Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

w3520@ 4300mhz, 2x 5870 stock,idle 8800gt, areca 1680ix 2gb raidkontroller, 8stk 1tb disker i raid, 4stk ssd i raid, 3x2gb minne, 8 stk 120 mm vifter, 1 stk 92 mm vifte.

340w idle

610w load

680w load med 8800gt stock som physX i Cryostasis TechDemo benchmark

Dette målt med en strømmåler kjøpt på claseren som er mellom stikkkontakt og strømforsyninga.

Testet S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat dx 11 benchmark.

Så da vet dere det :p

Dette kjøres lett på en enermax 850w psu. Dog nå har jeg fått meg Enermax revolution 1050w

Lenke til kommentar
w3520@ 4300mhz, 2x 5870 stock,idle 8800gt, areca 1680ix 2gb raidkontroller, 8stk 1tb disker i raid, 4stk ssd i raid, 3x2gb minne, 8 stk 120 mm vifter, 1 stk 92 mm vifte.

340w idle

610w load

680w load med 8800gt stock som physX i Cryostasis TechDemo benchmark

Dette målt med en strømmåler kjøpt på claseren som er mellom stikkkontakt og strømforsyninga.

Testet S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat dx 11 benchmark.

Så da vet dere det :p

Dette kjøres lett på en enermax 850w psu. Dog nå har jeg fått meg Enermax revolution 1050w

nå skjønte jeg ikke helt, har du to ati kort i cf, samt et 8800 kort som physix? er det mulig?

Lenke til kommentar

nå driver jeg å planlegger, jeg trenger ett nytt kabinett for å få plass til det nye wonderkortet. 30 cm lang (en fot) er sinnsvakt langt, og testene er ikke nådige heller med tanke på støy. Noen som vet om noen bra vannkjølings-gpu-blokk til 5xxx serien?

Endret av anbar
Lenke til kommentar

Alle ser ut til å være utsolgt nå ja, både for 5850 og 5870.

Apropos: jeg bestilte 5850 fra datakjeden den 21.10., altså for over en mnd siden. Den hadde ETA i dag, som nå er justert til 01.01.

Jeg har ikke planer om å vente 5-6 uker til, har allerede ventet nærmere 5 på denne skraphaugen. Tror gjengen her inne at det ville vært en bedre idé å kansellere og gå for en 5770 isteden, for så å bytte den ut med 5850 eller evt putte inn enda en 5770 ved en senere anledning (nærmere sommeren gjerne)? Skal brukes sammen med en i5 750 og 4GB ram, til gaming, surfing, skolearbeid og film. Av spill går det mest i Counter-Strike og BF2 per nå, så foreløpig har jeg ikke de største kravene til ytelse, men etterhvert kommer nok COD MW2 etcetera på banen. Jeg har kun én skjerm, antallet kommer neppe til å overstige 2 i denne maskinen levetid.

Forøvrig har jeg siste eksamen for semesteret 17. desember, jeg tviler egentlig litt på at jeg tar meg tid til å sette maskinen sammen før den tid uansett, da det erfaringsmessig ofte viser seg å bli en tidkrevende prosess med feilsøking siden ting aldri fungerer på første forsøk. Dog vil jeg gjerne ha alle delene på plass asap zulu når juleferien starter, og 5850 har vel nå blitt utsatt for tredje gang siden bestilling. Jeg vet ikke om jeg tør satse på at den ikke blir ytterligere utsatt heller.

Hvordan yter 2x5770 ift 1x5850? Hva med 1x4890?

Lenke til kommentar

da fikk jeg en mail fra pckiosken om at ordren er kansellert. Noe jeg forstår iom at de vil tape penger på å selge den til den prisen. Dog synes jeg det er litt frekt å bare kansellere ordren uten å ta kontakt med kunde for et alternativ eller en forklaring.

Manglende service = handler ikke der igjen...

Lenke til kommentar

Hm. Jeg fikk følgende beskjed fra datakjeden:

Viser til din bestilling som er gjort hos Datakjeden Webshop. Dessverre har produktet vært feilpriset på vår web. Siden feilprisingen på vår web i dette tilfellet var betydelig har Datakjeden i denne saken valgt å ikke levere varene som var bestilt, da prisen som var på vår web hadde et betydelig avvik i forhold til den faktiske prisen. I henhold til våre salgs- og leveringsbetingelser tar Datakjeden også forbehold om trykkfeil og endring av priser og spesifikasjoner uten varsel. Dette gjelder også opplysninger oppgitt i ordrebekreftelse. Vi viser i denne saken til Avtaleloven 3dje kapitel. Om ugyldige viljeserklæringer. § 32 § 32. Den, der har avgit en viljeserklæring, som ved feilskrift eller anden lignende feiltagelse fra hans side har faat et andet indhold end tilsigtet, er ikke bundet ved erklæringens indhold, hvis den, til hvem erklæringen er avgit, indsaa eller burde indse, at der forelaa en feiltagelse. Datakjeden er av den oppfatting at feilprisingen i dette tilfellet var åpenbar og at du som kunde burde ha forstått at det i dette tilfellet var snakk omfeilprising av produktet. Datakjeden beklager det intruffne i denne saken og vil straks rette feilen som har oppstått.

Hilsen Datakjeden Webshop

Det var litt av en påstand. De forventer altså at alle kunder skal ha en formening om hva som er en kurant pris på produktene de bestiller. Jeg skjønner godt at de kansellerer, og de har forsåvidt rett i at jeg forsto det, men jeg synes likevel de kan spare seg for denslags uttalelser, for det er neimen ikke alle som forstår slikt helt av seg selv uten videre. Står det 2268 på hjemmesiden deres, bør de ikke prøve å presse ansvaret over på forbrukeren (synes jeg).

For å si det sånn: i det lange løp hadde ikke datakjeden tapt penger på å la meg få kortet til den prisen.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

srbz:

HD5770 (med litt oc) ligger på niva med HD4890, GTX275 og nesten GTX285. Finner ikke test nå, men mener å ha sett at HD5770 i CF ligger close bak HD5850..

Fant test her de tar faktisk et HD5850.. :)

anbar

Jeg kan forstå litt hvorfor de gjør som de gjør. De fleste som bestiller et sånn kort vet at prisen er feil, men igjen. De burde sende med forklaring (kundeservice..) Dette vil igjen ta tid som trolig er bortkastet..

srbz (igjen)

Det er nok et standard svar du har fått, de gjør det enkelt..

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Fy faen så glad jeg er for at jeg var tidlig ut med og kjøpe meg 5870 når jeg leser her inne. :p

Hvorfor går det så seint med at de får inn skjermkortene egentlig? Er det produsentene som er treige med og lage kortene, eller er det fordi de selger unna som et hælvett i utlandet? :p

Endret av blashyrkh
Lenke til kommentar

Mitt GTX 285 er helt konge på 1920x1200 4AA, 16AF. Så jeg skjønner ikke alt dette stresset med HD 5870 :). En god stund har jeg faktisk sittet å lurt på hvorfor jeg kjøpte et så kraftig skjermkort når det er manko på gode spill som virkelig utnytter det.

Kost meg en del med FO3 og DA:O.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...