaliteten levde definitivt ikke opp til forventningene. skjermkort har vel ikke den beste kvaliteten sånn generelt, men kvaliteten på 5770 kortene jeg fikk var definitivt langt under normal kvalitet, eller så var jeg bare utrolig uheldig. DX 11 får jeg heller mekke meg om en 2 år når jeg bytter ut 4890 kortet :)

Lenke til kommentar
Vel, du vil ikke være den første som opplever problemer med disse kortene. Jeg har på følelsen av at de fleste HD5970 kortene så langt har vært defekt eller døende. Eller så kanskje dem rett og slett har problemer med PWM kretsene. Synes å huske at det ble nevnt tidligere i tråden.

 

Du kan ha rett, funnet ut at jeg har problemer med bare catalyst på også. Jeg så det var et Demo kort jeg fikk fra MPX til full pris (fettmerker, forsegling brutt, bridge CF åpnet osv) men tror ikke testerne har fått ødelagt noe. Prøver å innstallere Catalyst på nytt, grøsser med tanke på å prøve å forklare dette til sirupp ks på MPX.

Lenke til kommentar
Mitt kort går helt bananas i 2D om det ikke er klokket til _akkurat_ stock.

 

Ok, det forklarer mye. Re-installerte catalyst nå og ting virker stabilt i 2d, har ikke hatt et eneste problem i 3d!. Burdet komme en hotfix på denne veldig snart. Hvordan kan du være sikker på at det er stock som brukes i 2d?, må overdrive etc være av evnt på stock? (selv om overdrive er slått av tenker jeg på). Slo på overdrive nå, trykte på default, slo overdrive av igjen for å være sikker.

 

Rekker nesten ikke skrive et innlegg før det fryser (noen ganger klarer pcen recovery og kommer tilbake).

 

Syns det er dårlig det jeg hører om 5970 her, er ikke mange ennå som har sagt det ikke har vært uåpnet:S

 

Enig, har nevnt det til ks men forslagene jeg fikk tilbake var så dårlige at jeg lar det være orker ikke. Blir stadig mint på hvofor jeg stort sett holder meg til komplett.

 

edit:

Får fortsatt frys i 2d, heldig så får jeg display driver stopped working melding og kommer tilbake i desktop. Kan bli et plagsomt problem dette.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
vil 4890 og 5870 fungere greit sammen i crossfire? vurderer å kjøpe 4890, da dustin har et ganske greit tilbud, og heller vente til 5870 kommer på lager og sette de sammen. får 5870 til 2000,- grunnet kødd med leveransen..

 

Nei, det går ikke.

 

 

Simalarion: Ja, forstår godt du blir over-oppgitt:(

Får håpe det kommet en fix på det der, ihvertfall et eller annet så kortet er brukbart.

Lenke til kommentar
like før jeg kjøper meg 2x hd 4890 nå.. er så lei av å vente på 5870 =\

4890 koster bare 1300 så :p

 

må da være likere med 2 5770 da????

 

2 x HD 4890 yter vel mer enn 2 x 5770?? Dessuten er det jo få spill med DirectX 11 støtte å få tak i dag.

 

Det er visst litt under 27 cm langt, mer nøyaktig sagt 26,7 cm etter det jeg kan finne

 

er det kortere enn standar 5870?

 

Ja, et HD 5870 Vapor-X er kortere enn standard HD 5870 på grunn av kjøleløsningen.

Lenke til kommentar
2 x HD 4890 yter vel mer enn 2 x 5770?? Dessuten er det jo få spill med DirectX 11 støtte å få tak i dag.[/quote

 

Tja, kan være at det er er en liten knapp på 4890, men etter en 2-3 oppdateringer på driverfronten vil jeg tro at det yter ganske likt. men en stor knapp på 5770 for lite støy og lite strømforbruk dat det bruker langt under de oppgitte 109W

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...