Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har opprettet en egen tråd for dette spørsmålet, men da jeg ikke har fått noen svar i løpet av de siste par dagene, spør jeg her og siden spørsmålet til en viss grad har noe å gjøre med 58xx serien:

 

Jeg har to cpuer, en q6600 b3 @ 3,6ghz og en e8600 @ 4,5 ghz. Jeg skal selge en av dem men er usikker på hvilken. Hvilken av cpuene vil i minst grad begrense to stk ati 5850 kort i crossfire? MAO, hvilken cpu bør jeg beholde for å kjøre 5850 i crossfire?

 

(Jeg har ingen planer om å bytte ut oppsettet før om minimum halvannet år)

 

På forhånd takk:-)

Lenke til kommentar

Takk for svaret :-)

 

E8600, med mindre du kjører amnge tunge programmer som drar nytte av quad .....

Du vil få litt lavere ytelse i noen 3dmark, men ikke så mye i spill ...

Pcen blir i all hovedsak brukt til spilling av cod mw2, cod4, crysis, far cry 2, Age of Conan osv. Jeg driver ikke med videoredigering eller andre tunge programmer. Så da er det vel e8600 jeg bør satse på?

 

Men mindre noen andre har noen innvendinger så klart...

Lenke til kommentar
Jeg har hatt begge CPUene, solgte E8600en. En Q6600 på 3,6-3,8 GHz kicker greit ræva til en E8600 på 4,3-4,5 GHz i det meste som kan krype og gå av benchmarks og ikke minst spill.

 

Hmm, det er altså litt uenighet her om hva som er best. Ble virkelig usikker på hvilken cpu jeg skal velge...

 

Dette blir kanskje litt off-topic i denne tråden, så hvis noen vil ta diskusjonen videre, så gjør det gjerne her.

 

Jeg hadde satt stor pris på flere innspill før jeg bestemmer meg:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...