Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Er dette nye stilen til ATI?, fra 4870x2 har det vært vansklig å få tak i kortene. Elendige tilgjenglighet ved release om man kan kalle dett release i det hele tatt. Eller er det frakt problemer?.
Det er ikke ATi sin feil, Det er TSMC som produserer chipene som har problem

 

ligger hos mpx fordi de er så treige! -.-

fikk mitt 5870 med en gang jeg, men det var for ca 2 månder siden :p

 

 

DiRT 2

Available: 4 December 2009

This game will unlock in approximately 13 hours

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Her må du nok dessverre vente.

Skjermkortet har vi ikke hatt på lager en stund. Når vare er "forventet" betyr det usikker dato fra leverandør.

Det er flere aktører som sliter med å få tak i det dessverre.

 

Med vennlig Hilsen

Kundesenteret

WAAAAH.

fått bekretet 2 ganger at det er på lager og at jeg sikra meg det.

får de få orden på sakene sine snart!

Lenke til kommentar
Datakjeden utsetter også dato hele tiden. Noen som har erfaring med datakjeden før?

 

Og hvorfor setter buttikkene en dato når den ikke holdes? Er det bare en random dato de slenger opp eller er det noe de får fra produsenter?

 

De fleste har en eller annen gang fått en dato fra leverandør, når denne datoen passeres og inget produkt er mottatt, settes datoen x antall dager frem i tid. Dette er en sleip måte for å folk til å handle. Burde egentlig være regler mot denne måten for markedsføring(?)

Lenke til kommentar
De fleste har en eller annen gang fått en dato fra leverandør, når denne datoen passeres og inget produkt er mottatt, settes datoen x antall dager frem i tid. Dette er en sleip måte for å folk til å handle. Burde egentlig være regler mot denne måten for markedsføring(?)

 

Nøyaktig hva som skjedde med min bestilling hos netshop. Når jeg ringte å purret så fikk jeg beskjed at varen kom på lager dagen etter (selv om websiden sa at varen var på lager). 3 ganger fikk jeg den beskjeden. Det tok 2 uker før varen ble sendt.

Lenke til kommentar
Datakjeden utsetter også dato hele tiden. Noen som har erfaring med datakjeden før?

 

Og hvorfor setter buttikkene en dato når den ikke holdes? Er det bare en random dato de slenger opp eller er det noe de får fra produsenter?

 

De fleste har en eller annen gang fått en dato fra leverandør, når denne datoen passeres og inget produkt er mottatt, settes datoen x antall dager frem i tid. Dette er en sleip måte for å folk til å handle. Burde egentlig være regler mot denne måten for markedsføring(?)

Virker jo absolutt tullete ja. Har nå ventet over en måned fra datakjeden, og jeg tror jeg har sett dato endring over 5 ganger. Og når folk qouter fudzilla med at Q1 heller ikke blir lett, så begynner jeg å bli redd for at denne tingen ikke kommer før i februar/mars!?! :no:

 

EDIT: beklager syting hvis noen syns det er irritabelt, men denne timinga på TSMC produksjonsproblemer ble jo skikkelig ille :confused:

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar

Eg bestilte nyss eit 5870-kort herifrå, som gjekk i posten natt til i dag: http://stores.ebay.com/az-shouting_Graphic...c0Q2em14?_pgn=2

 

Eg tippar der er nokon på lager framleis. Eg bestilte eitt Sapphire-kort, men dei hadde han ikkje att fleire av, så eg fekk eit XFX-kort til same prisen i staden. Rett nok så vert det noko dyrare enn dei korta som har vore averterte i ymse nettbutikkar her i landet, i alle fall viss ein reknar med moms og toll når pakka kjem hit til landet. Men, viss ein gjerne vil ha tak i eit kort før nyttår (og ikkje har noko imot å bestille frå utlandet med dei utfordringar det måtte medføre i ulike samanhengar) så kan det saktens vere forsøket verdt å prøve her. :)

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
Eg bestilte nyss eit 5870-kort herifrå, som gjekk i posten natt til i dag: http://stores.ebay.com/az-shouting_Graphic...c0Q2em14?_pgn=2

 

