Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Satans høyt er nå en overdrivelse. En i7 bruker ikke mer enn et par hundre watt maks selv i kraftig overklokket tilstand. Men det er viktig at man ved høy oveklokking passer på at temperaturen er grei på høy last, ellers så kan klienten konfigureres til lavere last og dermed også lavere strømbruk, alle bidrag er bedre enn ingen bidrag :)

Eks. kan klienten settes til å kun bruke 50% av CPU kapasitet og kun ved idle etc.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Husk at med 5xx0 kortene så får du ikke artifacts når du går for langt, men dårligere ytelse, så kan hjelpe å klokke kortet litt ned også .....

Eller man får en pc som fryser seg totalt, og må trykke på "svenskeknappen" :p

\\off topic\\ Maks størrelse på én opplasting: 200mb :new_woot:

Gleder meg til å laste opp et bilde på 200MB :ph34r:

Lenke til kommentar
Er det noen her som har testet 2stk HD 5870 Vapor-x helt inntil hverandre ennå? Det er flere som nevnte at 4870 utgaven fungerte veldig dårlig med slik montering.

Spørsmålet er vel heller, er det noen her som er så heldig(?) at dem har fått tak i 2 stk HD 5870 Vapor-X kort enda? ;)

Selv venter jeg fortsatt på mine 2 "vanlige" HD 5870 kort.

PS: Det var fortsatt snakk om HD 4890 Vapor-X, ikke 4870.

Lenke til kommentar
Testet benchmark i Dirt 2 og fikk 82 FPS i average 1920*1080, 8xAA, og alt på Ultra). Har 2 kort og har ikke installert 9.11 dirt 2 hotfix men virker som det funker greit uten også.

Eneste problemet jeg har merket i spillet er at noen ganger blir alt helt hvitt så man ikke ser en dritt.

Hva klokk har du på cpuen?

Akkurat nå kjører jeg stock på alt :p

min fps = 61.31

average fps = 80.97

Sikker på at du har ALT på max? Sjekket manuelt at du har satt alt på max på lista nedover? Selv fikk jeg ca 75fps minimum og 83fps average.

Som noen pleier å si. "picture, or it didn't happen"

Ja jeg er ganske så sikker på at alt er på high/ultra. Skal se etter en gang til når jeg er ferdig på jobb.

Lenke til kommentar
Husk at med 5xx0 kortene så får du ikke artifacts når du går for langt, men dårligere ytelse, så kan hjelpe å klokke kortet litt ned også .....

Det hjelper kansje ikke på fps at jeg kjører spillet på en skjerm og overvåker temps etc på en annen skjerm samtidig. :blush:

Skal prøv litt forskjellige hastigheter på GPU/mem i kveld.

Fikk bekreftelse fra Komplett på at jeg får ett stk MSI Radeon HD 5970 2GB GDDR5 den 16.12 :grin:

Da skal det testes med 5870, går det med et stk 5970 og 2 5870?

Må ha nytt MB da ser jeg.

Endret av minhund
Lenke til kommentar
PS: Det var fortsatt snakk om HD 4890 Vapor-X, ikke 4870.
Ville ikke de vært identiske i fysisk utførelse?

HD4890 Vapor-X kjører andre komponenter enn et vanlig 4870. I tillegg til å ha mer minne (i enkelte utgaver). Disse kjører også på en del høyere frekvens osv. Så helt like er dem jo ikke :)

Lenke til kommentar

Etter mine beregninger er det nå -ubekreftet dato- på samtlige 5870 og 5970, største frusrasjon må være at jeg avbestilte powercolor pga det ble utsatt til samme dato som sapphire, bestilte da et sapphire bare for å få greie på at powercolor kortene kom inn alikevell. Sjeldent jeg bruker så sterke ord men - fyttekatta-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...