Bibbo Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Ser ut til at jeg skaffer meg en Receiver som bare sender bilde i HDMI, og ikke lyd. Noob som jeg er, lurer jeg da på hva jeg sender lyden med? Betyr dette at jeg må ha en HDMI-kabel til projektor, pluss en lydkabel av et slag? Og at alle komponentene må tilkobles HDMI pluss lydkabel, eller analogt? Og er det stor forskjell mellom lyd/bilde i en HDMI kabel kontra en for bilde og en for lyd? Bibbo Endret 1. januar 2009 av Bibbo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 HDMI til bilde og optisk til lyd. men hvorfor skaffe en Receiver som ikke kan kjøre bilde og lyd på HDMI? helt sikker på at det stemmer? Lenke til kommentar
Bibbo Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Mest fordi jeg sparer 50%, som heller går til subwoofer. Lurer derfor litt på kvaliteten kontra disse to alternativene (alt i ett, eller to forskjellige)? Hvis fordelene blir for mange blir det å vente med subwoofer og investere i en dyrere receiver. Endret 1. januar 2009 av Bibbo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 jeg ville garantert droppet suben og kjøpt en bedere Receiver, se på Onkyo Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 HDMI skal jo støtte både lyd og bilde? Eller er dette opp til produsenten? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 HDMI standarden støtter både lyd og bilde. Men det betyr ikke nødvendigvis at kilden sender både bilde og lyd via denne kabelen. På TV'n min har eg for eks tre HDMI innganger mens bare to av disse støtter lyd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Jeg ville garantert droppet suben og kjøpt en bedere Receiver. Hvorfor? En ny subwoofer vil mest sannsynlig gi et høyre løft i lyden enn det HD-lyd, uten subwoofer, vil gjøre. (Jeg ser selvfølgelig de rent praktiske og fremtidige fordelene med en annen receiver). I løpet av syv poster har det enda ikke gått frem hvilken receiver det faktisk er snakk om. Hvilken receiver er det trådstarter skal skaffe seg? Endret 2. januar 2009 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 fordi det er viktigere å ha en amp som er bra så man kan eventuelt dra en sub. har man store nok høyttalere forran (gulv stående) er ikke sub det første man bør tenke på receiveren er det viktigste i ett surroundanlegg, så derfor mener jeg man burde legge litt ekstra kroner i den, og oppgradere senere med en sub. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå