Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
faen!!! den taper i crysis mot gtx295

Crysis har tatt "nVidia the way it's meant to be played" til ett helt nytt nivaa. :p

Det ser ut til at 5870 gj0r d bedre i Crysis Warhead dog...

 

Edit:

hvilken cpu blir minimum til et sånt 5870 tror dere?sitter og gnur på en e6850 på 3,6 men det blir vel flaskehals deluxe?

Tror ikke at det er saa ekstremt mange spill som maa ha noe bedre enn det der enda. Er kun i benchmarks at du vil merke noe saerlig til forskjell paa e6850 og en bedre CPU. Tror man vil vinne mer paa bedre minne og HDD for tiden. Spill som har flertraads st0tte derimot vil kunne (i teorien) gi mye bedre ytelse med en 2.8 GHz quadcore eller bedre.

Endret av NuDimon
Lenke til kommentar
hvilken cpu blir minimum til et sånt 5870 tror dere?sitter og gnur på en e6850 på 3,6 men det blir vel flaskehals deluxe?

Det kommer helt ann på hvilkne spill du spiller og med hvilken oppløsning, AA og AF du vil kjøre på. Men jeg vil anta at du vil spille grafikk intensive spill med høy oppløsning når du vurderer 5870. Så generellt vil du nok sjelden være CPU begrenset på høye instillinger.

 

http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...-8_3.html#sect0

Gå igjennom disse testene og se hvor mye 4870x2 taper seg i de fleste spillene med 4xAA og 16xAF med bare 1280x1024 i oppløsning.

CPU dem brukte: Intel Core 2 Extreme QX9650 (3.0GHz, 1.15V, 2x6MB L2 cache, FSB: 333MHz x 4, Yorkfield C0)

Lenke til kommentar

spiller litt men har ikke bruk for kortet sånn sett,og bruker bare en 37 tommer hdready lcdtv,det rare er at i dx9 får jeg spilt i 1920-1080 men i dx10 er 1280-1024 høywste oppløsning jeg får mulighet til og velge,finner ingen løsning på det :ermm: tror og cpu burde holde til man får flere spill som støtter flerkjerne bedre,men ser det er veldig mange og delte meninger om dette :D

Endret av jallanissen
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare kjøpe 2 stk 5870 isteden for å vente? Er det forskjell på 2stk 5870 og 5870x2?

 

krever mere strøm, presterer litt dårligere, plass, lufting, pris osv.

 

:p jeg er ingen skjermkort spesialist, men når det var snakk på 4870x2 vs 2x 4870 så var det som regel helt klart en fordel og gå for 4870x2, kan ikke skjønne hvorfor det skulle være noe anderledes med 5870 =/

 

det som derimot er spørsmålet er hvor dyrt det blir, om for eksempel 5870 starter på 3000,- så har jeg ikke råd eller bruk for 2 stk eller 5870x2 til 5k +

Lenke til kommentar
On August 31st 2009, AMD reached a new software development milestone – the world's first Microsoft WHQL certificated graphics driver for DirectX 11 and DirectCompute 11.

AMD's DirectX 11 WHQL certified graphics driver delivers support for all of the key DirectX 11 level features required for new gaming experiences and acceleration of next generation high performance applications:

 

DirectCompute 11

Shader Model 5.0

Tessellation

Addressable stream output

Geometry Shader Instancing

Pull Model attribute evaluation

Subroutines

New texture formats

 

Meeting Microsoft's WHQL certification requirements in the ATI Catalyst 8.651 graphics driver for DirectX 11 and Windows 7 clearly demonstrates AMD's focus and determination to deliver an extremely stable and robust experience on AMD's next generation of DirectX 11 ATI Radeon Graphics accelerators

 

AMD har siden 31 August 2009 hat en WHQL godkjent DirectX 11 driver hehe

http://www.pcper.com/comments.php?nid=7760

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Noen som vet noe om prisene på 5xxx serien rett etter release?

 

Dirk Meyer?

 

:p

 

Har hørt at 5870 blir og gå for ca. 1700kr og 4850 for 2300kr, kan dette stemme?

 

Jeg har tenkt og kjøpe meg PC snart og har egentlig tenkt og kjøpe 4890, men jeg lurer på om viss jeg kjøper 5870, kommer det til og bli bedre en 4890?

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...