Nauz Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Har noen her hørt Infinity Classia C336 i aksjon? La skikkelig merke til de først nå og syntes utsende var lekkert! Ser Elprice.no selger til 5800kr? Kanskje dette kan være noe for trådstarter, selvom de ligger litt høyere i pris. Fant en test av fult 5.1 sett. Link Lenke til kommentar
DKH Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Da har jeg og min kjære samboer vært på handletur i dag. Først var vi innom soundgarden for å se på jamo s606. Ett er å ha prøvd disse, hørte vi også på sa 1750 (riktignok på en laaangt dyrere forsterker). Jeg hadde med egen musikk som jeg prøvde de på (for de som lurer ble disse spilt: "Be yourself" av Audioslave og "Save your day" av José Gonzáles). Av disse to lød nødvendigvis SA litt bedre. Men ikke på langt nær så mye bedre som jeg ville antatt. Derfor droppet jeg disse der og da. Videre gikk turen til hifi-klubben hvor vi prøvde Dali concept 6. Disse syntes jeg låt hakket vassere enn jamoen. I tillegg var det en ulyd i den ene jamohøyttaleren jeg hørte på (dette kan selvfølgelig være fra en liten finger som har fikla eller lignende). Servicen på Hifi-klubben var også mye bedre. Følte de kunne mye mer der, og var rett og slett mer interessert. Alt dette i tillegg til at jeg synes Dali så mer solid og velkonstruert ut, samt hadde en litt strammere bass (mer presis), så ble valget enkelt etterhvert. Jeg endte derfor opp med Dali Concept 6 fronthøytalere + Dali Concept senterhøyttaler. Kabel ble VAN DEN HUL The CS-122 HYBRID. Takk for alle innspill som har hjulpet meg! Nå satser jeg bare på at jeg blir ordentlig fornøyd med de - noe jeg tror jeg blir. Endret 10. januar 2009 av DKH Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Du kommer sikkert til å bli veldig fornøyd! Jeg hørte på concept 6 på HFK da jeg kjøpte B&Wene mine. Det er en fin høyttaler! Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Virker som om du absolutt har valgt det rette. Håper du blir fornøyd og at anlegget kan bidra til gode stunder Lenke til kommentar
DKH Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Føler jeg har gjort det rette, og håper jeg blir fornøyd. Bestilte også Onkyo sr606 i kveld, så da satser jeg på at det blir en bra kombinasjon. Valgte denne etter at den slo H/K og Yamaha i Lyd & Bilde. I tillegg syntes jeg den hadde det jeg så etter. Har vel ikke gjort noe dumt valg der heller håper jeg på?! Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Det er jo en grunn til at den vant testen til lyd og bilde, så du får umulig har gjort noe dumt valg. Ser veldig mange har Onkyo forsterkere, også sammen med Dali høytalere! Uansett, så har de fleste reciverne i den prisklassen får gode skusmål, så å gjøre et veldig dårlig kjøpt tror jeg er vanskelig! Lenke til kommentar
DKH Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Ja, har troa på onkyoen. Selv om merket var ukjent for meg frem til for halvannet år siden. Har nå fått Dali høyttalerne i hus (selv om de står uten forsterker da den gamle er solgt, og jeg venter på den nye) og dæven må si de passet inn i leiligheten. Nå gleder jeg meg til å få spilt med de. Skal bruke medfølgende spikes, men er nødt til å ha puter (tablets) under for å ikke ødelegge gulvet her. Er det kun hifi-butikker som fører dette, eller vil jeg kunne få tak i det på clas olson/elkjøp/expert? (Har disse tre veldig nære der jeg bor, så derfor jeg spør) Endret 12. januar 2009 av DKH Lenke til kommentar
DKH Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Et lite spørsmål litt off topic: kommer til å spille av cd med playstation nå. Vil jeg få en markant bedre lydopplevelse ved dedikert cd-spiller? Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Helt klart. Men hold deg unna de billigste. Hva med en slik? Lenke til kommentar
DKH Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Da får jeg sette opp en slik én på "hva som skal inn" lista mi da, heh. Men takk for for svar ultimatedeskjet! Lenke til kommentar
DKH Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Spør om en ting til i samme tråd jeg, da jeg har fått god hjelp her:) Nå som jeg har Concept 6 fronter, Concept senter og Onkyo 606 reciever, skal jeg se på bakhøyttalere. Har sett litt på concept 1 og 2 selvfølgelig, men også litt på Dali Lektor 1. Noen som vil komme med anbefalinger? Enten blant de tre, eller noen helt nye forslag? Endret 13. januar 2009 av DKH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå