420maryjane Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Hei. Jeg fikk Xbox 360 til jul det året den ble sluppet i Norge. I det siste så har bildet begynt å fryse og se helt ødelagt ut mens det lyser 3 røde lys. Første gangen det skjedde ordnet det seg når jeg startet den på nytt, men etter jeg fikk Mirror's Edge til jul i år så skjer det veldig hyppig bare minutter etter jeg har startet Xboxen. Er dette den såkalte RROD? Er det fortsatt håp for xboxen min eller venter den bare på det siste nådestøtet? Hvis det er det sistnevnte, hva gjør jeg? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 ring xbox og send på service, de henter på døra og dir deg en swap etter 2 uker:) Lenke til kommentar
claes Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hvis han fikk den til jul i 2005 har vel den 3 års garantien (for rrod) akkurat gått ut? Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Vi i Norge har reklamasjonsrett. Ring og klag du Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Det heter 3RLOD (Three Red Lights of Death), ikke RROD (åpenbart, det er ingen rød ring, mer som 3/4 dels ring). Eneste permanente fiks for 3RLOD er å sende konsollen til Microsoft og det er det bare å gjøre med en gang. Det koster ingenting og DHL både henter og leverer din konsoll på døra. Ordinær tid fra du leverer konsollen fra deg til du får den tilbake er ca 5-7 dager. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Muligheten er at du legger inn en bestilling her. Må være innlogget med gamertaggen din. Birger Lenke til kommentar
420maryjane Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg registrerte Xboxen min på xbox.com og der så jeg at 3-års garantien som gjelder for 3 røde lys er utløpt. Er det fortsatt noen vits å prøve seg? Lenke til kommentar
HolyKrist Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg registrerte Xboxen min på xbox.com og der så jeg at 3-års garantien som gjelder for 3 røde lys er utløpt. Er det fortsatt noen vits å prøve seg? Er det ikke 5 år reklamasjon i Norge da?? Og et produkt som blir ødelagt og det ikke er din feil så er det vel reklamasjon det skal gå på.. Så da må du ha kvitteringen, og ta den med til den butikken du kjøpte den.. Lenke til kommentar
420maryjane Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Jeg registrerte Xboxen min på xbox.com og der så jeg at 3-års garantien som gjelder for 3 røde lys er utløpt. Er det fortsatt noen vits å prøve seg? Er det ikke 5 år reklamasjon i Norge da?? Og et produkt som blir ødelagt og det ikke er din feil så er det vel reklamasjon det skal gå på.. Så da må du ha kvitteringen, og ta den med til den butikken du kjøpte den.. Kvittering blir nok litt vanskelig siden jeg fikk den som julegave. Men sendte akkurat inn forespørsel om reperasjon online og på kvitteringen står det følgende: Konsollreparasjon - 3 blinkende lys - Garanti Antall: 1 Pris: 0 Vil det si at reparasjonen blir gratis eller at bare frakt av konsoll er gratis? Ble litt usikker med tanke på at det først stod at standardgarantien for 3 røde lys var utløpt og at det så står Garanti på kvitteringen online. Endret 3. januar 2009 av 420maryjane Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Alt skal være gratis så lenge du kjøpte den i Norge. Da har du gratis reparasjon i 5 år etter kjøp. Enkelt og greit. Om internettsiden til Microsoft skulle by på noen problemer (noe jeg vil tro den/de gjør) er det bare og ringe. Folka på telefonen har nok fått høre dette med reklamasjon X antall ganger tidligere, så de er nok sikkert litt lettere å ha med å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå