JAG38 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 jeg har kjøpt ps3, pioneer surroundanlegg med optisk lyd, pioneer tv pdplx 5090. Når jeg bruker ps3 får jeg fantastisk lyd på cd og ps3 spill, men men får dårligere lyd på dvd ( vanlig dvd ). Noen som har et svar på dette? Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Det ble jo nettopp publisert et lite bug i PS3'en (trodde ikke det var mulig ). Uansett: PS3'en sender ikke HD lyd og dette var noe som kunne bli fikset av Sony selv, men de gadd ikke legge ut software fix for det så alle andre produsenter av annlegg og høyttalere (such as Pioneer, Hitachi, Samsung...) måtte lage sin egen software for å få det fikset. Tipper Sony tilslutt kommer til å fikse det uansett. Vet ikke om dette kan ha noe angående lyden din, men det forklarte jo litt. Hva er egenlig galt med lyden? Skurrer det osv? Lenke til kommentar
JAG38 Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Det virker som at lyden er noen desibel lavere enn på cd og spill Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Har du prøvd å justere volumet på selve ps3'en? altså trykke på trekant og velge det hvite ikonet av en mikrofon. Sett lyden på midten. Kan være dette da spill kjører på "default" lyd og styres bare av din fjernkontroll av tv'en/anlegget. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Uansett: PS3'en sender ikke HD lyd og dette var noe som kunne bli fikset av Sony selv (...). Jo, det gjør den! Den sender HD-lyd i lossless-PCM, noe som er fullverdig HD-lyd. Jeg sitter selv og nyter "The Dark Knight" i HD og med HD-lyd. Slik lyd kan ikke sendes via en optisk kabel, da denne ikke støtter mengden data som blir sendt i et HD-lydspor. Endret 2. januar 2009 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Sant det fLeReK sier. Uansett, så vil du ikke få hd-lyd når du ser dvd, så dette trenger ikke trådstarter å tenke på. Når du ser film, trykk på trekant. Da får du opp en meny der du finner blant annet volumkontroll. Mulig denne er justert ned, sett den på det miderste alternativet. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Uansett: PS3'en sender ikke HD lyd og dette var noe som kunne bli fikset av Sony selv (...). Jo, det gjør den! Den sender HD-lyd i lossless-PCM, noe som er fullverdig HD-lyd. Jeg sitter selv og nyter "The Dark Knight" i HD og med HD-lyd. Slik lyd kan ikke sendes via en optisk kabel, da denne ikke støtter mengden data som blir sendt i et HD-lydspor. Mulig jeg misforsto, men var ikke det litt motsiende? Du ser TDK i HD med HD-lyd på PS3, samtidig som optisk kabel (som er den eneste lyd-utgangen PS3 har) ikke støtter HD lyd? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Stemmer det. HD-lyd går selvfølgelig gjennom HDMI-kabelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå