Mydog Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Er dette nye stilen til ATI?, fra 4870x2 har det vært vansklig å få tak i kortene. Elendige tilgjenglighet ved release om man kan kalle dett release i det hele tatt. Eller er det frakt problemer?. Dette har ikke noe med ATI å gjøre det er TSMC, de som produserer GPUene for ATI, som har problemer med produksjonen. ATI får derfor altfor få GPUer, tror det var 60% gode brikker pr produksjon som så sank til 40%, arrester meg om jeg tar feil. Endret 3. desember 2009 av minhund Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Ryktene tilsier vel at det er TSMC sin produksjonskapasitet på 40 nm som setter begrensninger her. Et lite spørsmål nå som Eyefinity har vært ute en stund. Er det noen som vet om Eyefinity fungerer med forskjellig størrelse på skjermene (men allikevel en viss symmetri i oppsettet), f.eks. 1x30" med en 20" 1680x1050-skjerm på høykant på hver side, for en total skjermflate på 4660x1600 (evt. en 1600x900 skjerm på høykant for å unngå rare oppløsninger på 20"-skjermene)? Jeg klarer ikke å finne noe infomasjon som om dette skulle gå eller ikke gå. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Fikk mail idag fra komplett, 5970 kortet mitt er sendt avgårde med Tollpost og er på vei Nå er det ikke lenge til jeg blir den første nordmannen med et 5970 kort i henda om jeg ikke tar helt feil ... Noen andre som har det ennå ? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Kan en av dere med HD 5850 teste en 720p/1080p *.mkv fil i Media Player Classic Home Cinema med følgende innstilling: EVR Custom Pres. - DXVA - med 1920x1080 24hz? Dette går bare ikke hos meg... Får "Driver stopped responding...." og MPC HC krasjer med sort bilde. Ved VMR9 (uten dxva) fungerer alle oppløsninger og frekvenser. Det fungerer også bra med 1080p/60hz. Men jeg vil se 1080p/24hz filmer i sin riktige oppløsning, og med grafikkortet som rendrer filmen.... :'( Er dette driverrelatert? MPC HC sin feil? J..lig irriterende! Det kan være konflikt med codecs. Testet dette hos meg, ingen problemer. Dog har jeg Radeon HD 5770. Følgende kombinasjon kjøres: MPCHC, DivX (og DivX har nå sin egen H.264-dekoder), XviD og Haali MediaSplitter. Hva angår *.mkv-filer, så er det sistnevnte som gjelder. Det er viktig at de interne dekoderne i MPCHC må være avslått hvis du skal bruke tredjepartscodecs (DivX, XviD, H.264, Matroska etc.) Lenke til kommentar
NuDimon Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Ryktene tilsier vel at det er TSMC sin produksjonskapasitet på 40 nm som setter begrensninger her. Et lite spørsmål nå som Eyefinity har vært ute en stund. Er det noen som vet om Eyefinity fungerer med forskjellig størrelse på skjermene (men allikevel en viss symmetri i oppsettet), f.eks. 1x30" med en 20" 1680x1050-skjerm på høykant på hver side, for en total skjermflate på 4660x1600 (evt. en 1600x900 skjerm på høykant for å unngå rare oppløsninger på 20"-skjermene)? Jeg klarer ikke å finne noe infomasjon som om dette skulle gå eller ikke gå. Nei, alle skjermer som er i samme gruppe må ha lik oppløsning og lik "pivot". Eller I akkurat ett slikt oppset er jeg ikke 100% sikker på... Anbefaler å sende en mail til ATI eller sjekke deres Q&A. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Fikk mail idag fra komplett, 5970 kortet mitt er sendt avgårde med Tollpost og er på vei Hvilken "produsent"?, var det ikke ca 10 msi kort som gikk først. Så ja du er i alle falle en av de få Nordmenn som får det nå. Ser pixmania faktisk har kortet på lager, men ingen som kjøper det til 7000kr (uansett om man har for mye eller lite penger skulle jeg tro, den prisen er for stiv') Ryktene tilsier vel at det er TSMC sin produksjonskapasitet på 40 nm som setter begrensninger her. Ok, kunne klart meg med 5870 men ikke å få tak i det heller (kom inn 1 stk på netshop i dag men var for sent ute). Veldig kjipt da jeg har fått solgt de gammle kortene mine. Endret 3. desember 2009 av simalarion Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Vel, jeg kan si såppas at jeg kjører både mass effect og aion på full pupp med mitt 4850. Riktig nok i 16XX oppløsning, og med 4,3ghz på 920 prosessoren min da. EDIT; Jeg er også _tidenes FPS-hore. Lover. - jeg lar heller vær å spille et spill enn å skru ned på grafikken/ha bittelitt dårlig fps. Hahaha, niice >p Jeg har ikke vært FPS hore før, så tenkte å bli det 4,3Ghz, daaym Hva slags kjøling bruker du? Raskt spørsmål, kan man ha 2x 5970 i Xfire? Skader ikke! - kan være litt slitsomt da. :c Uhm, vannkjøling, dog radiatoren min er _crap. Kunne faktisk like gjerne bare brukt luft. Endret 3. desember 2009 av lolvik Lenke til kommentar
hakrist Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Da var MPX utsolgt for 5850 kortene igjen. Jeg rakk heldigvis å få sikret meg et kort. Fikk bekreftelse i stad at kortet var sendt, så da ble det julepresang på meg i år også Endret 3. desember 2009 av hakrist Lenke til kommentar
insider Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Sapphire Radeon HD 5970 2GB Skjermkort sendt fra mpx til meg Gleder seg ! Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) ( ENVY! Har brukt jobb pauser på søk etter 5970 i flere dager men de få jeg her vært altfor overpriset til at jeg har bestilt (7000kr) Endret 3. desember 2009 av simalarion Lenke til kommentar
Mazatuslasagne Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Hvilken butikk burde jeg bestille Saphhire radeon hd 5870 vapor-x fra? Eller, hvor ville dere ha bestilt fra? Lenke til kommentar
insider Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 ( ENVY! Har brukt jobb pauser på søk etter 5970 i flere dager men de få jeg her vært altfor overpriset til at jeg har bestilt (7000kr) Fikk mitt for 4100 med noe rabatt gjennom jobben tho Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Jaggu hadde det dukket opp sendingsinfromasjon på mitt 5970 også *gni seg i hendene* Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Er dette nye stilen til ATI?, fra 4870x2 har det vært vansklig å få tak i kortene. Elendige tilgjenglighet ved release om man kan kalle dett release i det hele tatt. Eller er det frakt problemer?. ALLE har problemer med 40nm produksjon. Så du får heller spørre om det er stilen til TSMC som også Nvidia blir rammet av med sin nye generasjon nå. EDIT: Så at dette var besvart flere ganger nå. Men det har jo vært diskutert siste halve året så det er nesten godt gjort å ikke få det med seg. God pris på Vapor-X 5870 ( bare de får det inn på lager ) http://www.dustinhome.no/pd_5010368624.aspx Men har du ikke dårlig tid ville jeg bestilt før det kom på lager evt. siden prisene ofte stiger når de er på lager. EDIT: Ser nå at MPX har omtrentlig samme pris som Dustin på det kortet. http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=113000 Det var ikke lenge siden disse 5870 vapor-x kortene kostet 5000,- deretter lå de lenge rundt 4200,-. Endret 3. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Jaggu hadde det dukket opp sendingsinfromasjon på mitt 5970 også *gni seg i hendene* også får du et defekt skjermkort, HEHE! menne.. ringte komplett angående mitt møkka HD 5770 kort i dag. må si det er blitt tunnelsynte nå, var visst ikke mulig å kreditere meg pengene før samme feil var oppdaget for 3. gang, slik at jeg kan altså ikke bestille et dyrere skjermkort fra de grunnet dette. smart. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Simalarion: Prøv forøvrig å få tak i GTX 275. Det er klin umulig om dagen (til en fornuftig pris eller i det hele tatt), det er generell tørke i skjermkortmarkedet akkurat nå. EDIT: Det er heller omtrent ingen som har GTX 285 på lager (et par unntak til "blodpris"). Dette er kort som heller ikke er rammet av 40nm problemene til TSMC. HD4890 osv er vel det eneste som det er god tilgjengelighet av om dagen. Endret 3. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 De må jo tape flere tusen for hverdag som går. Men tipper de store selskapene tjener det inn igjen ganske raskt Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Ellers et innspill jeg synes er godt i denne sammenheng Brikkeleverandøren har problemer med 40 nm prosessen, slik at ATI ikke får de volumene de ønsker, mens Nvidia tydeligvis sliter med å få ut toppkortene sine. Begge har kanskje redusert bestillinger av gamle brikker og det oppstår mangel på brikker. Finanskrisen kan også ha bidratt, ved at kapasiteten hos brikkeleverandørene har blitt redusert, samtidig som investeringer i nye fabrikker enten er utsatt eller kuttet helt. Det er sikkert ikke lett for importører og nettbutikker heller. Om de kan få tak i gamle kort til dagens priser, hvem vil kjøpe dem når neste generasjon kommer med høyere ytelse, lavere effektforbruk og omtrent samme pris? Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 si meg, 40nm problemene, hva innebærer disse? er det for stor feilrate på kortene til at de kan slippes ut av fabrikken? Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 40nm ATI / Nvidia shortage to last whole Q1 10 TSMC 40nm is still immature TSMC's 40nm process maturity can simply be described as disastrously bad. According to our sources, yields are currently at around 50 percent, which is catastrophic for a „mature“ and more than a year old process. One could say that TSMC is really immature about its 40 nm yields. At this time, TSMC should be at 90 percent + yields, but this is simply not happening. The worst part is that nothing will change in early 2010. The shortage will last throughout Q1 2010 and both ATI’s RV870 and Nvidia’s Fermi will be heavily affected to their die size and complexity. Things might start getting better in Q2 2010, but this means that you might have to wait all the way to April 2010 if not later to get more than a single 40nm card sitting on the store shelve for more than a day. http://www.fudzilla.com/content/view/16686/1/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå