Whirush Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Hmmm... Først og fremst må jeg si at msi har duste-bios-updates! En autoexec.bat for svarte! Satt på min fars maskin og henta ned bios-flash til mitt hk (et K7T266 Pro2). Fant en autoexec.bat i updaten og skulle editere den. Men jeg trykka selvfølgelig på "run"... dermed ble biosen til min far flasha! *dæng* Så... er det noen snille sjeler der ute med en biosbrikke til dette kortet som kunne tenke seg å selge det til meg? Faren min er skitforbanna på meg! Lenke til kommentar
ebe Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 http://www.amptron.com/documents/Recover.pdf Les det der du. Fixer'n har lagt den ut tideligere) Formater en diskett, kopier den riktige biosen (en .ROM fil) til disketten og rename den til AMIBOOT.BIN (eller AWARDBOOT.BIN hvis du har Award-bios) Lenke til kommentar
Whirush Skrevet 18. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2002 Vel, nå har det seg sånn at maskinen ikke vil boote noenting som helst! Jeg slår den på og den begynner å suse litt, og ingenting mer skjer.... Skjekker ikke diskettstasjonen heller.. Lenke til kommentar
Zebra Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Med fare for å virke som en total idiot, har du forsøkt å resette CMOS'en ?. Det er ofte en backup av fabrikkinstillingene som ligger inne. Ved siden av biosen din har du en jumper som heter JBAT1. Flytt denne over til å dekke de to andre pinnene i et par sekunder og sett den tilbake. Start deretter maskinen. Lenke til kommentar
ebe Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Beklager, glem det jeg skrev i parentes om AWARD-bios. Det gjøres litt annerledes. Les .pdf fila Lenke til kommentar
Danny Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 har ikke msi sånn liveupdate? slik at den conecter nettet og flasher biosen din. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Quote: On 2002-01-18 15:59, Danny skrev:har ikke msi sånn liveupdate?slik at den conecter nettet og flasher biosen din. Og det hjelper jo mye når man ikke får bootet i det hele tatt... Uansett er det ikke anbefalt med Live update. Lenke til kommentar
Whirush Skrevet 18. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2002 Jeg har prøvd å resette CMOS'en, og det som stod i PDF'en var bare hvis jeg kunne boote opp.... Er det virkelig ingen som vet om noen som har en til salgs. Er nemlig ganske sikker på at det ikke kan repareres, bortsett fra med "hot-swapping" og jeg har ingen å "hot-swappe" med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå