Jada-jada Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Jeg skal til Elkjøp i morgen og skal ha A866+19A656 pakka , så jeg sier ifra hva jeg får som svar , men mener dere , vist de tilbyr meg den A796 isteden for A866 , at jeg bør ta det for 14999kr Det som gjør at jeg vil kjøpe på Elkjøp nå er rett og slett pga lettere om det skulle skje noe feil med tven , da A656 koster ca 12500kr inkl frakt på www.komplett.no , så koster denne 14999kr på elkjøp som er 20min unna meg , pluss en 19" skjerm , da og føler jeg det er smartest og ta lokalt , mye lettere om feil oppstår. Vet ikke om A786 vil være et bedre valg det er jo da den første skjermen til Samsung med LED og ville kanskje ha ventet litt med å velge en LED tv da denne gir mye input-lag. Pakken til Elkjøp er jo grei den og trenger man en liten 19T/kjøkken tv i tillegg så er det lite å lure på hva man bør velge. Endret 4. januar 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Yuri555 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Pakken til Elkjøp er jo grei den og trenger man en liten 19T/kjøkken tv i tillegg så er det lite å lure på hva man bør velge. Om jeg får A866+19" , så tar jeg den glatt , men håper de kommer med et alternativ som kan måle seg med A866 , da tullingen på tlf sa de ikke hadde eller ville få inn A866 Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 A796 er faktisk Samsungs 2. generasjon LED TV (2007s F96 var første gen.). 7-serien skal være ganske lik 9-serien og ha et bilde av topp klasse. 7-serien er også vesentlig tykkere enn 8-serien, og har touch og colour i blått i stedet for rødt. Innsynsvinkelen skal også være svakere. LED-lysene krever ekstra prosessering for å tilpasses bildet, så den vil nok ha en del høyere input lag enn 8-serien (som er svært bra på det punktet). Input lag har derimot lite å si på film/TV, men kan fort bli et irretasjonsmoment på FPS spill. Jeg spiller lite, så hadde helt klart foretrukket A796 sine kvaliteter. Lenke til kommentar
Yuri555 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Takk for svaret , da vil jeg nok kreve en A866 av elkjøp om salget blir aktualt , da det blir litt PS3 fortia Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Kjente ikke til A796 jeg og har derfor bare utalt meg om A786.. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 A796 er den nordiske modellen av A786. Det er altså samme TVen, bortsett fra at A796 har MPEG-4 dekoder. Lenke til kommentar
Yuri555 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Da fant jeg frem de modelene av 46" versioene som er alternativet , så er det bare og lure på hva elkjøp skal kompangsere med Serie 9 ( ikke tenkt på ) LE46A966D1 Serie 8 (Hovedvalget) LE46A866S1 Serie 7 (Andrevalget?) LE46A796R2 Serie 6 (valget jeg tenkte på først , før tilbudet til Elkjøp) LE46A656 Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Blir spennende å se hva elkjøp kan tilby til de kundene som har reservert det pakketilbudet A866 46"+19", hvis de ikke klarer å skaffe fler av disse pakkene. Må jo være et bedre tilbud! Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Sony W4500 har hatt en del trøbbel med panelene og Sony produserte helt klart en serie med dårlige tv-er. Gjelder dette W4720 også? Dette skal jo være nærmest identiske tver. Sony har vist problemer med cloding og hakkete bilde. Min tv har ike clodingproblemet men min har hakkete bildet (jada-jada: bøyer meg i støvet, du hadde rett der) Ska bytte den inn etter mer testing. skal se om jeg kan leve med det eller ikke!. blir de tikke bedre blir det samsung eller LG!!! Da skal den tilbake til butikken! Har settet noe av bildebehandlingene av og ble mye bedre men enda småhakkete. mest når jeg ser film, og lit på tv. på gta hakker det som fy! Så ja de har noen problemer Endret 4. januar 2009 av chriso89 Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Sony W4500 har hatt en del trøbbel med panelene og Sony produserte helt klart en serie med dårlige tv-er. Gjelder dette W4720 også? Dette skal jo være nærmest identiske tver. Sony har vist problemer med cloding og hakkete bilde. Min tv har ike clodingproblemet men min har hakkete bildet (jada-jada: bøyer meg i støvet, du hadde rett der) Ska bytte den inn etter mer testing. skal se om jeg kan leve med det eller ikke!. blir de tikke bedre blir det samsung eller LG!!! Da skal den tilbake til butikken! Har settet noe av bildebehandlingene av og ble mye bedre men enda småhakkete. mest når jeg ser film, og lit på