Yuri555 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Da har jeg komt frem til 3 altertativer , 2stk Philips og 1stk Sony , Jeg sitter med en LG Plasma 42" 1024x768 TV nå , men må over til LCD pga mye spilling , brenmerker hehe 46"-47" Klasse Philips 47PFL7403H 12 890kr Sony Bravia KDL-46W4500 13 900kr Samsung LE46A656 11 989kr 42" Klasse Philips 42PFL7403 9847,- Hvilken av disse vil dere anbefale ? , da jeg tenkte på 42" for de fem ekstra tommene er litt dyre føler jeg. Tusen takk for alle svar Edit : La til et ekstra tv som har vekket intresse (Samsung LE46A656 ) Endret 1. januar 2009 av Yuri555 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Selger sonyen på jobben og den har vidunderlig bilde! svart er svart på den tven:) veldig bra kontrastnivå Jeg kjøpte i gå rsony kdl32v4500 og den var fantastisk til spilling i hd og tvtitting. fullhden du nevnte er enda bedre så det er beste kjøpet etter min mening:) Liker ikke philips, virker litt blasse Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Philips 47PFL7403H er en veldig bra skjerm som jeg ville sjekket ut. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Jeg holder en knapp på Sony i LCD løpet, de har en herlig produktserie med gode menyer og bra bildekvalitet. Men jeg ville tatt meg en tur å sett på begge modellene. Lenke til kommentar
Yuri555 Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Jeg har hørt en del negativt om Sony LCD tvene når det gjelder mørke kontraster og mørket generelt , hvordan har du er erfaring med dette Sony bruker ? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Sony klarer så og si helt svart. Sonyen synes jeg har bedre farger og svartnivå en philipsen vi selger på jobben og begge er i samme prisklasse. Sonyen er å annbefale. finner ikke negativt om den etter å sett mye på den i butikken. Philips klarer også svart ganske bra, men den er litt svak i bilde. sonyen er sterk. men annbefaler å se tvene i butikken før du kjøper Lenke til kommentar
Yuri555 Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Mener ikke og være frekk , men har du mye erfaring med LCD tver ? bare fordi jeg vil ta et valg snart og dine svar forteller meg at jeg burde ta Sony uten tvil. Men bare lurte på om du har mye erfaring generelt Takk Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Har ikke VELDIG mye erfaring men jeg er utrolig fornøyd med sony tven. Erfaring har mye å si på tv og ikke kun tallene. Men handl raskt da det blir prisstigning raskt etter januarsalget Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Mener ikke og være frekk , men har du mye erfaring med LCD tver ? bare fordi jeg vil ta et valg snart og dine svar forteller meg at jeg burde ta Sony uten tvil. Men bare lurte på om du har mye erfaring generelt Takk Neida han har ikke erfaring han har hatt skjermen i noen få timer og bestilte seg LG6000 for to dager siden men avbestilte grunnet at han ville ha tv rask og at det var leveringstid på LG skjermen. Han utaler seg grunnet sitt kjøp og ikke på erfaring dette er bare å sjekke på hans tidligere innlegg et par dager tilbake der han ønsker råd om kjøp selv.. Lenke til kommentar
Yuri555 Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Akkurat , greit , jeg har lest mye om denne skjermen av Sony , men må ut og kikke litt på de forskjellige modelene. Takk svaret hehe , om noen eier en Sony Bravia KDL-46W4500 ønsker jeg svært gjerne en ærlig mening om skjermen , takk Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Mener ikke og være frekk , men har du mye erfaring med LCD tver ? bare fordi jeg vil ta et valg snart og dine svar forteller meg at jeg burde ta Sony uten tvil. Men bare lurte på om du har mye erfaring generelt Takk Neida han har ikke erfaring han har hatt skjermen i noen få timer og bestilte seg LG6000 for to dager siden men avbestilte grunnet at han ville ha tv rask og at det var leveringstid på LG skjermen. Han utaler seg grunnet sitt kjøp og ikke på erfaring dette er bare å sjekke på hans tidligere innlegg et par dager tilbake der han ønsker råd om kjøp selv.. Feil, valgte Sonyen pga den var veldig bra og LGen hade jeg ikke sett og avbestilte den pga jeg ikke hadde sett tven i butikk. jeg ville ikke kaste bort penger på en tv jeg ikke vet hvordan bildet er selv på. Du har rett i jeg ikke kan veldig mye om tv har du rett i, og snakekr om erfaring med sonyen jeg har hat i 2 døgn. Og erfaringen til nå er at den er kongebra og modellen over om trådstarter spør om er jo enda bedre:) Erfaring med tv som en har har mye og si en en tv som folk annbefaler som man kun har lest om. MITT tips til trådstarter å se på en tv før man kjøper. Da endar men ikke skuffet hvis man tar feil valg:) Peas Out Endret 1. januar 2009 av chriso89 Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Her sammenlignes flere av de beste skjermene og ikke minst de mest kjente merkene