Gå til innhold

Sony vs Philips

Anbefalte innlegg

At noen har kjøpt denne pakken kan godt stemme , men at Elkjøp har hatt mange av denne på lageret tviler jeg mye på. Jeg skjønner ikke helt hvordan de kan greie og presse prisen ned så mye. Jeg fikk den tv pakken av Expert forhandleren min for 16000kr inkl frakt hjem. og da tjente han ingenting på det, så selv regne stykket. (Har kjøpt del hvittvarer derfra , så greie folk)

Vel, uansett hvor mange de har på lager må de skaffe det som blir solgt innen 3 dager UANSETT.

Dixon eier både Elkjop og Lefdal i Norge og sikkert flere andre meget store i utlandet, når de forhandler priser med sine leverandører så er jeg sikker på at de får bedre priser enn Expertkjeden.

Av og til er det også bare kampanje der de også selger med tap, slik har ihvertfall jeg oppfattet det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder clouding og LCD så er dette ikke bare noe som gjelder Sony, men mange andre produsenter som Samsung. Jeg leverte min Sony KDL-46W4500 pga dette problemet (bortsett fra dette var det en strålende skjerm) og kjøpte en Pioneer plasmaskjerm i stedet. Jeg er ekstremt kresen.

MEN. I ettertid har jeg sett dette problemet på mange andre flatskjermer, og det virker som om noen reagerer mer på problemet enn andre. Saken er at som oftest skal man ha en temmelig mørk stue for å plages av problemet. I mange av skrekk-eksempelbildene man ser på ulike fora (også kanskje det som er gjengitt her lenger oppe i tråden) er det ingen belysning i rommet, baklyset satt på max før bilde tas, i tillegg til at det ikke er noe signal til TV'en (altså helt sort bilde). Da provoserer man frem clouding. Jeg har faktisk sett clouding på Samsung-modeller hvor eieren ikke engang ser ut til å være klar over problemet. Jeg prøver ikke å forvare Sony her, men tror at selskapet likevel har mange kresne tilhengere.

Endret av TottoT
Lenke til kommentar

Vi har et avisutklipp fra dagbladet hengende på kontoret der jeg jobber, der det står om de hemmelige salgstriksene til Elkjøp. Dette klippet begynner å bli noen år, men vi får ofte høre fra kunder at det fortsatt stemmer. Elkjøp har gode tilbud i avisene, men prøver å få kunden over på en "bedre" tv som de sitter igjen med mer penger på.

Lenke til kommentar
Vi har et avisutklipp fra dagbladet hengende på kontoret der jeg jobber, der det står om de hemmelige salgstriksene til Elkjøp. Dette klippet begynner å bli noen år, men vi får ofte høre fra kunder at det fortsatt stemmer. Elkjøp har gode tilbud i avisene, men prøver å få kunden over på en "bedre" tv som de sitter igjen med mer penger på.

Høres litt rart ut at det er "salgstriks" for hvis det er tilbud på de billigste modellene er det logisk at kundene må få hvite at de har sine begrensninger og hva man tjener på å legge i litt ekstra. Det kaller ikke jeg salgstriks det kaller jeg god service.

Nå har Elkjøp for eksempel ett grisebra tilbud på toppmodellen til Samsung, hva trikser selgerne med i disse tilfellene da?

Lenke til kommentar

Zatuu: Det som det blir diskutert litt om er om Elkjøp bruker A866 46" +19" for 14995,- som salgstriks. (Dvs det hadde noen FÅ inne, også skal de tilby en tilsvarende eller bedre tv til samme pris)

Nå sier også en del folk at de har fått tilbud på en MØKKA tv fra Sharp, som Elkjøp da påstå er like god som Samsung A866.

Det trikser selgerne med!

Lenke til kommentar
Zatuu: Det som det blir diskutert litt om er om Elkjøp bruker A866 46" +19" for 14995,- som salgstriks. (Dvs det hadde noen FÅ inne, også skal de tilby en tilsvarende eller bedre tv til samme pris)

Nå sier også en del folk at de har fått tilbud på en MØKKA tv fra Sharp, som Elkjøp da påstå er like god som Samsung A866.

Det tibudet fikk jeg også men jeg fikk også tilbudet og vente til TV-en kom på lager, hva er problemet?

Lenke til kommentar

Det tibudet fikk jeg også men jeg fikk også tilbudet og vente til TV-en kom på lager, hva er problemet?

Det er jo dette som er hele trikset! Det kan jo godt være mulig at tven ikke kommer i det hele tatt, at Samsung plutselig ikke kjører pakketilbudet mer, og at elkjøp ikke får tak i disse. Da kan jo elkjøp si at de tilbyr deg en tilsvarende eller bedre tv.

Skjønner?

Jeg blir jo selvfølgelig overlykkelig selv hvis jeg får tlf fra elkjøp, og de sier jeg kan hente "min" A866;)

Lenke til kommentar
hvis sharpen er mye dårligere er det ikke tilsvarende vare? da kan du kreve annen god tv med samme specs?

Hvis du dokumenterer det for Elkjøp at Sharpen er en dårligere tv, så lurer jeg på hva de vil si ja. De står vel på sitt, og mener Sharp'en er en bedre tv. Har sjekket tester osv, hvor sharpen kommer mindre godt ut!

(Er jo dette som er trikes som folk går på, de tror de gjør et bra kjøpt når de kjøper en utgående Sharp, som de tror skal være bedre enn 866 fra samsung)

Lenke til kommentar

Vel , jeg takket glatt nei til Sharp sin model , da jeg hadde kjøpt Samsung pakka enn anne plass. Men jeg mener dette er rent salgtriks ifra elkjøp , og jeg klandrer dem ikke. de skal jo selge. Men det er ikke alle som er så inni Tv-apperater. og da ser en 46" ganske lik ut for noen. Så jeg føler dette er et sleipt triks ifra Elkjøp. Bra for de få som fikk samsung pakka , men jeg er 100% på at dette er planlagt ifra elkjøp at det skulle gå "tomt raskt" , alt trekker kunder i butikk :)

Lenke til kommentar
Vel , jeg takket glatt nei til Sharp sin model , da jeg hadde kjøpt Samsung pakka enn anne plass. Men jeg mener dette er rent salgtriks ifra elkjøp , og jeg klandrer dem ikke. de skal jo selge. Men det er ikke alle som er så inni Tv-apperater. og da ser en 46" ganske lik ut for noen. Så jeg føler dette er et sleipt triks ifra Elkjøp. Bra for de få som fikk samsung pakka , men jeg er 100% på at dette er planlagt ifra elkjøp at det skulle gå "tomt raskt" , alt trekker kunder i butikk :)

Hadde dette vært planlagt hadde de vel gjort det oftere, det er bare slik at de er gått tom fordi de solgte mye mer enn planlagt. Husk det er mange som faktisk har fått TV en til den prisen tidligere.

Lenke til kommentar

Hadde dette vært planlagt hadde de vel gjort det oftere, det er bare slik at de er gått tom fordi de solgte mye mer enn planlagt. Husk det er mange som faktisk har fått TV en til den prisen tidligere.

Ja klart de går tom raskt , men om vær butikk tar inn 10stk , og resten som vil kjøpe , får en redigert pakke , det synes ikke jeg høres ulogisk ut, Alt har jo med og tjene mest penger uten og bruke. Kommer jo tonneviss av folk til butikkene pga dette tilbudet. og de kjøper jo andre ting også når de først er der. For meg føles dette ut som en bra salgs triks som jeg tror blir brukt mer enn en anner.

Lenke til kommentar
For meg føles dette ut som en bra salgs triks som jeg tror blir brukt mer enn en anner.

Ja det er slik butikkene oprerer, de annonserer ut produkter som de ikke kan skaffe og når kundene kommer og de ikke har det inne så blir de irritert.

Deretter diskuterer mange av kundene på ett forum der de får sagt sin misnøye til alle andre.

Dette gjør de så klart hver eneste gang de kommer ut med en kundeavis :whistle:

Skjønner du hvor teit det egentlig høres ut, spesielt siden de har annonsegarantien sin. Mulig noen butikker gjør dette men er vel mer logisk at andre enn Elkjøp gjør dette poå grunn av annonsegarantien.

En annen butikk som har slike tilbud har ikke noe som helst forpliktelse hvis de blir utsolgt.

Elkjøp har forpliktelser til kunden og gjør det beste ut av situasjonen og selger istede en annen skjerm, trolig med tap siden Sharpen koster nesten 20 000 som billigste nettpris så må de selge den for 15 000 kr inkl. en 19 tommer.

Skjønner du at det du sier er meget usannsynlig, ihvertfall i Elkjøps tilfelle.

Lenke til kommentar
For meg føles dette ut som en bra salgs triks som jeg tror blir brukt mer enn en anner.

Ja det er slik butikkene oprerer, de annonserer ut produkter som de ikke kan skaffe og når kundene kommer og de ikke har det inne så blir de irritert.

Deretter diskuterer mange av kundene på ett forum der de får sagt sin misnøye til alle andre.

Dette gjør de så klart hver eneste gang de kommer ut med en kundeavis :whistle:

Skjønner du hvor teit det egentlig høres ut, spesielt siden de har annonsegarantien sin. Mulig noen butikker gjør dette men er vel mer logisk at andre enn Elkjøp gjør dette poå grunn av annonsegarantien.

En annen butikk som har slike tilbud har ikke noe som helst forpliktelse hvis de blir utsolgt.

Elkjøp har forpliktelser til kunden og gjør det beste ut av situasjonen og selger istede en annen skjerm, trolig med tap siden Sharpen koster nesten 20 000 som billigste nettpris så må de selge den for 15 000 kr inkl. en 19 tommer.

Skjønner du at det du sier er meget usannsynlig, ihvertfall i Elkjøps tilfelle.

Er jo sjangse for elkjøp er tomme da. de har jo ikke råd til å ta inn 100 pakker for å si det slikt. de har jo en kapital å gå på så kansje de kun kan ta inn 2-6 pakker feks.

Lenke til kommentar
Er jo sjangse for elkjøp er tomme da. de har jo ikke råd til å ta inn 100 pakker for å si det slikt. de har jo en kapital å gå på så kansje de kun kan ta inn 2-6 pakker feks.

Det er jo faktisk det jeg sier at de faktisk er tomme, når vi sier Elkjøp er tomme mener vi sentrallageret i Sverige og de har nok råd til 100 TV-er. Men når det går hundrevis mer enn de forutser så kan det gå galt.

Lenke til kommentar

jeg jobber i mindre elektrobutikk og på salg tar vi kanskje inn 3 til 4 av poplære modeller og 1 eller 2 av de mindre. er dyrt å kjøpe inn tver da de opptar kapital. greit elkjøp er stort! men ikke sjangs de har råd til 10 til hver butikk.

men de har nokk tilbud der de ikke tar inn med vilje, men ikke så ofte som folk skal ha det til vil jeg tro

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...