Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, har bestilt 2x Sapphire 5870 Vapor-X fra Netshop med den "bygg din egen 1366...", tror dere det vil være mulig å få dem til å bygge inn et billig grafikkort med en gang for å få pcn sendt av gårde, og at de heller sender 5870'ene i posten når de får dem? Hvis ja, er det vanskelig å settte inn kort selv i crossfire? Sitter på en pc med integrert intel grafikkort og 800mhz prosessor/256mb ram, så er litt ivrig etter å få ny :<

Lenke til kommentar
Om du ringer til kundeservice saa vil de nok kunne hjelpe deg med dette Cyberia. :)

Med mindre Netshop ikke har lyst til aa tjene mer penger paa ett ekstra salg. :p

Hmm, kom på noe annet... Har bestilt Cooler Master Storm Scout kabinett og 650W PSU, mon tro om det er nok for 2 kort i xfire? :S Og tror ikke kabinettet er langt nok til korta, fffuuu >_> Kunne ikke velge Storm Sniper på "kabinett" taben, tror du man kan bytte til det og? :>

Sorry for mas, er første gang jeg skal ha stasjonær pc, og vet like mye om pc som jeg gjør om å kurere kreft.

Lenke til kommentar

Ser det er mange med samme hovedkort som meg (Asus Rampage II Extreme) som har satt skjermkortene i PCI-E slot 1 og 3 istedenfor 1 og 2 (som det står man burde gjøre for best ytelse). Noen som vet hvor mye ytelse man taper på å sette de i slot 1 og 3? Regner med at kortene får noe lavere temp hvis man gjør det ... men viftene har aldri gått høyere en ca 35-40% så virker ikke som temp er et problem.

Endret av shaker
Lenke til kommentar
Om du ringer til kundeservice saa vil de nok kunne hjelpe deg med dette Cyberia. :)

Med mindre Netshop ikke har lyst til aa tjene mer penger paa ett ekstra salg. :p

Hmm, kom på noe annet... Har bestilt Cooler Master Storm Scout kabinett og 650W PSU, mon tro om det er nok for 2 kort i xfire? :S Og tror ikke kabinettet er langt nok til korta, fffuuu >_> Kunne ikke velge Storm Sniper på "kabinett" taben, tror du man kan bytte til det og? :>

Sorry for mas, er første gang jeg skal ha stasjonær pc, og vet like mye om pc som jeg gjør om å kurere kreft.

kan jo endre til Coolermaster haf 922? har det selv og det er rimelig stort :)

burde greit være plass til kortene dine inni der.

 

edit; skriveleif

Endret av Flacid
Lenke til kommentar

 

Om du ringer til kundeservice saa vil de nok kunne hjelpe deg med dette Cyberia. :)

Med mindre Netshop ikke har lyst til aa tjene mer penger paa ett ekstra salg. :p

Hmm, kom på noe annet... Har bestilt Cooler Master Storm Scout kabinett og 650W PSU, mon tro om det er nok for 2 kort i xfire? :S Og tror ikke kabinettet er langt nok til korta, fffuuu >_> Kunne ikke velge Storm Sniper på "kabinett" taben, tror du man kan bytte til det og? :>

Sorry for mas, er første gang jeg skal ha stasjonær pc, og vet like mye om pc som jeg gjør om å kurere kreft.

 

Kan hende at kabinettet er litt lite ja... Fant ett review paa bjorn3d, der hadde de brukt ett HD 4870. PSU burde holde om den er av god kvalitet.

Edit: om du ikke har noe i br0nnen bak 0verste skjermkort, da burde det gaa greit egentlig...

Endret av NuDimon
Lenke til kommentar
Ser det er mange med samme hovedkort som meg (Asus Rampage II Extreme) som har satt skjermkortene i PCI-E slot 1 og 3 istedenfor 1 og 2 (som det står man burde gjøre for best ytelse). Noen som vet hvor mye ytelse man taper på å sette de i slot 1 og 3? Regner med at kortene får noe lavere temp hvis man gjør det ... men viftene har aldri gått høyere en ca 35-40% så virker ikke som temp er et problem.

 

Jeg har testet å kjøre pci-e x16 2.0 + pci-e x16 2.0 VS pci-e x16 2.0 + pci-e x8 2.0 med 2 stk ATI 5870 i crossfire på et Evga x58 kort. Jeg testet i Crysis Warhead med max garfikk og oppløsning 1920*1080.

 

Forskjellen i gjennomsnitt FPS var da ca 10 fps. ca 54fps VS ca 44fps ! Dette har jeg testet flere ganger med forskjellige porter, og dette stemmer faktisk.

 

Nå skal det sies at jeg ikkje merket noe særlig nedgang i fps i Farcry 2, 3dmark Vantage eller 3dmark 06.

 

Ser ut som Crysis Warhead virkelig skviser skjermkorta til det ytterste.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Dirt 2 downloading :thumbs:

 

Endelig :D

 

Ja endelig :D

 

3 MB/s var jo digg :w00t:

Ja ikke dårlig hastighet til å være Steam, ligger på 2,7 selv og det er maks på den ene av tre linjer.

 

Synn jeg ikkje får utnytta linja mi max, når jeg vil ha en ting lasta ned med EN GANG :D

 

Jaja, klarer vel å vente noen minutter ekstra når jeg har ventet såpass lenge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...