Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, hadde jeg hatt kortet, så kunne jeg ihvertfall bestilt meg resten av delene...

 

 

Noen som vet hvordan det er å kjøre Crossfire med samme type kort(5850), bare fra to forskjellige "utgivere"(som Asus/Sapphire/HIS)?

 

Evt. ett 5850 og ett 5870 fra forskjellige utgivere?

Endret av Nesset
Lenke til kommentar
Haha, hadde jeg hatt kortet, så kunne jeg ihvertfall bestilt meg resten av delene...

 

 

Noen som vet hvordan det er å kjøre Crossfire med samme type kort(5850), bare fra to forskjellige "utgivere"(som Asus/Sapphire/HIS)?

 

Evt. ett 5850 og ett 5870 fra forskjellige utgivere?

 

Det skal gå, men 2x5850 gir meget god ytelse det også;)

 

Theo: Hvorfor sendte du i retur? ikke fornøyd eller?

Lenke til kommentar
I motsetning til mange sendte jeg akkurat mitt HD5770 i angrefrist retur.

 

Hvorfor ikke bare si hvorfor, jeg vet du har lyst å dele med oss! ;) (Postcount fishing? :p)

Neida, glemte dog å legge ved årsaken. Man gidder ikke drive postcount dill i min alder. Kun for å fortelle at jeg følte meg noe lurt av Eyefinity hypen og at 3 skjermer ikke ville fungert selv med aktiv DP adapter til 550,-.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Vil ikke 3 skjermen fungere på HD5770 selv med dp adapter?

Nei. MiraCL brukern i forumet bestilte aktiv DP adapter via Dell og det virker særdeles dårlig. Det blinker og hopper, faller ut, sort skjerm osv. Bare tull.

 

Derfor sendte jeg mitt HD5770 tilbake, samt avbestilte den aktive DP adapteren.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Vil ikke 3 skjermen fungere på HD5770 selv med dp adapter?

Man må ha en displayport skjerm eller et dvi>dp aktiv adapter som har blitt bekreftet funker

det STÅR svart på hvit i spec og på amd sin egen sider, amd har ikke gitt noen GARANTI at dp til dvi adaptere vil funke

 

og ja har også med hvordan det adapteret funker med skjermen også

Endret av wiak
Lenke til kommentar

wiak...

 

Vil ikke 3 skjermen fungere på HD5770 selv med dp adapter?

Nei. MiraCL brukern i forumet bestilte aktiv DP adapter via Dell og det virker særdeles dårlig. Det blinker og hopper, faller ut, sort skjerm osv. Bare tull.

 

Derfor sendte jeg mitt HD5770 tilbake, samt avbestilte den aktive DP adapteren.

Lenke til kommentar
Vil ikke 3 skjermen fungere på HD5770 selv med dp adapter?

Nei. MiraCL brukern i forumet bestilte aktiv DP adapter via Dell og det virker særdeles dårlig. Det blinker og hopper, faller ut, sort skjerm osv. Bare tull.

 

Derfor sendte jeg mitt HD5770 tilbake, samt avbestilte den aktive DP adapteren.

 

Litt usikkert hvorfor jeg opplever problemer.

Er en del andre her som har samme problem: http://www.widescreengamingforum.com/forum...pic.php?t=17012

 

Virker helt fint hos andre.

Kan være fordi jeg har en gammel skjerm eller noe annet.

Har ikke testet så alt for mye enda.

 

Skal prøve å få sett på det mer i kveld om jeg klarer å rive meg fra løs fra Mw2.

 

Adapteret virker, men det virker som det er et sync issue mellom skjermkort og skjerm igjennom adapteret.

Man må også huske på at dette adapteret i utgangspunktet ikke er laget for ati 5xxx skjermkort, men for dell 30" skjerm koblet til en dell laptop med DP port.

 

Det er spekulert i at adapteret ikke får nok strøm fra usb porten. Dette har delvis blitt avkreftet da folk har prøvd med eksterne usb strømkilder.

Alt tyder på sync issue og dette må vel løses i drivere vil jeg tro.

 

En merkelig ting er at når jeg koblet til adapteret første gangen så ville ikke skjemen kjøre noe høyere oppløsning en 1600x1200 og da datt ikke bildet ut. Etter at jeg fikk satt oppløsning til 1920x1200 så begynner bilde å falle ut.

 

Kan best beskrives som om skjermen mister kontakt med skjermkort og får feilaktig informasjon rundt oppløsning som skal benyttes. Fikk en gang beskjed på skjerm at oppløsningen ikke støttes(dette kom da fra selve skjermen).

 

Litt info fra Wikipedia her:

 

The video signal is not compatible with DVI or HDMI, but a DisplayPort connector can pass these signals through. While DVI and HDMI require separate clock signals, DisplayPort embeds the clock in the data signal. The data transmission protocol in DisplayPort is based on micro packets and is extensible for future feature additions, whereas DVI/HDMI transmission protocol is a Serial Data Stream at a multiple of 10 of the pixel clock rate.

 

Det DP til DVI adapteret gjør er å konvertere DP signalet til DVI signal. Tipper at det av en eller annen grunn går feil i denne prossessen fra skjermkortet sin side.

 

En ting jeg ser på wikipedia er at DP støtter en fargedybde av følgende: 6, 8, 10, 12 and 16, 24 og 30(ikke 100% sikker på om dette stemmer, da arikkel er noe uklart).

 

"Supports color depth of 6, 8, 10, 12 and 16 bits per color component."

Hvis jeg tolker dette riktig så dette fargedybde pr farge kanal som for meg blir RGB ca.

 

Windows default er 32-bit(jeg klarer ikke å finne noe info om at DisplayPort faktisk støtter 32bpp).

Skal prøve å sette ned fargedybde når jeg kommer hjem for å se hva som skjer da.

 

Snakket også med en på jobben her og ifølge han så er ikke windows sin 32-bit fargedybde en standard og skal i utgangspunktet ikke være noe mer en 24-bits. Kan jo ligge noe i dette, får sjekke etterpå.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...