Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, dette Dell DP til DVI adapter greiene. Klarer ikke få det til å virke jeg

Får bilde på 24" skjermen, men det bare flimrer av og på konstant. Kobla til tv'en via hdmi kabel og en dvi overgang. Får ikke bilde på tv overhode.

 

Må man ha noen drivere til denne greia eller noe?

 

Legger ved et bilde av adapteret også, da det fantes dårlig med det på nett.

post-17669-1257447240_thumb.jpg

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar
Hm, dette Dell DP til DVI adapter greiene. Klarer ikke få det til å virke jeg

Får bilde på 24" skjermen, men det bare flimrer av og på konstant. Kobla til tv'en via hdmi kabel og en dvi overgang. Får ikke bilde på tv overhode.

 

Må man ha noen drivere til denne greia eller noe?

 

Legger ved et bilde av adapteret også, da det fantes dårlig med det på nett.

 

Har sjølv tre stk Samsung 22" med lik oppløsning og der var det kun plug and play. Adapteren er ihvertfall korrekt.

Lenke til kommentar
Er riktig adapter det, BIZLINK ....

 

Men er 90% sikker på at alle skjermene må ha samme oppløsning for å lage en gruppe ut av det ...

Ergo ville det ikke virket for meg som skulle kjørt 2x19" og 1x24".

 

Hele denne EyeFinity saken begynner å vise sine opplagte svakheter som burde vært godt informert om fra AMD/ATI ift. DVI skjermer som de aller fleste i dag har.

NB! Mao. ser jeg meg nødt til å bruke angrerettfristen på mitt HD5770 som kun ble kjøpt inn for dette formålet. Iom. at jeg ikke har fått henten det i hentebua ennå så blir det bare å hente en USB minnepenn og en liten annen dings og si "send dette skjermkortet tilbake". Jaja.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Litt off topic men, leste dette på fudzilla

 

ATI’s next generation is 28nm

Written by Fuad Abazovic

Thursday, 05 November 2009 16:40

 

 

 

 

Will skip 32nm

 

 

It looks like ATI’s next generation graphics that could hopefully appear in late 2010 will be developed in the 28nm process.

 

This might be the first chip developed for both TSMC and Globalfoundries. Globalfoundries hopes to have its 28nm bulk process ready in late 2010, probably in Q4, and ATI will probably be one of the first customers.

 

If ATI plays it safe it will develop the chip for both TSMC and Globalfoundries and will benchmark which of the two gets the job done better. AMD is yet to announce that it will officially do its GPUs in Dresden bulk part of factory, but this is something that won’t surprise many people.

 

Just remember that TSMC’s yields with 40nm are not great and considering that this silicon is in the majority of ATi and Nvidia chips, especially new designs, an alternative for the next generation becomes more likely.

Lenke til kommentar

Hm, har ikke prøvd å lage en gruppe av de 3 skjermene jeg har. Har kun prøvd extended desktop med 2x 24", men får det ikke til å virke igjennom adapteret. Er forøvrig mange andre som har samme problem, så litt usikker på hvorfor dette skjer.

 

Er som skjermen mister kontakt med grafik kort støtt eller faller ut. Igår så fikk jeg ikke bilde overhode igjennom adapteret. Så mest sannsynligvis et sync issue.

Lenke til kommentar
Et lite tips for dem som skal ha 5870 (og ikke har noe imot å vente til det kommer på lager). Ser hos Amentio at Powercolor 5870 akkurat nå koster 2122,-. Jeg regner egentlig med at det er feilpriset, men hvem vet. Jeg fikk mine Sapphire kort til leverandør-pris som var rett over 2000,-, så 2122,- er ikke helt usannsynlig...

 

Jøss det var billig, men får man den for den prisen hvis man bestiller nå og det er feilprisa ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...