tv. på gta hakker det som fy! Så ja de har noen problemer Så jeg hadde altså rett etter en lang diskusjon 7 PM etc etc.. Vel kanskje jeg skriver om enkelte ting jeg faktisk har fakta på alikevel da... Du er ikke den første slett ikke den siste som vil gå mot mine råd og bomme ved valget sånt er dessverre menskelig. Det jeg ikke fatter er hvorfor man går inn på et forum og ber andre gjør en gratis jobb med å finne en god løsning men til slutt så klarer man alikevel ikke å stole på personene som har hjulpet dere "tragisk" og synd for de dette gjelder. Endret 5. januar 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Yuri555 Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Da var jeg på Elkjøp og snakket med dem i dag , og de sa de skulle ta kontakt med meg når de haded funnet ut hvordan den nye "pakken" ble , så da sitter jeg igjen og tenker , skal jeg vente (sikkert mange uker) eller slå til på noe annet , noen formeninger om situasjonen min? Lenke til kommentar
KeYhOle Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Jeg er også meget spent på hva tilbudet til Elkjøp blir. Tvilet på at de har lyst til å til å tape for mye penger også. Men som du sier så kan det nok gå litt tid ja. De kan jo skylle på tomme lagre hos levrandør etc. Men fikk jeg egentlig noe godt svar på det jeg spurte om tidligere? Er w4720 og w4500 like skjermer, og dermed har de samme problemene? Eller er det alle tvene i W-serien dette gjelder for. Jeg mener jeg har lest en eller annen plass at w4500 og w4720 har små designforskjeller. Noe med fargenyanser eller noe sånnt... Endret 5. januar 2009 av KeYhOle Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Ikke sats på sony om du er i tvil. jeg gjorde den feilen og min går i retur! hhar sett på enkelte andre sonymodeller i butikken og de var noe preget å! Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Har noen lest denne testen: Hvor de både sammenligner Sony, Philips og Samsung osv. Den rimelige Philips'en kommer godt ut! http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=792...amp;testid=4401 "Testen er full av overraskelser – positive sådan. Et av de mest positive budskapene er at du slett ikke må kjøpe den dyreste tv-en for å få fremragende bilde.I denne testen har vi tatt for oss både billige, middels dyre og virkelig dyre tv-er. Men forskjellene i bildekvalitet er mindre enn man skulle tro ut fra prislappen. De ekstra pengene går ikke bare med til bildet, men også til ekstrafunksjoner og tilkoblingsmuligheter. Testens totalt sett beste tv er Philips 42PFL7403. Philips-skjermen leverer svært høy bildekvalitet, lydkvalitet og har en overlegen utstyrsmengde til svært konkurransedyktig pris. Prisen er såpass gunstig at flere av konkurrentene sliter med å forsvare en høyere pris. Riktignok har Sony KDL-40W4500 enda litt skarpere bilde, men den må klare seg med en HDMI-inngang mindre og er ikke lenger alene om å ha innebygd tv-tuner for RiksTV. Finner du de to skjermene til samme pris, kan vi imidlertid fint anbefale Sony-skjermen. Mange er sikkert overrasket over at Panasonic TH-42PZ85 ikke klatrer til topps. Det er saktens vi også, men faktum er at denne plasmaskjermen sakker litt etter de lyssterke LCD-skjermene, som nå har fått svært bra svartnivå i tillegg. Den totale bildekvaliteten er imidlertid bra nok til å fortjene høy karakter. Utmerkelsen «Beste kjøp» går til Toshiba 42XV550P. En slank og lekker flatskjerm som på tross av lavest pris kan hevde seg mot de dyrere konkurrentene både på bildekvalitet og tilkoblingsmuligheter. Testens tynneste og peneste tv er definitivt Samsung LE46A856. Med sine 46 tommer gir den et litt større bilde enn de andre skjermene, samtidig som bildekvaliteten fint kan forsvare den litt høyere prisen. Apparatene fra LG, Finlux og Grundig havner litt «midt på treet» i dette selskapet. Generelt ligger de litt etter på bildekvalitet og/eller tilkoblingsmuligheter i forhold til prisen, og stikker seg ikke like tydelig ut som testens beste. Stikker seg ut gjør definitivt Philips 42PFL9803 og Loewe Connect 42. Testens to dyreste skjermer gir ikke nødvendigvis like mye for pengene, men de gir utrolig mye brukerglede til de som måtte ta seg råd. Philips-skjermen har det heftigste svartnivået vi har sett, mens Loewe fortsetter å imponere med sine intelligente løsninger, selv om bildekvaliteten ikke står helt i forhold til prisen." Lenke til kommentar
