Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Aha! Jeg har klaget på dette en stund men aldri funnet en forklaring.

 

 

Begynner å lure på om det kan være hovedkortet og ikke skjermkortet.

 

Leste i en tråd her, og fyren der ser ut til å ha fått orden på det etter at han flasha bios.

 

Han skriver ikke hvilket hovedkort han har, men jeg har sett et par andre som har hatt samme problem som meg og de har hatt et Gigabyte kort. Det har jeg og, P55-UD4.

 

Venter til senere i dag med å flashe i tilfellet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har P55-UD3. Uansett tipper jeg at jeg bare må vente på neste catalyst eller neste BIOS. Har lært meg å leve med det, så funker enn så lenge.....

 

 

Fikk ikke flasha uansett gitt. Får beskjed om at

 

"Versjonen av denne filen er ikke kompatibel med Windows-versjonen du kjører. Se i datamaskinens-systeminformasjon om du trenger en x86 (32-biters) eller x64 (64-biters) versjon av programmet, og kontakt deretter programutgiveren."

 

 

Om du finner en løsning på det, hadde du giddet å sendt meg en PM?

Lenke til kommentar
Et lite tips for dem som skal ha 5870 (og ikke har noe imot å vente til det kommer på lager). Ser hos Amentio at Powercolor 5870 akkurat nå koster 2122,-. Jeg regner egentlig med at det er feilpriset, men hvem vet. Jeg fikk mine Sapphire kort til leverandør-pris som var rett over 2000,-, så 2122,- er ikke helt usannsynlig...

 

Både Amentio og Multicom har samme lave pris på et bestemt Powercolor 5870 (AX5870 1GBD5-MDHG (http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2597257)), mens de har vanlig pris på et annet Powercolor 5870 (AX5870 1GBD5-MDH (http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2597256)). Det billigste har med Dirt 2 bundlet.

 

Hva er forskjellen på MDHG og MDH? G for Gamebundle? Hvis så er jeg enig i at det er en feilprising, hvis ikke er jeg bekymret for hva de har gjort for å få prisen så mye ned...

Lenke til kommentar
Både Amentio og Multicom har samme lave pris på et bestemt Powercolor 5870 (AX5870 1GBD5-MDHG (http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2597257)), mens de har vanlig pris på et annet Powercolor 5870 (AX5870 1GBD5-MDH (http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2597256)). Det billigste har med Dirt 2 bundlet.

 

Hva er forskjellen på MDHG og MDH? G for Gamebundle? Hvis så er jeg enig i at det er en feilprising, hvis ikke er jeg bekymret for hva de har gjort for å få prisen så mye ned...

 

Som jeg skrev tidligere, det er feilpriset/trykkfeil og er egentlig Powercolor sitt 5850 kort som de har priset/listet som et 5870 kort (5850 kortet er listet til samme pris).

 

Jeg tror det er ytterst tvilsomt at noen vil få et 5870 kort til prisen for noe som egentlig skal være et 5850 kort. Kanskje hvis bare noen få har bestilt. Men regner med flere har bestilt etter at jeg har skrevet om det her. Men folk har jo lov å prøve seg. :)

Lenke til kommentar
sikkert andre som har spurt, og dette er kansje et idiotisk spm.

 

ser ingen har 5870 eller 5850 på lager. må de bestilles eller kommer dep å lager?

ser folk skriver de nettopp har kjøpt seg osv..

 

7600 på en skvett nybygga PC duger ikke ! mangler bare kortet ^^

 

PowerColor Radeon HD 5870 1GB GDDR5

9 igjen på lager

 

PowerColor Radeon HD 5850 1GB GDDR5

4 igjen på lager

 

ASUS Radeon HD 5850 1GB GDDR5

6 igjen på lager

 

XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5

2 igjen på lager

 

http://www.digitalimpuls.no/

Lenke til kommentar

Jeg fikk mine to HD5770 på onsdag, og jeg er nå veldig fornøyd. God timing å få svineinfluensa og skjermkort samtidig, har spilt dragon age origin siden onsdag :D

 

Jeg gikk fra en 6800GS til to av denne og det skal jeg si var deilig etter 3,5 år xD

 

Til sammenlikning fikk jeg med en i7 920 @ stock of tilfeldig billig hovedkort og ocz 7-7-7 1600mhz ram fikk jeg 107 avrage fps i resident evil benchmark med max aa, max af og 1280x1024 oppløsning. I 3dmark06 fikk jeg 18650 3dmarks.

Lenke til kommentar
Kanskje det er litt lavt pga cpun? Skal jeg klokke lengre må jeg bytte ut stock-kjølinga evt. legge på skikkelig kjølepasta :p

http://service.futuremark.com/compare?3dm06=8968397

Vil nok ikke skade med litt klokking nei. Dette resultatet fikk jeg med ett HD 4870 512 MB VRAM ifjor. 300 MHz mer paa CPU og 1 GB mer minne hjelper nok litt paa da.

Kortet var ogsaa selvsagt klokket litt. ^^

Synd at kj0leren som jeg har paa mitt naavaerende 4870 kort ikke er stock. Mindre st0y, men kan ikke klokke VRAM like mye som det gammle. :<

Har du pr0vd aa klokke 5770 noe saerlig?

Kortet er klokka fra 850 til 900 på kjerna og fra 1200 til 1400 på minnet. Ikke mye, men går ikke stort mer på orginalkjøleren. Husk at både cpu og skjermkort kjører helt stabilt på disse klokkene, hvis jeg skal prøve å få høyest mulig score, kan jeg klokke høyere.

 

Ser ut som det er litt forskjell på cpun, men du får jo langt høyere sm2 og sm3 også - blir det så stor forskjell på dem pga cpu tro? :hmm:

Lenke til kommentar

Radeon HD 4890 Vapor-X i Crossfire (uten mellomrom mellom kortene) gav store varmeproblemer på det kortet som fikk viften sin helt inntil det andre kortet. Dette problemet tror jeg ikke var like stort på "vanlige" HD4890 kort grunnet annet design på kjøleren.

 

Grunnet dette har jeg solgt ett av mine 4890 Vapor-X kort og kjører nå "bare" med ett kort. Jeg hadde uansett tenkt å hoppe over til HD 5870 Vapor-X når disse kom. Det skjedde for 3-4 dager siden, og jeg er nå på leting. Men, jeg er usikker på om jeg skal gå for ett eller to kort.

 

Jeg vet at 2 stk HD 5870 kort tett i tett med referansekjøler ikke er noe problem. Dog så er jeg veldig usikker på om 4890 problemet mitt vil komme tilbake også med 5870 Vapor-X kortene. Sjansen for at noen har tilgang til 2 stk 5870 Vapor-X kort er selvfølgelig null. Men håper noen kloke hoder kan komme med innspill allikevel.

 

Har lyst på 2 kort i Crossfire, og har veldig lyst på Vapor-X kort grunnet fordelen kjøleren gir. Men samtidig så er det jo liten vits om man ikke kan kjøre 2 stk tett i tett. Har enda ikke brydd meg om å bytte hovedkort (slik at jeg kan få de to kortene lenger fra hverandre). Dog så kommer kortene med en "kort" Crossfire kabel. Så da skulle man jo tro at disse er laget for å kjøre så tett.. HD 4890 Vapor-X var tydeligvis ikke det.. Til tross for at også disse kom med en kort kabel og støtte for Crossfire.

 

Innspill eller kommentarer?

Lenke til kommentar
Ser ut som det er litt forskjell på cpun, men du får jo langt høyere sm2 og sm3 også - blir det så stor forskjell på dem pga cpu tro? :hmm:

Har sett litt paa noen av testene jeg har kj0rt.

"CPU Score 5479 vs 3317"

Den med lavest CPU score hadde bedre paa SM testene og vant med over 250 poeng.

Maskinvaren er rimelig lik. Bare mer Quad-core vs Dual-core.

Er dog ikke umulig at CPU klokken ogsaa kan bidre til ett bedre SM resultat?

Virker ikke som om hele testen er optimalisert for mer enn to kjerner. (med unntak av CPU test)

Maa si at jeg blir mer og mer skeptisk angaaende innkj0p av HD 57xx kort... :<

Endret av NuDimon
Lenke til kommentar

Radeon HD 5770 har oppført seg særs godt siden onsdagen. Til 1099,- NOK, så tror jeg dette er et av de bedre komponentkjøpene jeg har gjort. Intens gaming fører ikke lenger til spontanhopp til skrivebordet. Gotta love 40nm. :)

 

Edit; ligger og koser seg alt fra 40-43 grader opp mot cirkus 70.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...