LORD G10 Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Siden dere er inne på dette med tilbakelevering av tv-er. Sony er et av de merkene som har hatt minst problemer med sine lcd modeller. Det har ikke vært mye tilbakelevering i av deres tv-er de siste årene. Dette kan selgere bekrefte. Sony W4500 har hatt en del trøbbel med panelene og Sony produserte helt klart en serie med dårlige tv-er. I følge Sony har de rettet opp i dette problemet, men om de har hentet tilbake den defekte serien tviler jeg på. Det betyr at den er til salgs hos enkelte leverandører enda... Mange går aldri tilbake til butikken selv om det er feil på tv-en. De tror rett og slett at det skal være slik. Jeg har ikke lest manualen til W4500 og om det står at clouding er normalt der vet jeg ikke. Samsung er trolig det merket som har hatt størst feilprosent på sine tv-er de siste 2 årene. I 2007 lanserte de sin M86 - 87 modell og den hadde stort feilprosent, men trolig er det mange som aldri gjorde noe med det. Den vanligste feilen var Film+ systemet som skrudde seg av og på samt måtte skrues av to ganger i menyen før det virkelig var helt av. Jeg hadde selv en M87 og fikk utrolig dårlig service av Samsung da jeg ringte dem for å høre om feilen som også jeg hadde på min tv. Hos meg kunne Film+ plutselig skru seg på midt under en film. Gjerne i en scene som gikk i sort før bildet ble tonet inn igjen. Løsningen for en del var å sjekke service menyen på tv-en. Der kunne de sjekke når panelet var produsert og på den måten unngå tv-ene med feil. Heldigvis oppdaget jeg problemet før det hadde gått 10 dager så jeg fikk byttet til en Sony KDL D3000 på Expert som var en langt sikrere og mer solid tv. Riktignok leverte jeg den også tilbake siden jeg ikke syntes lcd var det beste systemet. Det var en del trøbbel med Samsungs 6 serie da den ble lansert i fjor, men hvordan det har vært med 8 serien vet jeg ikke. Endret 3. januar 2009 av Bava Lenke til kommentar
Yuri555 Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Nå sitter jeg i en liten dilema , jeg hadde jo bestilt denne A656 av samsung , for 12000kr , MEN i dag fikk jeg Elkjøp katalogen , som forteller at de selger LE46A866 + LE19A656 for 14995kr , dette er jo lokalt også. Men jeg ringte inn til elkjøp , og de sa at de ikke hadde denne inne , men om jeg reserverte dette tilbudet , skulle jeg få et tv som var bedre enn LE46A866. Så da lurer jeg på , skal jeg avbestile A656 , som jeg kan uten noen konsikvenser og gå for denne pakken , da de sier jeg skal få noe bedre , jeg var at A866 skal bare ha få fineser som er bedre enn A656 , samt tynnere , men selv er jeg litt usikker, håper jeg får noen meninger på dette Takk Alex Endret 3. januar 2009 av Yuri555 Lenke til kommentar
Wolla Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Forsiktig med å velge samsung nå, de siste modellene har vært sterkt preget av input lag. dette er ikke oppspinn i det hele tatt, sjekk diverse forum og engelske reviews av samsung tver hvor dem faktisk tester tver på spilling (i motsetning til de fleste norske tester som bare viser tv/dvd/bluray.) jeg skulle ha en samsung selv men det ble i stedet Sony pga. nettop dette. Da jeg gjorde research på diverse skjermer fra samsung brukte anmelderne eksempler som call of duty 4 og halo3 som typiske spill man vil merke input lag i. input lag er altså responstiden til skjermen, hvor 0 er best. "Xbox 360 Video Gaming (HDMI) Due to the aforementioned input lag, playing Halo 3 on Xbox Live was a little more difficult than usual. Often we’d find ourselves walking into walls and generally not being able to react on time. So klutzy was our playing that several of the less civilised Xbox Live players began commenting on our poor performance via the voice communication, in their own special way. At its worst, the input lag made the game feel considerably slower and almost impossible to play against those with faster displays. At best, it was marginally irritating and not particularly inspiring." http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-le4...20080922131.htm er klar over at det ikke var den tven du hadde i tankene men det var bare for å vise at input lag tydeligvis finnes i de fleste samsung TVer, uansett serie. sjekk disse linkene også: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=989680 http://www.avforums.com/forums/lcd-tv-shou...-input-lag.html http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/Calibration.htm , bla ned til input lag og døm selv. hadde vert synd hvis du brukte så mye penger på en skjerm som ganske enkelt ikke egner seg noe særlig til spilling i det hele tatt. Endret 4. januar 2009 av Wolla Lenke til kommentar
Yuri555 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Takk for innspillet , men jeg har lest et par løsninger på dette "Problemet" , noen sier det er knapt merkbart , andre omvendt. HDMI porten (nr2) , og kunne stille inn selv og alt. Så dette ser jeg ikke noe problem i. men takk uansett Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Alle tver har noe som ikke er perfekt i seg da:P man får ikke en tv som 100% best på alt:P samsung er bra tv og leste en firmwareupdate fikset problemet;) Lenke til kommentar
