Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Nå har jeg klokket opp cpu-en (I7 920) til 4 Ghz og foretatt noen tester. I 3dmark06 får jeg da 24500 med default klokk på mitt 5870. Klokker jeg core opp til 950 (fra 850 default), så får jeg 25000 marks. Ikke akkurat heidundrende. I Dirt 2 med alt på max, så blir scorene henholdsvis 73,7 og 77,0 fps. Temp på core ble rundt 80°c under disse testene (med oc).

 

Jeg kan vel trygt si at det mest hensiktsmessige for meg er å kjøre standard klokk på skjermkortet. For øvrig tror jeg at jeg må sette ned klokken på cpu også. Etter et minutt eller så i P95 er den nesten oppe i 90°c.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

På grunn av et halveis defekt skjermkort må jeg kjøpe meg et nytt et. Lurer på om 5770 er verdt de ekstra 200-300 ekstra kronene i forhold til 5750?

Har en strømforsyning på 460W, er den kraftig nok til å kjøre ett av disse?

*Hint Hint* jeg har nå hatt 2 av 2 HD5770 kort defekte. Blir spennende å se om det 3 også er defekt (hihi, da får jeg jo tilbake pengene så jeg kan kjøpe et annet kort :D

er veldig mange andre med HD 5770 kort som sliter med det samme (bildet fryser).

 

- MEN, hvis du vil se bortifra mine uheldige kort, og da kjøpe deg et Hd 5770, er jeg rimelig sikker på at 460w holder i massevis. Dette kortet trekker minst strøm i sin klasse.

Lenke til kommentar

Det du gjør først er og klokke cpuen så langt som tempen osv. godtar det, og for hver 300mhz så kjører du en benchmark, helst spill-benchmark siden det viser spill-ytelse.

Noe 06 og Vantage ikke gjør ( man får økning i score, men man vet ikke hvor mye dette utgjør i spill foreks.)

Så når du har kommet til et punkt der du ikke får økning av og klokke cpuen så kan du klokke gpuene.

Sånn grovt sagt:P

Lenke til kommentar

Hmm veldig gode tips, takker. Skal bli spennende å se hva man får ut av de, har allerede prøvd å clocke de i CCC og jeg maxet ut sliderne helt greit til 960/1440 men da måtte viftene gå så hardt at det hørtes ut som et jetfly tok av. :!: Men har et par 120 mm cab. vifter på vei også så får se om det hjelper litt i tillegg.

Lenke til kommentar
Har dere Ati overdrive av når man bruker afterburner?, ved OC må man sette fanspeed manuelt?, sliter litt med at den ikke gasser på når jeg spiller.

 

Dirt2 ser snabla bra ut!.

 

Behøver ikke og sette på Overdrive, det du gjør hvis den ikke gasser opp når du spiller er og lage en hurtigtast i Afterburner.

Foreks. når jeg trykker på - tasten så setter den seg på 40%

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...