Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har jeg fått inn 5770. Men dette med physx går vel i vasken siden jeg ikke har nyere nvidia kort enn 7900GT?

 

MangaHead: Du må ha 8800-serie eller nyere for å benytte PhysX

 

Det som gledet meg idag var at i 2 av 4 spill testet av hilbert hos guru3d så slår phii965 stock I7-940 stock, på 1920x1080, et uavgjort og 1 tap :). Dette med 1 x 5870 under pansret :)

 

Osse: "The Phenom II X4 965BE is definitely good enough to power up such a stallion of a GPU, but as the Core i7 series proves, it can be done better".

Må også nevnes at der 965 slo 940, så kjørte 965 på 4ghz og 940 på stock..

 

Ble ikke kjempe imponert, men bra at AMD prøver å hevde seg i top segmentet til en billigere pris.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

bla.. bestilte 5850 fra multicom 25/10 vel vitende om at det ikke kom på lager før 27/10. Dagen etter var datoen endret til 3/11, deretter 9/11 og nå står den på 16/11, og denne er heller ikke bekreftet...

 

Hvor har dere på forumet her egentlig kjøpt deres 5850/5870-kort? Er jo utsolgt alle plasser, og der de har igjen må du betale enn del mer..

 

Er fryktelig irritert over at net-shopene ikke kan ta inn flere kort.

Lenke til kommentar
bla.. bestilte 5850 fra multicom 25/10 vel vitende om at det ikke kom på lager før 27/10. Dagen etter var datoen endret til 3/11, deretter 9/11 og nå står den på 16/11, og denne er heller ikke bekreftet...

 

Hvor har dere på forumet her egentlig kjøpt deres 5850/5870-kort? Er jo utsolgt alle plasser, og der de har igjen må du betale enn del mer..

 

Er fryktelig irritert over at net-shopene ikke kan ta inn flere kort.

Digitalimpuls har 13 stk 5850 på lager.

Link

Lenke til kommentar
bla.. bestilte 5850 fra multicom 25/10 vel vitende om at det ikke kom på lager før 27/10. Dagen etter var datoen endret til 3/11, deretter 9/11 og nå står den på 16/11, og denne er heller ikke bekreftet...

 

Hvor har dere på forumet her egentlig kjøpt deres 5850/5870-kort? Er jo utsolgt alle plasser, og der de har igjen må du betale enn del mer..

 

Er fryktelig irritert over at net-shopene ikke kan ta inn flere kort.

 

Noen var smarte og kjøpte første dagen 5870 kom ut til butikkene :D

 

 

Hvis du ikkje vil betale et par hundrelapper ekstra for å kjøpe et kort som er på lager, så har du ikkje nok lyst på kortet heller ;)

 

Å sammenlikne priser med f.eks Amentio er jo liten vits, da Amentio er en vits av en nettbutikk. Det er faktisk verd å betale litt mere for hardware når man vet at RMA og slikt ordner seg UANSETT kjapt og greitt :)

Lenke til kommentar
bla.. bestilte 5850 fra multicom 25/10 vel vitende om at det ikke kom på lager før 27/10. Dagen etter var datoen endret til 3/11, deretter 9/11 og nå står den på 16/11, og denne er heller ikke bekreftet...

 

Hvor har dere på forumet her egentlig kjøpt deres 5850/5870-kort? Er jo utsolgt alle plasser, og der de har igjen må du betale enn del mer..

 

Er fryktelig irritert over at net-shopene ikke kan ta inn flere kort.

 

Noen var smarte og kjøpte første dagen 5870 kom ut til butikkene :D

 

 

Hvis du ikkje vil betale et par hundrelapper ekstra for å kjøpe et kort som er på lager, så har du ikkje nok lyst på kortet heller ;)

 

Å sammenlikne priser med f.eks Amentio er jo liten vits, da Amentio er en vits av en nettbutikk. Det er faktisk verd å betale litt mere for hardware når man vet at RMA og slikt ordner seg UANSETT kjapt og greitt :)

 

Amentio er litt tregere enn komplett, ja - men kortet er pakket og sendt så jeg skal ikke klage. ;)

Lenke til kommentar

Amentio er digg de! Bestilte meg nesten alle komponentene mine der nå for en måned siden, og de sendte meg bedre harddisk og ram enn det jeg bestilte. :p

Bestilte 750gb harddisk, fikk samma modell bare 1TB. Bestilte 3x 2gb Corsair ram brikker til 1150, og fikk en annen verson som var bedre og kostet 1500. Klager ikke på det sånt! :D

Endret av Svartasmeden
Lenke til kommentar
Amentio er digg de! Bestilte meg nesten alle komponentene mine der nå for en måned siden, og de sendte meg bedre harddisk og ram enn det jeg bestilte. :p

Bestilte 750gb harddisk, fikk samma modell bare 1TB. Bestilte 3x 2gb Corsair ram brikker til 1150, og fikk en annen verson som var bedre og kostet 1500. Klager ikke på det sånt! :D

 

Du har ikkje skrevet grunen for at de gjorde det da. Hvor lang tid ventet du på varene etter at du bestillte f.eks?

Lenke til kommentar
Batman AA is not our property. It is owned by Eidos. It is up to Eidos to decide the fate of a feature that AMD refused to contribute too and QA for their customers, not NVIDIA.

 

If it is relatively trivial, Mr. Huddy should have done it himself. The Unreal engine does not support in game AA, so we added it and QAed it for our customers. As Eidos confirmed (Not allowed to post links here, but check PCper for Eidos' statement) AMD refused the same opportunity to support gamers with AA on AMD GPUs. I'm sure Mr. Huddy knows how important QA is for game developers. I recommend AMD starts working with developers to make their HW work in a proper way. That's not our job. We added functionality for NVIDIA GPUs into the game. We did not lock anything out. AMD just did not do their work. This happened with previous UE3 engine titles before, where ATI owners had to rename the executable to make AA work on that title (Bioshock in example). It’s not NVIDIA to blame here.

 

...

 

Lars Weinand, NVIDIA

 

I’m surprised and pleased by authorised NVIDIA spokesperson Lars Weinand’s clarification that “Batman AA is not our property. It is owned by Eidos. It is up to Eidos to decide the fate of a feature that AMD refused to contribute too and QA for their customers, not NVIDIA.”

 

AMD received an email dated Sept 29th at 5:22pm from Mr. Lee Singleton General Manager at Eidos Game Studios who stated that Eidos’ legal department is preventing Eidos from allowing ATI cards to run in-game antialiasing in Batman Arkham Asylum due to NVIDIA IP ownership issues over the antialiasing code, and that they are not permitted to remove the vendor ID filter.

 

NVIDIA has done the right thing in bowing to public pressure to renounce anti-competitive sponsorship practices and given Eidos a clear mandate to remove the vendor ID detect code that is unfairly preventing many of Eidos’ customers from using in-game AA, as per Mr. Weinand’s comments. I would encourage Mr. Singleton at Eidos to move quickly and decisively to remove NVIDIA’s vendor ID detection.

 

It’s also worth noting here that AMD have made efforts both pre-release and post-release to allow Eidos to enable the in-game antialiasing code - there was no refusal on AMD’s part to enable in game AA IP in a timely manner.

 

I trust that you will also confirm that no similar activity will take place on any other games?

 

Richard Huddy, Worldwide Developer Relations Manager, AMD's GPU Division

kilde: http://www.hexus.net/content/item.php?item=20991&page=1 (nederst)

 

mere her

http://www.hexus.net/content/item.php?item=20991&page=2

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...