Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Ja Vapor-X korta er det ingen andre produsenter som slår. De kommer som regel med høyere volt og litt ferdig overklokka. Hadde 2stk 4980 Vapor i crossfire og de var kalle og jeg hørte de nesten ikke, helt lydløse det er det Vapor-X har fått srkyt er 10-20 grader kallere og støyer mye mindre + ferdig overklokka med garanti.

 

Vapor korta har kommet til prislista

 

Sapphire Radeon HD 5750 Vapor-X

 

http://old.prisguide.no/product.php?product_id=114652

 

Sapphire Radeon HD 5870 Vapor-X

 

http://old.prisguide.no/product.php?product_id=114651

 

Her er link til alle testene for kortet

 

http://www.testseek.com/computers/graphic_...2de515938a.html

 

PS det er ikke mange nettbutikker som kommer å selge dette kortert, det pleier å være noen få så pass på når de kommer inn på lager. Tror jeg driter i den powercoler selv om den koster bare 2200kr

 

Det ultimate hadde vært 5870X2 Vapor-X får håpe det kommer eller hva folkens. Jeg personlig syns det er bedre med 2i1 skjermkort en 2stk i crossfire på grund av de ene kortert blir mye varmere.

Endret av Kraa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5870 klarer å drive Modern Warfare 2 på max uten problemer. Grafikken er ganske så lik som Cod4, sikkert same grafikk motor. Kuult spill btw, annbefales. Singleplayer er utrolig bra, mp er kaotisk grunnet manglene dedicated servers. De har disablet consol i dette spillet intill videre ihvertfall, så vanskelig å sjekke fps. + man må spille med fov 65 :/

 

 

Hva er så bra med Vapor-x korta? Stock kjøling bråker jo ikke overhode..

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar
Stock kjøling bråker jo ikke overhode..

 

Fra anandtech:

The more powerful the card the louder it tends to get, and the 5870 is no exception. At 64 dB it’s louder than everything other than the GTX 295

 

Tja, har ikke brukt disse korta i praksis, men gidder ikke ta sjansen på et bråkete skjermkort når jeg har brukt stillegående vifter ellers i maskinen.

Lenke til kommentar
Stock kjøling bråker jo ikke overhode..

 

Fra anandtech:

The more powerful the card the louder it tends to get, and the 5870 is no exception. At 64 dB it’s louder than everything other than the GTX 295

 

Tja, har ikke brukt disse korta i praksis, men gidder ikke ta sjansen på et bråkete skjermkort når jeg har brukt stillegående vifter ellers i maskinen.

 

Nå har jeg hatt 2 stk 5870 i crossfire siden første dag de kom til butikkene. Støynivået er ingenting å snakke om så lenge man ikkje setter opp viftehastigheten selv. På auto har jeg enda tilgode å høre viftene. Dette selv når jeg overklokker. Korta blir tydeligvis ikkje så varme at viftene trenger å spinne så veldig fort. Man (jeg) hører viftene på ca 35%. På 100% er det jettfly, men hvem gidder å sette det opp til 100% manuelt annet om man er døv? :p

Lenke til kommentar
5870 klarer å drive Modern Warfare 2 på max uten problemer. Grafikken er ganske så lik som Cod4, sikkert same grafikk motor. Kuult spill btw, annbefales. Singleplayer er utrolig bra, mp er kaotisk grunnet manglene dedicated servers. De har disablet consol i dette spillet intill videre ihvertfall, så vanskelig å sjekke fps. + man må spille med fov 65 :/

 

 

Hva er så bra med Vapor-x korta? Stock kjøling bråker jo ikke overhode..

Console er fjernet med overlegg av Infinity Ward. Er jo bare aa lete fram FRAPS eller noe for FPS sjekk.

 

Hvor stille er stock om du kj0rer viften paa over 70% f.eks? Om man liker aa tyne kortet saa er det kos aa sette viften paa max. XD

Lenke til kommentar

Jeg kjørte med fraps en halvtimes tid nå i Modern Warfare 2. Lå mellom 150fps og 350fps med 1920*1080 med 4xaa og alt anna på max :)

 

Samme grafikk som 1'ereen virker det som, noe som er litt skuffende. Men hakker gjør det iallefall ikkje med 2 5870 i crossfire :mrgreen:

 

Edit:

 

*enable Super-Sample AA x16* :ph34r:

Ja jeg kan sette på dette med den enzyme driveren jeg bruker :love:

 

Edit2: Nå så jeg 40fps tallet :!:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Har fått testet mitt HD 5850 kort i dag. Må si det gir mye for pengene. Ikke at overgangen fra 4870 er himmel og helvete, men både ser og føles bedre/bra ut.

 

Nå lengter jeg etter Sapphire's Atomic versjon av HD 5870x2(altså 5970).