KeYhOle Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Sony W4500 har hatt en del trøbbel med panelene og Sony produserte helt klart en serie med dårlige tv-er. Gjelder dette W4720 også? Dette skal jo være nærmest identiske tver. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) det ser du raskt, trøbbel vil si clouding. har vært noen partier med tver som hadde clouding. Tokk rask google søk og ser ut som mindre utbrett. Rett meg om jeg tar feil Endret 4. januar 2009 av chriso89 Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) det ser du raskt, trøbbel vil si clouding. har vært noen partier med tver som hadde clouding. Tokk rask google søk og ser ut som mindre utbrett. Rett meg om jeg tar feil Jada vi skal rette på deg selv om dette blir veldig mye å gjøre fremover.. Clouding har vært et stort problem på V og W serien i mye større omfang en vår kjære chriso89 her vil inrømme.. Dette liker han ikke grunnet han selv valgte Sony og forsvarer/skryter så godt han kan grunnet dette. Søk evt på avforum med flere så ser man at dette har vært et stort problem. Endret 4. januar 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Yuri555 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Jada-Jada Hva vil du si om A656 og A866 , om man ikke tenker på prisen , da jeg står i et lite dilema Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Jada-Jada Hva vil du si om A656 og A866 , om man ikke tenker på prisen , da jeg står i et lite dilema Om man ikke tenker pris så kan man jo bare kjøpe A866 den er jo ikke dårligere en A656 men bildekvaliteten er ganske like med marginale forbedringer i A866 sin favør. A866 er jo slankere og har innebygget MPEG-4 tuner, godkjent av RiksTV blant annet hvis dette er aktuelt men herregud det er veldig bra skjermer begge to men A866 topper av disse to. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Designmessig så er 8 serien mer enn bare hakket vassere enn 6 serien. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Designmessig så er 8 serien mer enn bare hakket vassere enn 6 serien. Helt klart og en skjerm som bør henge på veggen råstilig da den er så slank. Endret 4. januar 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Yuri555 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Ringte til min elkjøp butikk , de sa at de ikke fikk A866 inn og skulle kompangsere meg med en bedre model om jeg ville kjøpe på mandag , så jeg lurer på hva det kan være da :| Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Ringte til min elkjøp butikk , de sa at de ikke fikk A866 inn og skulle kompangsere meg med en bedre model om jeg ville kjøpe på mandag , så jeg lurer på hva det kan være da :| Bedre modell? Dette er toppmodellen til Samsung så det finnes ikke noen bedre modell så sant han ikke definerer A786 LED tv som bedre da.. Lenke til kommentar
Yuri555 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) hehe si det , han sa vertfall at jeg skulle få noe tilsvarene eller bedre , men jeg vil HA en A866 hehehe Edit : Synes det er rart at Elkjøp reklamerer på et tilbud som de ikke greier og få inn på første salgs dag. Endret 4. januar 2009 av Yuri555 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 rart? det er slik de driver:) Lenke til kommentar
Yuri555 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Da blir det en A866 på meg så lenge Elkjøp fisker opp en LG 1024x768 Plasma farvell snart Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Både A796 og 9-serien defineres som bedre skjermer enn 8-serien. 8-serien skal vistnok ha en litt oppdatert bildebahandling i forhold til 6-serien i tillegg til at den støtter DLNA. 8-serien skal også være en av de beste skjermene på input lag. 6-serien gir nok best bilde for pengene av de to. Lurer også på hva Elkjøp gir istedet for 8-serien. Håper de som har kjøpt poster om det. Når det gjelder clouding er/var det et sort problem på enkelte Sonymodeller. Problemet er mye lettere synlig i mørkere rom, og dette er nok grunnen til at de som kun ser den i butikk ikke legger merke til det. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) setter man på svart tvkanal så vil man se cloding i butikken:P men man vil ikke se det i butikken på vanlig tvkanal Endret 4. januar 2009 av chriso89 Lenke til kommentar
Yuri555 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg skal til Elkjøp i morgen og skal ha A866+19A656 pakka , så jeg sier ifra hva jeg får som svar , men mener dere , vist de tilbyr meg den A796 isteden for A866 , at jeg bør ta det for 14999kr Det som gjør at jeg vil kjøpe på Elkjøp nå er rett og slett pga lettere om det skulle skje noe feil med tven , da A656 koster ca 12500kr inkl frakt på www.komplett.no , så koster denne 14999kr på elkjøp som er 20min unna meg , pluss en 19" skjerm , da og føler jeg det er smartest og ta lokalt , mye lettere om feil oppstår. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå