Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234
Gidder ikke opprette ny tråd for dette...

Jeg kobler Sapphire HD 5870 til min Benq PE8720 som utvidet skrivebord på 1280x720 @ 60hz 32bit. Skaleringen blir ikke helt korrekt samme hva jeg prøver på. Det kan sees på pekeren, tekst, vinduer osv. Det ser ut som om bildet er presset noen få pixler sammen og det gir et unøyaktig bilde. Er det noen som har vært borti liknende?

 

Via HDMI? Jeg kjører 1080p fra HDMI på HD5870, og default ble bildet satt til 7-8% underscan. Etter å ha satt det til 0% i CCC, fikk jeg 1:1 pixel ratio.

 

Takk så mye. Det løste problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merkelig. Jeg får artifacts i windows med Aero-themes o.l., og det går helt bananas på sekundærskjermen om jeg overklokker noe som helst. Jeg kan dra den til 800 uten problemer, sett bortifra artifacts på sekundærskjerm - helt stabilt osv. Weird..

 

Uklokket maskin ga meg nesten 21k i 06, hihi.

Har ikke Eyefinity fremdeles uoptimaliserte drivere under CF da?

Kan være det som gjør det. Men artifacts på Aero er litt vel ille synest jeg. XD

Hvilken driver bruker du? Tror det skulle komme en ny catalyst release imorgen (senere i dag).

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er lett å ta av viften på 5850? min lager en forferdelig irriterende lyd. Jeg tror den tar borti noe av plasten som dekker over den. Tenkte jeg skulle ta den av og skrape vekk noe av plasten slik at den ikke tar borti når den går rundt.

Endret av zebe
Lenke til kommentar
Jeg har ennå ikke fått mitt kjære 5850-kort som jeg bestilte fra PS.no i begynnelsen av november, og bruker nå mitt gamle 8800 GTS 320. Jeg hørte noe med at du kunne kjøre et NVIDIA-kort og et ATI-kort sammen i CF. Er dette mulig med dette kortet?

 

Det finnes ett hack som gjør det mulig med ett kort fra ati og ett fra nvidia. nvidia kortet brukes da kun til physx.

Lenke til kommentar
Uuuh, takk! Finnes det noen god framgangsmåte på hvordan man gjør dette?

 

 

Det står i 58xx oc tråden som er i min signatur :)

 

Lurer du på noe angående dette med physX og ATI skjermkort, så still spørsmål der. Jeg kjører 2x5870 i crossfire + 8800gt som PhysX :thumbup:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat tatt en fresh install av maskinen i min signatur for å sette opp SSDen ordentlig. Jeg installerte alt av drivere inkludert catalyst 9.11, men da jeg rebootet så låste bilde seg i windows animasjonen i oppstart. Prøvde etter hvert å gå inn i safe mode for å fjerne ati driveren, men dette lot seg ikke gjøre så jeg tok en restore fra før driveren var installert. Da fungerte den fint igjen, så jeg prøvde å legge inn igjen catalyst 9.11 igjen og når jeg reeboota kom jeg forbi animasjon men bare til en sort skjerm. Jeg har 2x5770 i CF med 1 CF bro. Jeg har prøvd begge kortet enkeltvis å de fungerer fint, men i CF så får jeg ikke bootet med 9.11. Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

OT, nizzen: jeg skjønner veldig godt at det er stas å ha 2x5870 og 8800gt som phsyx, men er du virkelig nødt å skrive det i alle sammenhenger(selv når ingen oppfordrer deg til deg)?

 

Jeg er virkelig ikke misunnelig da alle spillene jeg spiller kjører jeg fint, men jeg tror faktisk det er mulig å finne setninger hvor du beskriver din hw 15-20 ganger i denne delen av forumet. Det er bare unødvendig imo :p no hard feelings, kan bare ikke fordra show-offs :p

Lenke til kommentar
OT, nizzen: jeg skjønner veldig godt at det er stas å ha 2x5870 og 8800gt som phsyx, men er du virkelig nødt å skrive det i alle sammenhenger(selv når ingen oppfordrer deg til deg)?

 

Jeg er virkelig ikke misunnelig da alle spillene jeg spiller kjører jeg fint, men jeg tror faktisk det er mulig å finne setninger hvor du beskriver din hw 15-20 ganger i denne delen av forumet. Det er bare unødvendig imo :p no hard feelings, kan bare ikke fordra show-offs :p

 

Må dessverre si at dette tolkes som du er misunnelig fra min side....

Lenke til kommentar
OT, nizzen: jeg skjønner veldig godt at det er stas å ha 2x5870 og 8800gt som phsyx, men er du virkelig nødt å skrive det i alle sammenhenger(selv når ingen oppfordrer deg til deg)?

 

Jeg er virkelig ikke misunnelig da alle spillene jeg spiller kjører jeg fint, men jeg tror faktisk det er mulig å finne setninger hvor du beskriver din hw 15-20 ganger i denne delen av forumet. Det er bare unødvendig imo :p no hard feelings, kan bare ikke fordra show-offs :p

 

Må dessverre si at dette tolkes som du er misunnelig fra min side....

 

Indeed :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...