Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja, jeg vet at det er feil sted, men det er her alle er! Driver å gjemmer kabler i pcen, og lurte på om kabler tåler å ligge trangt/litt most? stappa kablene i et rom under hovedkoret, og det var ikke akkurat store plassen.

Det er kun en kabel som ligger littbitte gran most, farlig? Håper på et nei :p

Lenke til kommentar
Hva slags kjøler bruker du for å kunne kjøre så høy klokk?

Er det d0 stepping versjon du har?

får snart min Noctua U9B kjøler til en 920 c0, og lurer på om jeg kan nå 3,5ghz eller høyere uten store problemer med varme.

Er en Noctua NH-UP12P SE2, er d0 ja :)

Lenke til kommentar

Noen her som har testet 5870 i crossfire, hvor det ene korte har vært på en litt tregere PCI-E spor? 4x istede for 16x.

Lurer på om det er stor forskjell på å bruke 2x 16x, eller 1 16x og 1 4x.

For å få et ledig spor mellom skjermkortene må jeg ha det ene korte på et 4x PCI-E spor. Skal ha Tri-Fire senere (5870 og 5970), og har lyst å ha et spor ledig imellom, for å få bedre luftgjennomstrømming. :p

Lenke til kommentar
Noen her som har testet 5870 i crossfire, hvor det ene korte har vært på en litt tregere PCI-E spor? 4x istede for 16x.

Lurer på om det er stor forskjell på å bruke 2x 16x, eller 1 16x og 1 4x.

For å få et ledig spor mellom skjermkortene må jeg ha det ene korte på et 4x PCI-E spor. Skal ha Tri-Fire senere (5870 og 5970), og har lyst å ha et spor ledig imellom, for å få bedre luftgjennomstrømming. :p

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=14795335 Les meg...

Lenke til kommentar

er ikkje så farlig med så mye luft mellom 2 5870 kort. Da jeg kjørte 4 stk 5870 kort sammen, så var de overraskende kjølige under bench. Stock hastighet da.. Kjøleren er faktisk ganske så bra og stille.

Men nå er det DIN plikt å teste forskjellen mellom x16 + x16 VS x16 + x4 ;)

Vi trenger all info om alt her på forumet. Ikkje alle kan spørre om alt bestandig. Noen må faktisk gi noen resultater/svar. Ellers blir det ikkje noe særlig til forum :thumbup:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Ja, har en følelse for det. :p

Men blir ikke før Januar / februar jeg får for innkjøp av et 5970, så det var derfor jeg lurte på det. Men skal selvfølgeli teste det ut. :)

Ja, er imponert av kjølerene på 58xx-serien. Beste skjermkort kjøleren jeg har hatt hvertfall. Alle mine gammle skjermkort hadde en stock temp på 70-80 grader. :p

Lenke til kommentar
Når du har montert korte, installert driveren og startet et spill, er den dårlige samvittigheten borte. ;D

Vel, det eneste spillet jeg spiller for tiden, er MW2 og der ligger jeg nesten alltids på FPS-limiten uansett med min Q6600 + 8800GTS.

Bisk0p: Jeg bestilte alt jeg trengte til ny PC hos Amentio under den forutsetning av at lagerstatusen var reell. Denne forutsetningen blåste Amentio i og sendte meg det de hadde. Skjermkortet var selvfølgelig den ene tingen de ikke hadde. Jeg hadde derfor valget i dag mellom å stikke og betale en overpris på kr 800 (reelt kr 700 siden jeg ikke betaler frakt), eller vente til over nyttår mens jeg har alle andre delene liggende.

Det er ikke vanskelig for meg å finne på grunner som rettferdiggjør dette kjøpet ovenfor meg selv, så da ble det kjøp. Når det gjelder samvittigheten min, så er den ikke dårlig pga pengebruken min, men pga at jeg lar DI slippe unna med denne blodprisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...