Det blir både gromt, og behagelig. (lyd og kjøling)

 

Vet den vil koste skjorta, men de pengene vant jeg på tipping her om dagen =P

Lenke til kommentar
5870 klarer å drive Modern Warfare 2 på max uten problemer. Grafikken er ganske så lik som Cod4, sikkert same grafikk motor. Kuult spill btw, annbefales. Singleplayer er utrolig bra, mp er kaotisk grunnet manglene dedicated servers. De har disablet consol i dette spillet intill videre ihvertfall, så vanskelig å sjekke fps. + man må spille med fov 65 :/

 

http://www.widescreengamingforum.com/forum...sc&start=30

 

På widescreegamingforum sitt forum er det visst en som har ordnet en applikasjon for å endre FOV, tilogmed utvide spelet til tre skjermer slik eyefinity muliggjør. Men det anbefales ikkje å prøve dette på multiplayer all den tid det kan betegnes som en hack og kem veit, at ein risikerer å miste Steam-kontoen?

 

For øvrig eit artig spel, litt simpel grafikk men så er det jo designet til ein konsoll frå 2005...

Lenke til kommentar

Det er tydelig at IW har lagt minimalt med arbeid i å forbedre MW2 fra forrige utgivelse. Grafikken er den samme og spillopplevelsen er dårligere. I tillegg er det nå låst til Steam og hovedsaklig laget for konsoll med en slapp tilpasning for PC.

 

At folk kjøper dette forstår jeg ikke. Man kjøper tydeligvis alt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Fordellen med Vapor-X korta er temperaturen på load så er den 65 grader en stock vifta som er på 85 grader. Og selfølgelig mye mindre støy. Men i noen tester så sier de at ati control center overdrive så er det en sperre på overklokke 5870. Se på en test der de brukte msi afterburn da fikk de vapor-X 5870 på 985 core og 1300mzh på minne. Ser ut som minnehastigheten er vanskelig å overklokke men gpu coren for man 100mzh mere hehe

Lenke til kommentar
Fordellen med Vapor-X korta er temperaturen på load så er den 65 grader en stock vifta som er på 85 grader. Og selfølgelig mye mindre støy. Men i noen tester så sier de at ati control center overdrive så er det en sperre på overklokke 5870. Se på en test der de brukte msi afterburn da fikk de vapor-X 5870 på 985 core og 1300mzh på minne. Ser ut som minnehastigheten er vanskelig å overklokke men gpu coren for man 100mzh mere hehe

 

Med mine Asus 5870 kort klarer jeg å kjøre 1050/1300 :D Det er skandale hvis ikkje Vapor-X klarer minst det samme. Jeg kjører stock med mine 5870 kort.

 

Når sant skal sies, så vil ikkje skjermkorta overklokke like langt på minnet når de står i crossfire.

--------

 

Modern Warfail 2

:!:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Stock kjøling bråker jo ikke overhode..

 

Fra anandtech:

The more powerful the card the louder it tends to get, and the 5870 is no exception. At 64 dB it’s louder than everything other than the GTX 295

 

Tja, har ikke brukt disse korta i praksis, men gidder ikke ta sjansen på et bråkete skjermkort når jeg har brukt stillegående vifter ellers i maskinen.

Kjører man burn-in tester som furmark, slik Anandtech har gjordt her, vil nok også vapor-x vifta høres ganske godt. Men dette gjenspeiler seg heldigvis ikke med å kjøre faktiske spill.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Om stock kjøler bråker eller ikke tror jeg kommer veldig an på bruker. Har man bra kabinett kjøling så vil også tempraturen være lavere = mindre støy.

 

Nå er jeg som andre her vant til å ha toppkort, så kansje vi har et annet forhold til støy nivå?

Kan ikke helt se at Vapor-x kjøleren muliggjør en tempratur forskjell på nesten 20'c...

 

Mw2 kjører perfekt selv med 1x 5870. Så tror ikke CF har noen hensikt i dette spillet. Men gøy med CF uansett :D

Lenke til kommentar
Folk rapporterte at 4870 utgaven av VaporX ikke gikk å kjøre tett inntil hverandre i Crossfire. Designen gjorde at de kom for tett og ble overopphetet. Hvordan er dette i 5870 utgaven?

 

Dette gjelder HD4890 Vapor-X (jeg har i alle fall ikke testet HD4870 Vapor-X). Og jeg vil anta at akkurat det samme gjelder HD5870 Vapor-X også. Derfor kjøpte jeg meg referansekort denne gangen. Så får jeg se forskjellen selv.

 

Kan gjøre en test både med HD4890 Vapor-X i Crossfire og HD5870 referansekort i Crossfire i samme kabinett. Så får vi harde fakta.

 

Jeg klarte ikke kjøre 2 stk Vapor-X kort tett i tett uten at det ene kortet ble for varmt (120 grader og klokket seg ned under bruk) selv med viften på fullt. Ett kort derimot holdt temp på rundt 60 grader selv under full load etter at det var overklokket. Min konklusjon ble da at Vapor-X kjøleren passer dårlig hvis man skal kjøre Crossfire (vel å merke UTEN ekstra lang Crossfire kabel og mellomrom mellom kortene). Hva andre opplever kan jeg ikke svare for.

 

 

Hvis det nå viser seg at samme scenario med referansekort ikke fører til overoppheting så er i alle fall jeg overbevist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...