Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Haha, det der må være det mest "ghetto" jeg har sett på lenge. Hvilke temps får du?

 

 

Temps er 60 load og 39 idle 24 ambient.

 

Ghetto ja, allt arbeid er faktisk gjort med en platesaks fra biltema , og strips self :D

 

men enormt bra og lysløs kjøling. få snekret sammen en bra bios, hadde vært artig og lagt seg på 1001 mhz som 24/7 setting.

 

 

tror egentlig 2 5770 hadde funket fett i CF tar vel 5870?? og det og til 2200,- + at det er lagervare

Lenke til kommentar

Støtte på et litt merkelig problem i dag med mitt nye HD5770 kort. Det er koblet til en vanlig PC-monitor og en projektor, begge via DVI.

 

Problemet er at jeg ikke får fylt hele bildet på projektoren. Setter oppløsning til 1920x1080, som er native. Projektoren bekrefter at den mottar riktig oppløsning i "real" modus som bypasser all skalering. Den var tidligere koblet helt likt med et 8800GTS kort, men da jeg satte i HD5770 kortet startet altså disse probelmene...

 

Tips?

Lenke til kommentar

Med tanke på at 5900 er 2 stk 5870 kjerner som er nedklokket på et pcb, så er ikkje 5900 så sinnsykt heftig. Overklokking vil også være dårligere enn 2 stk 5870 i cfx.

 

Fordelen er at man bruker bare 1stk pci-e slot.

 

Men viser det seg plutselig at 5900 har en superfordel når det gjelder ytelse over 2x5870, så blir det kjøp av 5900. Noe jeg tviler på.

 

Med Asus "superkomputa" så har jeg nok av pci-e plasser også :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Med tanke på at 5900 er 2 stk 5870 kjerner som er nedklokket på et pcb, så er ikkje 5900 så sinnsykt heftig. Overklokking vil også være dårligere enn 2 stk 5870 i cfx.

 

Fordelen er at man bruker bare 1stk pci-e slot.

 

Men viser det seg plutselig at 5900 har en superfordel når det gjelder ytelse over 2x5870, så blir det kjøp av 5900. Noe jeg tviler på.

 

Med Asus "superkomputa" så har jeg nok av pci-e plasser også :p

 

Hvis man setter på en god aftermarketkjøler burde 5900 kunne klokkes ganske bra. Bare de ikke bruker dårlige chipper(lavt binnet) som såvidt klarer 725mhz.

Lenke til kommentar
Bodar @ guru3d
Heftige saker, men jeg synes det ødelegger en del med sorte rammer midt i skjermbildet på så få skjermer i gaming, og ville heller synes en 50-60" Plasma/LCD-TV med 1920x1200 var bedre til storskjerm gaming.

 

Da blir oppløsningen høy nok og man får denne big-gaming følelsen. Det blir veldig ugunstig med de sorte rammene og samtidig skulle drive ekstrem høy skjermoppløsning som jo må være litt av poenget der for å få skarpest mulig skjermbilde.

 

Til skrivebord og kombinerte oppgaver derimot synes jeg Eyefinity virker superb, om man kan spille fullscreen på en skjerm og ha andre ting gående på de andre skjermene osv. Jeg skal kombinerer en 24" med 19" på hver side, som gir meg et godt oppsett. Det frister med 3x24 på høykant men det vil ikke passe med gaming kun på 1 skjerm.

 

Men Eyefinity må jo være flysimulator guttas store våte drøm som endelig går i oppfyllelse. Bare FSX blr videreutviklet. Studioet har startet eget firma etter at de fikk kroken på døra av MS, men har ikke sagt noe om FSX lignende planer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...