Eg tippar der er nokon på lager framleis. Eg bestilte eitt Sapphire-kort, men dei hadde han ikkje att fleire av, så eg fekk eit XFX-kort til same prisen i staden. Rett nok så vert det noko dyrare enn dei korta som har vore averterte i ymse nettbutikkar her i landet, i alle fall viss ein reknar med moms og toll når pakka kjem hit til landet. Men, viss ein gjerne vil ha tak i eit kort før nyttår (og ikkje har noko imot å bestille frå utlandet med dei utfordringar det måtte medføre i ulike samanhengar) så kan det saktens vere forsøket verdt å prøve her. :)

fin pris 4045kr

når jeg betalte 2900 kr med frakt for mitt sapphire 5870 1GB

 

DiRT 2

Available: 4 December 2009

This game will unlock in approximately 8 hours

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Eg bestilte nyss eit 5870-kort herifrå, som gjekk i posten natt til i dag: http://stores.ebay.com/az-shouting_Graphic...c0Q2em14?_pgn=2

 

Eg tippar der er nokon på lager framleis. Eg bestilte eitt Sapphire-kort, men dei hadde han ikkje att fleire av, så eg fekk eit XFX-kort til same prisen i staden. Rett nok så vert det noko dyrare enn dei korta som har vore averterte i ymse nettbutikkar her i landet, i alle fall viss ein reknar med moms og toll når pakka kjem hit til landet. Men, viss ein gjerne vil ha tak i eit kort før nyttår (og ikkje har noko imot å bestille frå utlandet med dei utfordringar det måtte medføre i ulike samanhengar) så kan det saktens vere forsøket verdt å prøve her. :)

litt saftige priser.. selv om dollaren er lav så er 500$ mye ass. i hvertfall med alle restriksjonene på å ta varere inn i norge.

Lenke til kommentar

Jau, som sagt så er det ikkje nett billeg. Eg betala $514 inkludert frakt for det kortet eg tinga. Det vert rundt kr. 2.900,-. Legg så på 25% MVA, så er du oppe i kr. 3.625,-. I Prisguiden så går spekteret frå kr. 2.700,- til kr. 3.100,- utan frakt. Frakta vert vel fort kr. 120,- eller så (viss ein berre tingar kortet), altså ein pris ferdig levert på mellom kr. 2.820,- og kr. 3.220,-. Då eg tinga dette kortet var det heller ingen av nettbutikkane eg var i kontakt med som hadde dette på lager, og dei var ikkje optimistiske med tanke på å love noko på denne sida av nyår.

 

Sidan eg har ein komplett PC ståande her i delar som eg ikkje får bygd saman før eg får dette kortet så valde eg å gjere det på denne måten. Ja, det vert ein del dyrare, men for meg var det meir verdt å få dette kortet no før jol.

 

Sjølvsagt, viss ein av ymse grunnar ikkje kan/vil betale meir enn høgst naudsynleg, eller ikkje har noko hastverk, så er det nok betre å vente til dei norske nettbutikkane får kortet på lager att. :)

Lenke til kommentar
Sjølvsagt, viss ein av ymse grunnar ikkje kan/vil betale meir enn høgst naudsynleg, eller ikkje har noko hastverk, så er det nok betre å vente til dei norske nettbutikkane får kortet på lager att.

 

Mitt forsalg til forum medlemer er å legge inn bestillinger alleredet nå som står tidligigst ubekreftet, ikke betal med kort for da kam man svitsje over om det skulle vise seg at noen fikk det tidligere. Har selv 2 bestilligner liggendet inne på forskjellige steder, tror det kan bli mange om benet når de først kommer inn

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

hmm hvilket merke og hvilken pris Zync.

 

edit

ps!, Komplett har 6 stk bekreftet Powercolor kort til 4800 kr bekreftet 15 des, uansett for sent for min del da jeg drar på juleferie uansett. Lar min bestilling på sapphire ligge på 4200kr (haddet forøver en powercolor bestilling liggendet inne først til 4590 kanselerte den når alt ble utsatt og skjøpte sapphire som var mye billigere til rabatt pris på komplett, ser ikke ut til at jeg skulle kanselert denne, shitt happens)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...