Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hmm hvilket merke og hvilken pris Zync.

 

edit

ps!, Komplett har 6 stk bekreftet Powercolor kort til 4800 kr bekreftet 15 des, uansett for sent for min del da jeg drar på juleferie uansett. Lar min bestilling på sapphire ligge på 4200kr (haddet forøver en powercolor bestilling liggendet inne først til 4590 kanselerte den når alt ble utsatt og skjøpte sapphire som var mye billigere til rabatt pris på komplett, ser ikke ut til at jeg skulle kanselert denne, shitt happens)

 

Takk! Da var 1 stk bestilt i backup i tilfelle Amentio ikke får inn noen Asus kort før den tid :D

Lenke til kommentar
Ser det er mange med samme hovedkort som meg (Asus Rampage II Extreme) som har satt skjermkortene i PCI-E slot 1 og 3 istedenfor 1 og 2 (som det står man burde gjøre for best ytelse). Noen som vet hvor mye ytelse man taper på å sette de i slot 1 og 3? Regner med at kortene får noe lavere temp hvis man gjør det ... men viftene har aldri gått høyere en ca 35-40% så virker ikke som temp er et problem.

 

Jeg har testet å kjøre pci-e x16 2.0 + pci-e x16 2.0 VS pci-e x16 2.0 + pci-e x8 2.0 med 2 stk ATI 5870 i crossfire på et Evga x58 kort. Jeg testet i Crysis Warhead med max garfikk og oppløsning 1920*1080.

 

Forskjellen i gjennomsnitt FPS var da ca 10 fps. ca 54fps VS ca 44fps ! Dette har jeg testet flere ganger med forskjellige porter, og dette stemmer faktisk.

 

Nå skal det sies at jeg ikkje merket noe særlig nedgang i fps i Farcry 2, 3dmark Vantage eller 3dmark 06.

 

Ser ut som Crysis Warhead virkelig skviser skjermkorta til det ytterste.

Lenke til kommentar
Denne er "gammel", men det er tydeligvis ikke så mange som har fått den med seg.

Techpowerup har laget en test der de tester 5870 på PCIe 1x, 4x, 8x og 16x, anbefaler alle å lese den.

 

AMD Radeon HD 5870 PCI-Express Scaling

 

 

Har sett denne testen, men de tester ikkje det samme som jeg har gjort. Testet Crysis warhead med 5870 crossfire. Har som sagt testet flere ganger, og det ER utslagsgivende med x16 + x8 i crossfire i Warhead. Men ikkje noe annet jeg har testet da. men men

Lenke til kommentar
nesten 80 fps i average i Dirt 2 benchmarken. 1920*1080 , 8xmsaa, Ultra settings altså ALT på max :D

 

Catalyst 9.11 dirt 2 hotfix (enabler crossfire for 58xx)

 

Fikk 58fps med ett kort da, og kunne ikkje se at det hakka da heller :)

 

Blir det Multiplayer med noen her eller?

 

Klokket litt skjermkort, og nå har jeg 83 fps average :D

 

Spillet er veldig gøy! Synn jeg ikkje får koblet til "games for windows" <---- værste jalla greiene i hele verden. Hvem f... fant på at de skulle bruke det drittet der?

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
nesten 80 fps i average i Dirt 2 benchmarken. 1920*1080 , 8xmsaa, Ultra settings altså ALT på max :D

 

Catalyst 9.11 dirt 2 hotfix (enabler crossfire for 58xx)

 

Fikk 58fps med ett kort da, og kunne ikkje se at det hakka da heller :)

 

Blir det Multiplayer med noen her eller?

 

Klokket litt skjermkort, og nå har jeg 83 fps average :D

 

Spillet er veldig gøy! Synn jeg ikkje får koblet til "games for windows" <---- værste jalla greiene i hele verden. Hvem f... fant på at de skulle bruke det drittet der?

steam ftw ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...