Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Jeg må si dette høres spennende ut. Så jeg avventer nok ennå litt før jeg tar noe valg på hva som blir mitt neste gamingkort.

Fermi architecture

That said - GF100 is still a GPU - and a monster at that. Packing in 3 billion transistors @ 40nm, GF100 sports 512 shader cores (or CUDA cores) over 16 shader clusters (or Streaming Microprocessors, as Nvidia calls them). Each of these SMs contain 64KB L1 cache, with a unified 768KB L2 cache serving all 512 cores. 48 ROPs are present, and a 384-bit memory interface mated to GDDR5 RAM. On the gaming side of things, DirectX 11 is of course supported, though Tesselation appears to be software driven through the CUDA cores. Clock targets are expected to be around 650 / 1700 / 4800 (core/shader/memory). It remains to be seen how close to these targets Nvidia can manage.

Of course, at 3 billion transistors, GF100 will be massive and hot. Assuming similar transistor density to Cypress at the same process (RV770 had a higher density than GT200), we are approaching 500 mm2. In terms of DirectX/OpenGL gaming applications, we expect GF100 to end up comfortably faster than HD 5870, something Nvidia confirms (though they refuse to show benchmarks at this point). However, it is unknown as to where GF100 performs compared to Hemlock.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde 4890 Vapor-X i crossfire det var ikke noe problem det men så har jeg Cooler Master HAF 932 med 4 120mm vifte på siden, men den 200mm vifta er sikkert bra den også.

Cpu vifte har jeg Prolimatech Megahalems med 2 vifter I7 920 4200mzh D0 1.30 volt 76 grader på den høyeste coren på stress test.

Men se hva jeg fant bilder og sånt av 5870X2 5970

http://alienbabeltech.com/main/?p=12606

Her også er annen informasjon om skjermkortert

http://www.hardwarecanucks.com/news/video/...images-surface/

Skjermkortert er 12-12.5 inch lang 60-62,5 cm lykke til med midi og medium kabinett

Jeg har aldri likt 2 skjermkort i pcen men et dobbelt singel kort er veldig kjekt syns jeg ivhertfall

5850X2 er det også bilder av på linken

Men mest ytelse for penge er vel 5850X2 en 5870X2 selfølgelig ivhertfall i de testene 5850cf vs 5870cf Er ikke så mye forskjell der.

Endret av Kraa
Lenke til kommentar
Skjermkortert er 12-12.5 inch lang 60-62,5 cm lykke til med midi og medium kabinett

Nå er jo en tomme/inch, 2,54cm og ikke 5cm! Så det blir 30-31,25cm :)

Uansett, sløyfa bestillinga av 5870, venter til 5970 kommer. Da blir det en CrossFireX setup :)

Endret av ZyNc
Lenke til kommentar
Fikk mitt 5870 idag :w00t: Gleder meg til å få prøve det skikkelig.

Idle temperaturene er forresten veldig fine, ligger på 37 grader, hvormidt mitt 4870x2 lå på 87 grader.

HD4870x2 på 87C idle?? Godt jobba, mitt ligger på 49 på varmeste kjernen med standard viftehastighet (25%)... Men gøy at du er fornøyd med 5870 da, bare greit å operere med fakts når du omtaler det du bytter ut... :innocent:

Lenke til kommentar
Vil mitt hovedkort GIGABYTE AMD 785G AM3 MAX-16GB DDR3 ATX 2PCIE16 3PCI 6RAID HDMI passe sammen med POWERCOLOR ATI HD5870 1GB GDDR5, 2xDVI, DisplayPort, HDMI, DX11, 16x PCIe?

bump..

betyr 2PCIE16 at det er plass til 2x 5870?

Endret av mihcaoj
Lenke til kommentar
Vil mitt hovedkort GIGABYTE AMD 785G AM3 MAX-16GB DDR3 ATX 2PCIE16 3PCI 6RAID HDMI passe sammen med POWERCOLOR ATI HD5870 1GB GDDR5, 2xDVI, DisplayPort, HDMI, DX11, 16x PCIe?

bump..

betyr 2PCIE16 at det er plass til 2x 5870?

det spørs, det går så lenge de ikke er rett over/under hverandre

Lenke til kommentar

Hmm, er alle HD58xx utsolgt i Norge? Drar til krigen sjøl om to-tre uker, så skulle gjerne ha gitt pc'n et ansiktsløft. Er også nødt til å spille gjennom Modern Warfare 2, og evnt Assasins Creed 2 (hvis jeg rekker), før tjenesten kaller.

Er det eventuelt andre kort som jeg kan går for? Man blir litt isolert oppi nord, så er litt utdatert. Trenger hjelp asap!!

Lenke til kommentar

Heisann!

Lurte fælt på om noen kunne gi meg et svar her - har lett høyt og lavt rundt på internett uten hell. Jeg kjøpte nylig et HD5770 (Asus EAH5770) som jeg så langt er svært fornøyd med. Én ting finner jeg allikevel ikke utav; kortet har HDMI-utgang, men jeg finner ingen mulighet for å kjøre throughput fra lydkortet til skjermkortet. Sjokkerende nok får jeg derfor ingen lyd via HDMI. Er jeg blind e.l. eller er HDMI-porten på kortet kun tiltenkt bilde? Håper noen vet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...