man finner på markedet og trolig vil du bli fornøyd med alle sammen. Sony’s lcd skjermer har absolutt det dypeste sortnivået, men det er ikke mye som skiller dem og Samsungs topp modeller. Helt sort kan ikke noen av disse tv-ene vise uansett. Sony og Samsung har litt forskjellige tanker når de lager skjermer. Sony satser på en naturlig fargepalett og Samsung drar fargene et stykke ekstra slik at de skal bli litt ekstra smell i dem. Kvalitetsmessig er 6 serien og w4500 ganske like. Hvis det er mye vinduer og lys i det rommet du skal ha tv-en i, så kan det være lurt å velge Sony siden de har matte paneler mot Samsungs blanke skjerm som viser de refleksene som er i rommet. En fordel med det blanke panelet er at bildet føles litt renere og sortnivået ser dypere ut. Philips har det svakeste sortnivået og den dårligste innsynsvinkelen, men billedbehandlingen er veldig god så noe dårlig valg er det rett og slett ikke. Personlig ville jeg valgt Sony eller Samsungen... Hvis du sipper når du har en av disse skjermene i hus så må kanskje vurdere plasma eller rett og slett holde på den gamle boksen en liten stund til;). Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Sony W4500 sliter med cloding som er svært negativt og dette kan du lese om på forskjellige forumer, det er faktisk flere som har byttet dette skjermen til noe annet grunnet dette. chriso89 har du glemt alle dine PM til meg om tips og råd? Der kommer det frem helt andre grunner for valget ditt men poenget mitt er at man kanskje bør ha litt bredere erfaring når man skal gi råd en akkurat to dager med en nykjøpt skjerm... Så du anbefalte LG6000 i peroden du hadde bestilt den og nå selvfølgelig Sony modellen du har kjøpt "tenk litt på den" Pease out" Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hva vil cloding si? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hva vil cloding si? Lys som skinner igjennom panelet bakfra spesielt irriterende på møke partier. Lenke til kommentar
KeYhOle Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Det skal vel også sies at sony har lavere feilprosent på sine tver. Om noen bryr seg om det:P Sony ligger på 0.2 prosent. Samsung mener jeg skal ha over 1% feil på sine uten å ha sikre kilder på dette. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Det skal vel også sies at sony har lavere feilprosent på sine tver. Om noen bryr seg om det:P Sony ligger på 0.2 prosent. Samsung mener jeg skal ha over 1% feil på sine uten å ha sikre kilder på dette. Det der er det veldig uenighet om da jeg leste nettopp at Sony hadde større feilprosent kontra Samsung og jeg stusset for jeg vet at i Norge så har Samsung større feilprosent men så selger den neste dobbelt så mye også i dette landet... Det jeg leste var kanskje basert på verdenbasis men det stod det ikke noe om men tross alt så er det dette som er viktigst. Endret 2. januar 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hva vil cloding si? Lys som skinner igjennom panelet bakfra spesielt irriterende på møke partier. Da er det deffekt. sony kdl32v4500 og sony kdl42w4500 har IKKE dette problemet i det hele tatt her. har begge tvene på jobben og ser på de nå. Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Jeg har selv jobbet med tv og data i Elkjøp i over 1,5 år nå, og kan si med en gang at chriso89 gjorde et dumt valg med å ta en W4500 over en LG6000. Kan du leve med designet på LG6000, så får du en tv med vanvittig mye bedre bilde. Skjer det noe innenfor garanti og reklamasjon med Sony, så vil de også etterforske saken selv, og vil ha tven til sin serviceavdeling, noe som tar fryktelig mye lenger tid enn mange andre leverandører. Hva vil cloding si? Lys som skinner igjennom panelet bakfra spesielt irriterende på møke partier. Da er det deffekt. sony kdl32v4500 og sony kdl42w4500 har IKKE dette problemet i det hele tatt her. har begge tvene på jobben og ser på de nå. Nei, den er nok ikke defekt. Cloding er generelt et stort problem på Sony sine tver. Har det selv på en 40" som står i tvstua, og vi har det på vår utstillingsmodell av blant annet KDL40W4210 på jobben. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Hva vil cloding si? Lys som skinner igjennom panelet bakfra spesielt irriterende på møke partier. Da er det deffekt. sony kdl32v4500 og sony kdl42w4500 har IKKE dette problemet i det hele tatt her. har begge tvene på jobben og ser på de nå. Så grunnet du har to skjermer på din jobb så er ikke dette et problem "Jesus" Det er ikke en defekt men et fenomen som er kjent på Sony sin serie "ikke en garantisak en gang" Det blir tullete å diskutere dette hvis du ikke kjenner til problemt og hvor omfattende det er og har vært.. Noen kommer uten mens andre kommer med dette så pakk opp en 4-5 skjermer til så finner du garantert et par som sliter. Endret 2. januar 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå