Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det ikke nødvendig med kjøling på baksiden? :hmm: Inget minne montert der el.?

 

Nå er ikke 8800 GTX verdens mest beskjedne kort heller, da. Jeg ser dog poenget ditt.

Hvor stort er 8800 GTX ift. GTX 285? Større, mindre?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Gidder ikke opprette ny tråd for dette...

Jeg kobler Sapphire HD 5870 til min Benq PE8720 som utvidet skrivebord på 1280x720 @ 60hz 32bit. Skaleringen blir ikke helt korrekt samme hva jeg prøver på. Det kan sees på pekeren, tekst, vinduer osv. Det ser ut som om bildet er presset noen få pixler sammen og det gir et unøyaktig bilde. Er det noen som har vært borti liknende?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
ATI finally ships more HD 5xx0 cards to partners

...

ATI is still shipping a lot of RV870 chips for Radeon HD 5870 and HD 5850 as well as for HD 5970 cards. The HD 57x0 series are not selling that great, but this is another story alltogether.

 

The volumes of RV870 chips and finished cards for the high end segment is getting better. Partners have reported that they are getting more chips but that this is still not enough to ease overstretched demand. Basically, demand is still outstripping supply, however, it should be easier for you to get ATI 58x0 and 5970 card before Xmas.

...

http://www.fudzilla.com/content/view/16769/1/

Lenke til kommentar
ATI finally ships more HD 5xx0 cards to partners

...

ATI is still shipping a lot of RV870 chips for Radeon HD 5870 and HD 5850 as well as for HD 5970 cards. The HD 57x0 series are not selling that great, but this is another story alltogether.

 

The volumes of RV870 chips and finished cards for the high end segment is getting better. Partners have reported that they are getting more chips but that this is still not enough to ease overstretched demand. Basically, demand is still outstripping supply, however, it should be easier for you to get ATI 58x0 and 5970 card before Xmas.

...

http://www.fudzilla.com/content/view/16769/1/

 

Klart, men tviler på at det blir stabil lagerstatus før februar eller kanskje enda lenger.

Lenke til kommentar
Testet furmark, med vifta på 35% ble maxtemp 82 grader etter 10 min (da hadde den ligget stabilt på 81-82 grader siste 6 min, dvs steg kun de første 4 min før den stabiliserte seg).

 

Kabinettet er Silverstone fortress FT01 med orginale vifter, dvs grei luftgjennomstrømning.

 

hmm, hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt av kjølern og lagt på ny pasta osv.

Bare for og utelukke det;)

For det er ikke noe bedre enn vanlig 5870, du skal ligge rundt 7-10 grader bedre.

Lenke til kommentar
Gidder ikke opprette ny tråd for dette...

Jeg kobler Sapphire HD 5870 til min Benq PE8720 som utvidet skrivebord på 1280x720 @ 60hz 32bit. Skaleringen blir ikke helt korrekt samme hva jeg prøver på. Det kan sees på pekeren, tekst, vinduer osv. Det ser ut som om bildet er presset noen få pixler sammen og det gir et unøyaktig bilde. Er det noen som har vært borti liknende?

 

Via HDMI? Jeg kjører 1080p fra HDMI på HD5870, og default ble bildet satt til 7-8% underscan. Etter å ha satt det til 0% i CCC, fikk jeg 1:1 pixel ratio.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...