stalemate Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Saken så langt. Medio Februar - - Mottar pakke fra Databutikken - HK og minne - Får det ikke til å virke - sender varen tilbake, innen 10 dager, for å få benyttet meg av angrefristloven - slik at jeg da kan bestille opp et nytt kort umiddelbart. - Mottar det nye kortet - og ventinga starter. - Sender mail på mail, der jeg hver gang nevner at pengene skal refunderes. - Sender enda mer mail, der jeg nevner at pengene skal returneres, og hvor lang tid tar dette? - 09-04 - mottar mail om at de ikke har funnet feil på kort, og gjør klart for returnering. - Jeg sender mail tilbake, sier at om hvorvidt kortet virker eller ikke vil jeg ikke kommentere, jeg har skrudd en del pc'er i min tid, og kjenner et dødt HK når jeg ser et - men det kan jo være at jeg tar feil - så jeg gjentar da - for, og jeg overdriver ikke - 20. gang at jeg vil heve kjøpet, og få returnert pengene, til mitt kontonr, som jeg da skriver i mail, skrev på returskjemaet, og i eget følgebrev. Det virker som om den lokale mensa-avdelingen i malmø da har fått for seg at angrefristloven IKKE gjelder når varen er intakt, etter deres mening (dette får meg dessuten til å tro at de har en annen oppfatning av verbet "å fungere" også). De vil da returnere kortet, til tross for, og det har jeg også nevnt 20 ganger, at jeg bestillte opp ny identisk vare fra dem. Stivbeinte er de også. Så spenninga stiger når stalemate vs Databutikken.com går inn i sin 21 runde. Så det spørsmålet jeg blir sittende igjen med, er egentlig enkelt og greitt - KAN DET VÆRE NØDVENDIG ? Greitt nok at varen kanskje fungerer - jeg er ingen ekspert - men at angrefristloven skal tre i kraft, er det ingen som helst tvil om. Spådommen blir: merk dere datoen etc - at de sender pakken uansett. Jeg får pakkenummer, plasseren en uhøflig telefonsamtale, der jeg får forklart på skånsk at det gikk mer enn 10 dager fra de sendte pakken (fra sverige til trondheim) og de fikk den tilbake (trondheim - oslo - 3 dagers venting der, pluss 2 dager før de innrømmer at de faktisk har fått den) Hva skal man gjøre med sånne folk? Det er åpenbart at de prøver å utmatte meg, slik at jeg til slutt med skjelvende hender mottar et potensiellt ikke fungerende HK, som jeg tar med hjem og legger nederst i skuffen, som et symbol på min egen manglende utholdenhet. sta|emate Lenke til kommentar
bandrex03 Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Der mista de meg som kunde...gidder ikke risikere å havne i sånt tull :-? Uansett, angrefristloven gjelder jo uansett om varen virker eller ikke, det heter jo angrefrist grunnet muligheten til å angre kjøp man kanskje er misfornøyd med eller rett og slett forhastet seg med. Lovdata.no er et hjelpsomt verktøy: § 11. Rett til å gå fra avtalen (angrerett) Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Der mista de meg som kunde...gidder ikke risikere å havne i sånt tull :-? Uansett, angrefristloven gjelder jo uansett om varen virker eller ikke, det heter jo angrefrist grunnet muligheten til å angre kjøp man kanskje er misfornøyd med eller rett og slett forhastet seg med. Lovdata.no er et hjelpsomt verktøy: § 11. Rett til å gå fra avtalen (angrerett) Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt. du asso alle webshopper har slike enkelttilfeller, selv har jeg bare gode erfaringer med databutikken. (også med retur) Lenke til kommentar
stalemate Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 Kall meg nostradamus! "Hej Kortet har redan skickats tillbaka till dig, så vi kan inte återköpa det. MVH datorbutiken.com" Jeg truer de nå med forbrukerombudet, så får vi se hva de har å si til det... helv*** idi**tar sta|emate Lenke til kommentar
stalemate Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 Så fikk jeg da mail om at siden jeg i returforespørselen sa at jeg fikk feilmelding ved booting, kunne de da påvise at HK var brukt, og dermed falt angrefristloven bort. Kortet ble returnert i samme stand som det ble mottatt, i originalembalasje. Faller virkelig angrefristloven bort hvis kortet har vært montert? Tror ikke det! stalemate Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Sjekk siggen min, og legg gjerne inn opplevelser med databutikken der. Det er flere som sliter. STORT. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Kall meg nostradamus! Hei! Var det noe du ville eller? Du kan benytte angreretten hvis kortet/varen er i tilsvarende stand som når du mottok det. Florerer med dårlige erfaringer hos databutikken på forumet nå. Har de fått en ny selger eller? Jeg har bare bestillt en XP2100+ hos dem og den kom uten at jeg hadde fått ordrebekreftelse. Måtte kontakte de for å finne ut om de hadde mottatt ordren min siden jeg ikke hadde fått noe kundenummer eller ordrenummer. Tok jo lang tid før den kom også. Lenke til kommentar
stalemate Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 Kall meg nostradamus! Hei! Var det noe du ville eller? Du kan benytte angreretten hvis kortet/varen er i tilsvarende stand som når du mottok det. Florerer med dårlige erfaringer hos databutikken på forumet nå. Har de fått en ny selger eller? Jeg har bare bestillt en XP2100+ hos dem og den kom uten at jeg hadde fått ordrebekreftelse. Måtte kontakte de for å finne ut om de hadde mottatt ordren min siden jeg ikke hadde fått noe kundenummer eller ordrenummer. Tok jo lang tid før den kom også. ja du, det var de der 3.verdenskrigsgreiene..? De mener da ut at kortet bar "tydelig preg av å være brukt" - hva som ligger i det vet jeg ikke - men når de finner ut at det fungerer fint, er det vel neppe hjulspor over MOSFET'n for å si det slik. Det ble skrudd opp, og tatt ned igjen - hva kan egentlig gå feil? Når jeg spør hva de legger i "tydelig preg av å være brukt" svarer de jo selvsagt ikke. Det ligger i original eske, i orignal plast (ikke revet over teip en gang), med alle deler akkurat slik de lå da det kom. Merker at det er flere som sliter ja. Folkeaksjon mot arrogante svenske kundebehandlere er herved skipa! Vil ni vära med ? nääääää! sta|emate Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå