Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tok et kjapt søk på google og se hva jeg fant!

Classified med 2x 5870....

 

Men benytter du de 2 andre pci-e portene til noe annet, så selvfølgelig..

 

snc10014.jpg w1024.png

 

Fant også et bilde av størelses sammenlikning mellom andre kort og 5870. Var ikke klar over at 5870 var så langt, selv om jeg hadde det ved siden av mitt 4870x2 kort..

post-17669-1257529637_thumb.jpg

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar
Hm, viser seg at det kan bli vanskelig å få plass til 2 5870 samtidig som at jeg får brukt begge x16 slottene på Classified-kortet mitt.

Daaa ble det visst X2/90 alikevel da. :c

 

Kan du forklare ditt problem litt nøyere? Kan ikkje skjønne at du ikkje ahr plass på hovedkortet ditt.

 

Det er jo i kabinettet jeg ikke har plass i da. :p

- Det blir for trangt i mellom kabinettet og den nederste x16-slotten, samtidig som jeg tror at vannslangene kommer i veien.

Endret av lolvik
Lenke til kommentar
Hm, viser seg at det kan bli vanskelig å få plass til 2 5870 samtidig som at jeg får brukt begge x16 slottene på Classified-kortet mitt.

Daaa ble det visst X2/90 alikevel da. :c

 

Kan du forklare ditt problem litt nøyere? Kan ikkje skjønne at du ikkje ahr plass på hovedkortet ditt.

 

Det er jo i kabinettet jeg ikke har plass i da. :p

 

synn :!:

Lenke til kommentar
Hm, viser seg at det kan bli vanskelig å få plass til 2 5870 samtidig som at jeg får brukt begge x16 slottene på Classified-kortet mitt.

Daaa ble det visst X2/90 alikevel da. :c

 

Kan du forklare ditt problem litt nøyere? Kan ikkje skjønne at du ikkje ahr plass på hovedkortet ditt.

 

Det er jo i kabinettet jeg ikke har plass i da. :p

 

synn :!:

 

 

Nessshda, ordner seg. Tviler på at jeg trenger noe mer enn et X2/90 for 1600-oppløsning. :c

Lenke til kommentar

Flere som sliter med at musepekeren plutselig blir SVÆR i Windows 7 64 bit?

 

Sitter med et 5770 kort, og har søkt litt rundt på nettet, virker som om problemet ligger i driveren til 5*** kortene.

 

 

Vanvittig irriterende. Eneste måten jeg har funnet å få tilbake den vanlige størrelsen på pekeren er å restarte PCen, eller huke av "vis pekespor" i egenskaper for mus. Det første er selvfølgelig utrolig irriterende. Den andre midlertidige løsningen er litt bedre siden jeg slipper å restarte, men rimelig irriterende den og, minner meg om det gale 90-tall.

Lenke til kommentar
Kanskje det er litt lavt pga cpun? Skal jeg klokke lengre må jeg bytte ut stock-kjølinga evt. legge på skikkelig kjølepasta :p

http://service.futuremark.com/compare?3dm06=8968397

Vil nok ikke skade med litt klokking nei. Dette resultatet fikk jeg med ett HD 4870 512 MB VRAM ifjor. 300 MHz mer paa CPU og 1 GB mer minne hjelper nok litt paa da.

Kortet var ogsaa selvsagt klokket litt. ^^

Synd at kj0leren som jeg har paa mitt naavaerende 4870 kort ikke er stock. Mindre st0y, men kan ikke klokke VRAM like mye som det gammle. :<

Har du pr0vd aa klokke 5770 noe saerlig?

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om det er noen som har kjøpt 5770 og har testet 3dmark 06?

Her er hva jeg får: http://service.futuremark.com/compare?3dm06=12403199

 

Kanskje det er litt lavt pga cpun? Skal jeg klokke lengre må jeg bytte ut stock-kjølinga evt. legge på skikkelig kjølepasta :p

 

 

 

Fikk i underkant av 17000 selv med omtrent samme kortet.

 

8GB minne

HIS 5770

I5 750

 

Ingenting er klokka, har ikke brukt 3DMark på noen år så veit ikke hva som er bra.

 

 

 

Vanvittig irriterende. Eneste måten jeg har funnet å få tilbake den vanlige størrelsen på pekeren er å restarte PCen, eller huke av "vis pekespor" i egenskaper for mus. Det første er selvfølgelig utrolig irriterende. Den andre midlertidige løsningen er litt bedre siden jeg slipper å restarte, men rimelig irriterende den og, minner meg om det gale 90-tall.

 

Løsningen med å huke av "vis pekespor" fungerer tydeligvis bare inne i Windows.

I Eve, og da også sannsynligvis andre programmer eller spill fungerer det ikke og jeg får en megasvær musepeker.

 

Prøvde å ta et skjermbilde av den for å illustrere, men den blir faktisk ikke med på skjermbildet.

 

 

Dette begynner å bli smått frustrerende, er det virkelig ingen som veit hvor problemet ligger og hvordan det kan løses?

Lenke til kommentar
Flere som sliter med at musepekeren plutselig blir SVÆR i Windows 7 64 bit?

 

Sitter med et 5770 kort, og har søkt litt rundt på nettet, virker som om problemet ligger i driveren til 5*** kortene.

 

 

Vanvittig irriterende. Eneste måten jeg har funnet å få tilbake den vanlige størrelsen på pekeren er å restarte PCen, eller huke av "vis pekespor" i egenskaper for mus. Det første er selvfølgelig utrolig irriterende. Den andre midlertidige løsningen er litt bedre siden jeg slipper å restarte, men rimelig irriterende den og, minner meg om det gale 90-tall.

Aha! Jeg har klaget på dette en stund men aldri funnet en forklaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...