Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp, jeg trenger MiRaCL sin hjelp nå.

Nei, vent. Alle her på forumet trenger MiRaCL sin hjelp nå :D

 

 

Skal sjekke opp når jeg kommer på jobb imorra. All info som jeg oppga i min tidligere post fikk jeg av dell, jeg betalte 564.- noe, fikk tilbud, ordrebekreftelse pr brev post og pr mail.

Merkelig at du skulle få en helt annen pris da.

 

Men jeg ringte det nummeret jeg oppga 2 ganger og snakkket med nordmen, skal sjekke om jeg skrev in korrekt nr imorra.

 

Jeg fikk tilbud på mail, som av en eller annen grunn ikke gikk ann å svare på, så jeg bare ringte de opp igjen og tok alt over telefonen. Bestilling og betaling med visa.

Snakket med en finsk dame først så en norsk kar.

post-17669-1257793358_thumb.jpg

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke helt å overbevise meg selv om at prisen på powercolor kortet ikke er for god til å være sann.

 

Hadde egentlig tenkt å vente med å handle nytt kort til ny skjerm var i hus og nvidia kom med sine nye kort. Også sansynligvis gått for 5850 om nvidia ikke imponerte nevneverdig.

Men om jeg kan få 5870 til rett over 2000 er det verdt et forsøk. Om det skulle være noe muffins har man alltids angrerett.

 

Ser prisen på Amentio nå er satt ned til 2290,-

Lenke til kommentar
Noen som har tips til en grei stillegående kjøler til HIS 5770?

 

Eventuelt om det går an, og om det er fornuftig å senke viftehastigheten på kortet?

Med MSI Afterburner kan du lage en vifteprofil.

 

Mitt kort kjører på 20% viftehastighet (std. 37%) opp til 60 grader, hvor hastigheten gradvis øker med en relativt bratt kurve. Temperaturen ligger normalt rundt 50 grader ved desktopbruk.

 

 

 

 

Hva er forresten å regne som (for) høy temperatur på disse kortene?

Lenke til kommentar
Er det noe forskjell på det billigste nVidia skjermkorte med PhysX og det dyreste? Vist jeg kun skal ha det for PhysX?

 

Det er ganske stor ytelsesforskjell. Jeg bruker som sagt 8800gt, og det er nok minimum for f.eks Cryostasis som har veldig mye fysikk. Batman virker å ha en del mindre fysikk med physX på fullt. Det optimale er nok å ha 9800gtx som fysikk. Finner jeg et billig 9800gtx eller bedre som er singleslot, så blir det nok utskifting. Dog 8800gt drar fysikken ganske greitt.

 

Mitt gamle 9800gx2 var konge på fysikk, iallefall etter det jeg kan huske når jeg kjørte 3dmark vantage da det kom ut :p

Lenke til kommentar

Hmm.. Skal høre med dama til en kompis av meg, om vi kan gjøre en liten byttehandel. :p Bytte mitt gammle 4850 mot hennes 9800GTX ^^.

 

Ser at de yter ganske likt. Men 9800 yter litt bedre i flest tilfeller. Så mulig jeg må legge i litt penger og. :p

 

Men skal tro om PSU'en min takler 9800GTX og 5870. ( 560W )

 

edit: Har det noe og si om jeg setter PhysX korte i 16x porten eller 8x porten på hovedkorte?

Må muligens ha den i 8x, da det vil bli ganske trangt. :p

Endret av Svartasmeden
Lenke til kommentar

Har meget lyst til å bestille 2 stk PowerColor 5870 til den prisen multicom har dem på nå. Noen som er 100% sikker på at det virkelig er 5870 til den prisen? evt. om jeg bestiller og betaler over nett om man får dem til den prisen selv om de øker den senere.

Lenke til kommentar
Har meget lyst til å bestille 2 stk PowerColor 5870 til den prisen multicom har dem på nå. Noen som er 100% sikker på at det virkelig er 5870 til den prisen? evt. om jeg bestiller og betaler over nett om man får dem til den prisen selv om de øker den senere.

 

Kanskje dette er et tilbud for dem som vil ha 5870 kort om ca 2 mnd? Kan jo passe med et 5870 tilbud da for 2200kr? Da har vi som har hatt 5870 siden realease blitt lei av 5870 kortene våre alikevel :tease:

Lenke til kommentar

Testa Cryostasis TechDemo med mitt 295 GTX skjermkort for de som vil se ytelseforskjell mellom 295GTX og 5870 CF

 

 

Average FPS 295GTX 62,4 5870CF 87,7 Forskjell 25,3

Minimum FPS 295GTX 41,7 5870CF 54,9 Forskjell 13,2

Maximum FPS 295GTX 214,4 5870CF 216,8 Forskjell 2,4

 

Den 5870CF testen er Nizzen som har testa for et par sider tilbake. Jeg har I7 920 D0 4200mzh CPU, 1600mzh 7-7-7-21 16GB Ramm for de som lurer på det.

 

Om det er så veldig stor ytelse forskjell er en annen sak, men jeg skal kjøpe 2stk 5870 POWERCOLOR for 2119kr pr stk uansett. Får solgt 295 GTX Singel PCB veldig lett uansett til 2500-3000kr.

 

PS er det bare meg eller syns dere at prisguiden 2.0 versionen er bare drit? Er sikkert bare jeg som er så vant med den gammle versionen.

Endret av Kraa
Lenke til kommentar
Er det noe forskjell på det billigste nVidia skjermkorte med PhysX og det dyreste? Vist jeg kun skal ha det for PhysX?

 

Det er ganske stor ytelsesforskjell. Jeg bruker som sagt 8800gt, og det er nok minimum for f.eks Cryostasis som har veldig mye fysikk. Batman virker å ha en del mindre fysikk med physX på fullt. Det optimale er nok å ha 9800gtx som fysikk. Finner jeg et billig 9800gtx eller bedre som er singleslot, så blir det nok utskifting. Dog 8800gt drar fysikken ganske greitt.

 

Mitt gamle 9800gx2 var konge på fysikk, iallefall etter det jeg kan huske når jeg kjørte 3dmark vantage da det kom ut :p

 

En kamerat av meg har et 9800 GTX Black Edition som han sikkert skal selge. I og med at han ikke bruker det lenger. Interessert?

Lenke til kommentar
Har meget lyst til å bestille 2 stk PowerColor 5870 til den prisen multicom har dem på nå. Noen som er 100% sikker på at det virkelig er 5870 til den prisen? evt. om jeg bestiller og betaler over nett om man får dem til den prisen selv om de øker den senere.

 

Bestill i vei, de gir deg beskjed hvis du ikke får det for den prisen likevel, og da er det bare å avbestille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...