Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er saftig støy fra ATI 5970

Steike det kortet er laaaangt.

Hvem F... setter viftehastigheten på manuelt 100%?

Med flere timer spilling online med Dirt 2 i natt, så kom 2x5870 cfx i lukket kabinett på max 81 grader. Vifte stod på auto. Vifta var bare oppe i 27%, altså "lydløst". Ville tro at 5970 ikkje kommer opp i noe særlig mere på viftehastigheten under load med auto på vifta.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Dirt 2 var mye kulere en det jeg hadde regnet med og det funker veldig bra med 360 kontrolleren jeg kjøpe for en stund siden :D Kjører alt på max (1080p 8xaa, Ultra settings) og har ikke merket noen drops i FPS ... har heller ikke lastet ned crossfire patchen så regner med at det bare kjører på det ene kortet.

Hvor en den benchmark greia som skulle følge med? Har ikke sett den.

Lenke til kommentar

Med flere timer spilling online med Dirt 2 i natt, så kom 2x5870 cfx i lukket kabinett på max 81 grader. Vifte stod på auto. Vifta var bare oppe i 27%, altså "lydløst". Ville tro at 5970 ikkje kommer opp i noe særlig mere på viftehastigheten under load med auto på vifta.

Det gjør fakktisk jeg om nødvendig. Å det er det sikkert andre som gjør. Eller ganske nærme 100%. For oss som bryr oss om litt lavere temps. Men det er jo som ett fly skal ta av. Derfor er det nessten et must med vannkjøling så blir det ikke så mye mer enn 40-50 grader. Slik jeg liker det.

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

Det gjør fakktisk jeg om nødvendig. Å det er det sikkert andre som gjør. Eller ganske nærme 100%. For oss som bryr oss om litt lavere temps. Men det er jo som ett fly skal ta av. Derfor er det nessten et must med vannkjøling så blir det ikke så mye mer enn 40-50 grader. Slik jeg liker det.

Lavere temps betyr ikkje nødvendigvis høyere overklokking. Hva er vitsen å ha 50 grader på korta, hvis 80 grader ikkje skader skjermkorta eller overklokker noe mindre?

Tviler enda på at noen har vifta på nærmere 100% annent om man bencher, eller har datamaskinen i et annet rom en der man har tastatur, skjerm og musa.

Selv med mitt BeyerDynamic DT770 som det er god demping i, så er 100% på vifta sykt å høre på i et lukket kabinett.

Lenke til kommentar

Tittet i førstepost under 5970:

Crossfire mellom dette kortet og et 5870 er fullt mulig, 5850 går også men er ikke anbefalt siden det vil yte dårligere. (blir som 3x5850)

Den siste påstanden er feil. Et 5850 vil ikke sinke ned et 5970, da CF-teknologien benytter seg av load balancing.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...