KeYhOle Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Ikke sats på sony om du er i tvil. jeg gjorde den feilen og min går i retur! hhar sett på enkelte andre sonymodeller i butikken og de var noe preget å! Skal ikke kjøpe tv, er bare generelt interresert:P Må da være noen som vet dette? Edit* Fant ut av det.. om man kan stole på brukere på danske forum da:P eg spurgte i Sony Centeret i Århus og fik svaret at W4500 og W4720 er præcist det samme TV, ligesom W4000 og W4220 var det. Forskellen er, som han fortalte, at af hensyn til deres logistik ønsker de at skelne mellem modeller der leveres til fysiske butikker og onlinebutikker. Det håndterer de internt ved at have forskellige modelnumre på dem der skal sælges i henholdsvis fysiske butikker, og onlinebutikker. W4500 er altså den du kan købe online, mens W4720 sælges i fx Sony Centeret of Fona. Endret 5. januar 2009 av KeYhOle Lenke til kommentar
Yuri555 Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Da fikk jeg vite en morsom ting om Elkjøp i går kveld , ifra mitt søsken barn som hadde jobbet der et par år. Han fortalte at Elkjøp ofte hadde kampanjer på ting med en ganske impoenrene pris , problemet er at de aldri selger noe av den tingen , de sier bare de er tome og lager opp en ny pakke. Disse tilbudene bruker de til og loke kunder. Var nedom min expert forhandler i dag , og han sa akkurat det samme , da de hadde en bedre avtale med Samsung enn Elkjøp , så fikk de inn Samsung LE46A866 til 13212kr kostpris , deretter moms og deres fortjeneste. Så de fortalte at man kunne glemme og få den tven til 14999kr hos Elkjøp , rent salgs triks. Er det ikke litt mistenksomt når tven koster 17990,– på billigeste butikk i prisguiden og dette inkluderer IKKE Samsung LE19A656 tven. Så jeg vil ikke anbefale folk og vente på en A866 , men at de får en samsung 46" fra 5 eller 6er serien. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Yuri555: Nå er det jo flere folk som faktisk har kjøpt denne pakken på Elkjøp og Lefdal da, med en gang tilbudet kom. Og uansett så lover de til de som "forhåndsbestiller" at de skal tilby en tilsvarende eller BEDRE tilbud enn det de hadde. Var du overasket at din Expert forhandler sa noe negativt om elkjøp? (Hadde blitt mere sjokket hvis en konkurrent som expert hadde sagt noe positivt) Lenke til kommentar
mjsol Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Både A796 og 9-serien defineres som bedre skjermer enn 8-serien. 8-serien skal vistnok ha en litt oppdatert bildebahandling i forhold til 6-serien i tillegg til at den støtter DLNA. 8-serien skal også være en av de beste skjermene på input lag. 6-serien gir nok best bilde for pengene av de to.Lurer også på hva Elkjøp gir istedet for 8-serien. Håper de som har kjøpt poster om det. Når det gjelder clouding er/var det et sort problem på enkelte Sonymodeller. Problemet er mye lettere synlig i mørkere rom, og dette er nok grunnen til at de som kun ser den i butikk ikke legger merke til det. sharp Lc46xl2e har eg fått beskjed om.. Lenke til kommentar
Yuri555 Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg var ikke overrasket at de sa det , men når de forteller meg akkurat det samme som en som har jobbet der før sier så ligger det noe i det. At noen har kjøpt denne pakken kan godt stemme , men at Elkjøp har hatt mange av denne på lageret tviler jeg mye på. Jeg skjønner ikke helt hvordan de kan greie og presse prisen ned så mye. Jeg fikk den tv pakken av Expert forhandleren min for 16000kr inkl frakt hjem. og da tjente han ingenting på det, så selv regne stykket. (Har kjøpt del hvittvarer derfra , så greie folk) Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Er det ikke litt mistenksomt når tven koster 17990,– på billigeste butikk i prisguiden og dette inkluderer IKKE Samsung LE19A656 tven. Så jeg vil ikke anbefale folk og vente på en A866 , men at de får en samsung 46" fra 5 eller 6er serien. Elkjøp har 3 dagers annonseGARANTI, kommer du innen 3 dager fra annonsen gjelder og de ikke skaffer varen innen 10 dager får du ett bedre eller tilsvarende produkt til SAMME PRIS. Det er ihvertfall ett mye bedre tilbud enn det Expert kan gi. Synd at Elkjøp har så dårlig rykte blant enkelte at det faktisk oppstår usanne vandrehistorier om dem, sannheten er at Elkjøp er blant de aller beste i klassen. Grunnen til at det er en del klager er på grunn av det ENORME volumet som kjeden omstter til sammen og en del lokale småbutikker der service faktisk kan være litt dårlig. Endret 6. januar 2009 av Zatuu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå