Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DX11 uten tesselation (alså omtrent som DX10 ser ut)

Capture036596.jpg

 

DX11 med tesselation

Capture035014.jpg

 

Radeon HD 5870 med Catalyst 9.11 Beta (OpenCL Driver)

ytelsen har vel noe med cpuen min (5000+ for øyeblikket) og at drivern jeg bruker er beta ;)

 

har hørt at ATI skal komme med en overaskelse driver med god ytelse i 9.12

 

og i tilegg bruker nok unigine VELDIG mye tesselation, de legger på ALT, så ytelsen blir jo snegle når alt må ha tesseleation, trur heller ikke de bruker DirectCompute

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Til gaming er 1280x720p 1-2m unna på en 37" helt topp. Xbox360 og PS3 sier alt om det.

 

Og om du får mer vil du aldri ha bruk for det? Målet mitt på neste PC er 5760x1200. Om jeg hadde hatt plass kanskje 7560x1600, men tror ærlig talt ikke jeg har plass akkurat nå... 3 30"'ere er tross alt over 2 meter bredde. Og om jeg må bygge nytt hus for å få plass, så tar jeg heller steget helt ut og lager noe lignende som en på widescreengamingforum og bygger ett 3 projektor-oppsett.

Lenke til kommentar

Jeg er sikker på at det kunne sett penere ut i DX10 uten tesselation.

 

Altså det virker som det kuttes unødvendig kraftig ned på polygons i DX10 bildet for å overdrive tesselation effekten med betraktelig flere polygoner, som jo er fordelen med tesselation, men ikke i denne grad tror jeg. Jeg kan ikke huske at vegger og terreng har sett så flatt og kjedelig ut i DX10.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg er sikker på at det kunne sett penere ut i DX10 uten tesselation.

 

Altså det virker som det kuttes unødvendig kraftig ned på polygons i DX10 bildet for å overdrive tesselation effekten med betraktelig flere polygoner, som jo er fordelen med tesselation, men ikke i denne grad tror jeg. Jeg kan ikke huske at vegger og terreng har sett så flatt og kjedelig ut i DX10.

Ja den trappa er jo bare en bakke i DX10 modus. Dem kunne også ha brukt parallax occlusion mapping (DX9 funksjon) for å gitt et inntrykk av mer geometri. Skrittet opp til DX11 tesselation hadde likevel vært stort, men dette blir ganske overdrevet ja.

 

Eksempel på parallax occlusion mapping i Crysis:

post-6993-1257086263_thumb.jpg

Lenke til kommentar
2560x1600-skjermer er grusomt dyre. Hadde de kostet under 5k hadde jeg kanskje kjøpt en.

Jeg ga 6000 for min Dell 3007 WFP. Det er en overkommelig pris i min bok.

Hva er poenget med slike poster hvis du ikke gir noe informasjon om hvor og hvordan? Når man ser listeprisen på prisguiden og ser at billigste 30" 2560x1200 er 11200,- så er det meningsløst for oss andre å vite at dere i hwno klarte å få produktet til halve prisen :thumbdown:

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

jeg skal ha nytt skjermkort, og jeg lurer nå på om jeg skal velge

 

2 stk HD 5770

eller

1 stk HD 5850

 

de koster omtrent det samme, litt avhengi av hvor jeg kjøper. på tomshardware viser mange tester at 2 x 5770 gjør det LITT bedre enn 5850, burde jeg da automatisk gå for dette? eller er det noe jeg burde vite?

 

hvordan er det for eksempel med overklokking i CF? vil jeg få mer ut av OC med to eller ett kort? hva vil kunne dra de tyngste spillene i lengst tid fremover?

 

er litt fristene med 2 x 5770 pga lagerstatus xD

 

edit: link til test http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-5770,2446.html

Endret av No0en
Lenke til kommentar
2560x1600-skjermer er grusomt dyre. Hadde de kostet under 5k hadde jeg kanskje kjøpt en.
Jeg ga 6000 for min Dell 3007 WFP. Det er en overkommelig pris i min bok.

Hva er poenget med slike poster hvis du ikke gir noe informasjon om hvor og hvordan? Når man ser listeprisen på prisguiden og ser at billigste 30" 2560x1200 er 11200,- så er det meningsløst for oss andre å vite at dere i hwno klarte å få produktet til halve prisen :thumbdown:

"Vi i hwno"? Jeg er frilanser, på ingen måte tilknyttet det redaksjonelle.

 

For å svare på posten; det handler bare om å følge med. Innkjøpspris på slikt er mye laver enn utsalgspris, og de selger unna eldre modeller nå og da. Slikt er det med alt.

Lenke til kommentar
2 stk HD 5770

 

vil ikke 2 5770 ta selv hd5870?

tviler, isåfall ville ingen kjøpt 5870, og 2 5770 var bare så vidt bedre enn 5850

 

hva tror dere gir mest tyelse med oc? i hodet mitt virker det logisk at å oc med 50 mhz på to kort er bedre enn å oc 50mhz på ett kort, stemmer det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...