Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så at det er annonsert en ny utgave av 5870 med 2 gb minne og støtte for 6 skjermer på itavisen.no Noen som vet om dette er 5870 x2 (5970) versionen det er snakk om? Leste i august september at det skulle komme ut 5870 med både 1 og 2 gb minne + 5870 x2 med 4 gb minne. Noen som har hørt noe mere?

secondarykid

Det er ikke X2, men "Six" utgaven med 6x mini displayport utganger.

Jeg tror kortet med Dirt 2 enten er 5870 512MB edition eller 5850 1GB. Det virker helt høl i huet at et 5870 1GB uten Dirt 2 skal koste 1000,- mer.

Ifølge Powercolor sin hjemmeside så er modellen som selges til 2122.- 1gb, dette bekreftet også amentio. De har nå også satt opp prisen noen hundrelapper.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Dette gjelder 5870 som kommer med Dirt 2. Altså:

AX5870 1GBD5-MDHG (G for game antar jeg) i motsetning til

AX5870 1GBD5-MDH.

All logikk tilsier at prisingen skulle være omvendt, men ifølge Amentio er grunnen at de to produktene kommer fra ulike leverandører, med (vidt) forskjellige priser.

Prisen er satt littegrann opp nå (2469), men er ennå et stykke unna normal 5870-pris (~2900+).

Lenke til kommentar

De setter vel sine priser (blindt?) ut ifra leverandør sine priser. Hvis det er som de sier, at prisen fra leverandør på Dirt 2-utgaven er lavere, så tjener de vel det de skal. En smule besynderlig er det likevel at de nå har skrudd opp prisen såpass. Enten var første pris feil likevel, eller så prøver de å skrape sammen litt ekstra profitt. :p

Edit: Spørs om det er leverandør som har blingsa på 5870 vs. 5850, eller noe.

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar
Vel jeg slo til på 4 stk til den lave prisen og de er på vei :!: Like bra som når jeg skaffet meg 8 win7 pro lisenser for 19$ Blir jul i år og!

De kan umulig være "på vei", ingen har dem på lager og det er ubekreftet leveringsdato.

Ellers er jeg enig med TrondH86, det er leverandøren til butikkene som roter. Og butikkene tar det tydeligvis for gitt at det ikke er noe feil.

Lenke til kommentar
Informasjon om hvordan å få bestillt Dell DP to DVI adapter i norge følger under:

Ring dell reservedelelagret på nr 23162303 og tast inn linjenr 6333.

Når du får snakke med en der, oppgi reservedelnr: XT 625

Dette er samme produkt som som det på følgende link:

http://accessories.us.dell.com/sna/product...mp;sku=330-5521

(dette er bekreftet av dell)

Bestilling gjøres pr telefon og man kan betale med visa kort.

Total kost(for meg ihvertfall) 564.60.- dette er ink frakt o.s.v.

Antatt levering er den 18.11.2009(tar litt tid da de må få adapteret fra utlandet o.s.v)

Da er det bare å bestille for de som trenger :thumbup:

- Om mulig, legge denne forklaringen på første siden, så man har en liten mini guide der?

Når jeg ringte 23162303 nå så kom jeg til den svenske "avdelingen" for å si det sånn, fikk isteden et direktenummer til den norske "avdelingen", prøver å ringer det nå :p

Norsk avdeling: 67117513

Edit:

Nummer 67117513 leder deg rett til der du snakker om å bestille del XT 625 ....

Edit2:

Fikk nå tilbud fra dem på mail, for å si det sånn så bestiller jeg iværtfall ikke til denne prisen ....

post-89620-1257779960_thumb.jpg

MiRaCL, kan ikke du prøve å bestille et nytt et, om du får det til samme prisen som du fikk sist så kjøper jeg 1stk av deg :D

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Ellers er jeg enig med TrondH86, det er leverandøren til butikkene som roter. Og butikkene tar det tydeligvis for gitt at det ikke er noe feil.
Hei!

1 av våre produktansvarlige tenkte akkurat det samme som deg [at det var en merksnodig prisforskjell på 5870 og 5870 med spill]. Og sendte da en mail til vår leverandør.

Dem bekreftet da at dette ikke var et 5850, men et 5870 kort.

:shrug:

Får vel bare tro på det de sier da.

Lenke til kommentar

Jeg brukte MiRaCL sin bruksanvisning og havnet i Finland tror jeg, men de snakket svensk.

Fikk tilsendt et tilbud på mail som måtte aksepteres, når det var gjort så ringte de tilbake, riktignok ikke før i dag, for å ta betalingen. :D

Min selger heter Josefin Gustafsson jeg har tlfnr til henne, de som vil prøve det får sende meg melding. :cool:

Lenke til kommentar

Hoi!

Jeg bestillte nettopp 2x Powercolor Radeon 5870's fra Multicom.no [Produkt: Klikkelink]

Lurte på nå om det er en feil med prisen? Hvis det viser seg å være en feil (at de gir deg et 5870 MED spill for 2,100~kroner), og jeg har allerede bestilt - har jeg krav på varen for denne prisen? Eller er det noe de kan skifte på uten min samtykke.

Sitérer Salgsvilkårene:

"Evt. prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt vil derfor ikke få tilbakevirkende kraft med mindre opprinnelig pris er feil eller feil pris er oppgitt til Multicom fra vår leverandør."

Sier de da at de kan skifte på prisen, og at jeg må betale mer?

Forresten, det står at det er grensetype 2.1 x16, skal det ikke være 2.0 x16?

Lenke til kommentar

2.1 x16 er riktig.

Jeg antar Multicom har samme leverandør som Amentio i og med at de er i samme situasjon ang. underfundig prissetting. Amentios leverandør har bekreftet overfor Amentio at det ikke er noe i veien med prisen her (se noen innlegg tilbake).

Ifølge salgsvilkårene så kan de endre prisen på bestillingen din dersom opprinnelig pris var direkte feil. Men jeg regner nesten med de gir deg muligheten til å kansellere i så tilfelle, med mindre de vil forårsake ramaskrik blant kundene. Er mange som har klødd seg i hodet over den prisen, deriblant ansatte hos butikkene.

Lenke til kommentar

2.1 x16 er riktig.

Jeg antar Multicom har samme leverandør som Amentio i og med at de er i samme situasjon ang. underfundig prissetting. Amentios leverandør har bekreftet overfor Amentio at det ikke er noe i veien med prisen her (se noen innlegg tilbake).

Ifølge salgsvilkårene så kan de endre prisen på bestillingen din dersom opprinnelig pris var direkte feil. Men jeg regner nesten med de gir deg muligheten til å kansellere i så tilfelle, med mindre de vil forårsake ramaskrik blant kundene. Er mange som har klødd seg i hodet over den prisen, deriblant ansatte hos butikkene.

Hehe, takker for svaret! :)

Håper de ikke skifter noe på prisen ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...